vann etter maten

ingerh90

Betatt av forumet
Februarlykke 2015
hvordan skal eg få jenta mi til å drikke vann.??? får d ikke til...og ho må jo trenge vann nå som ho får grøt og middagsmat. ho drikker bittelitt frem til ho skjønner at d er vann og spytter d rett ut igjen...hmmm.noen råd???[&:]

dytte litt æ for har samme probleme.
bruke sånn ferskensaft å sånn æ da men kan jo itj driv å gi ho d heletia heller :P

har du prøvd å vanne ut nestle saft for babyer? så kan du kansje prøve tynnere å tynnere. å ende opp med vann tilslutt?

har ein som elsker vann. så vet ikke om det hadde fungert. men kansje verd forsøket?

Hva gir du hu vann i..? Prøv å variere med tutkopp, vanlig kopp, flaske o.l. så kan du se om det er noe ho syns er mer stas... her syns ho det er super stas å drikke å holde tutkoppen selv..! i førsten så hadde jeg den med i stua slik at når hu åla seg litt rundt og så den så tok ho den opp selv... var sikkert spennende...

ellers er det noen som har i sukker og noen har i sånn leskedrikker, og tar mindre og mindre i til de har kun vann...

Lykke til..! [:)]

Ta å lunk vannet litt, det funket her i huset [:D]

Her starta vi med medisinsprøyte - funka fint - nå elsker hun vann [:D]

Her sa Hs at de ikke TRENGER vann, men at det er fint å tilby til maten for å venne dem til smaken litt etter litt. Merker at han drikker litt mere her om jeg lunker vannet litt!
Sondre får 2 melkemåltider a' 180 ml og to grøtmåltider pr dag, og har ifølge hs ikke behov for vann i tilegg.
Da han hadde kraftig diare fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte bekymre meg over væskebalansen så lenge han tisser som normalt, da dette var den beste indikatoren på at han fikk i seg nok væske :)

Sondre er 5,5 mnd.

ORIGINAL: lotti__s

Ta å lunk vannet litt, det funket her i huset [:D]

ja det gjør vi her også... 37 grader.. da drikker ho mer [;)]

her starta eg med lunka vann..og ga na i tutekopp gardvis..eg gir noen skjeier mat så inn med flasken også noen skjeier etter hun har svelgt det ned.. her drikker hun skikkelig av flasken..det gjorde hun ikke i starten - jeg startet å gi da vi ga smaksprøver første gang - 3,5 mnd alder..nå er hun 5,5 mnd..

så ikke alle svara før nå.tusen takk alle sammen. nå skal jeg jammen teste ut forskjellig! ho elsker jo å strekke seg etter ting å ta i munnen.så tenkte prøve m tutekopp nå og la ho prøve litt selv md den.så håper eg ho blir en vann elsker etterhvert ho og:)

Back
Topp