Vanlige gravid plager/symtomer?

Klaramari

Glad i forumet
Er mye rart som skjer med kroppen for tiden :eek::oops::p Ting jeg aldri har hørt om i forbindelse med graviditet...

Nr 1: Våkner flere ganger om natta med helt inntørket munn, vanlig??
Nr 2: brått fått nupper på rumpa, aldri hatt nupper før, vanlig??
Nr 3: må alltid tørke meg etter jeg har tisset 3-4 ganger ekstra for kommer hvit aktig ikke luktene utflod(ikke sopp), vanlig??

Den første kan handle om at du har behov for mer væske nå som du øker i blodvolum. Eller det kan være fordi du sover med munnen åpen grunnet hovne slimhinner i nesa..
Nupper kan komme av økte hormonernivåer. Jeg har fått i ansiktet og noe på ryggen :(
Og økt utflod er også normalt som gravid:)

Jeg kjenner ikke igjen meg i de to første, men økt tørst er vel helt normalt :) Jeg burde egentlig være uttørket i munnen jeg også ettersom jeg er forkjølet og nesten ikke kan puste gjennom nesa :P
Men hjelper kanskje på at jeg drikker mye vann både på kvelden før jeg legger meg og så hver gang jeg går på do på natten.

Derimot opplever jeg stadig vekk at når jeg skal tørke meg, da blyer jeg meg litt fremover og reiser meg opp, og da starter jeg "å tisse igjen" det blir liksom ikke tømt av å bare sitte ned... Ikke det samme som skjer med deg da? Ellers er det en del utflod her og, ikke så mye at jeg trenger trusebeskyttelse men nok at jeg må tørke meg flere ganger når jeg er på do.

Kjenner meg igjen, og at jeg må tisse flere ganger i løpet av et dobesøk!
Men jeg har vært "forkjølet" i snart 5 mnd.. Er det noen flere som er det?

Ja! Småtett i nesen hele tiden. Ble forkjølet helt i begynnelsen av graviditeten og den slipper aldri helt taket. :p

Ja! Småtett i nesen hele tiden. Ble forkjølet helt i begynnelsen av graviditeten og den slipper aldri helt taket. :p

Slitsomt å sove med det også. I tillegg er jeg mer tungpustet som om jeg var tett i brystet eller noe.
Legen sa det ikke var noe å bry seg om, men jeg føler meg jo helt utslitt av å ha vært "syk" så mange mnd. :(

Jeg har plutselig begynt å sikle! Helt ut av det blå.. Ekkelt og lite sjarmerende xD
Også har jeg blitt veldig blå på ene leggen, ser ut som blåmerker men har ikke skada meg.. Noen som vet hva det er? :yuck:

Har vært mye tett og nyser ofte, dette kom nesten rett etter positiv test. Verst om natta/morgenen.

Litt betryggende å høre det er normalt! Ikke bare bare å være gravid men alt blir verdt det i oktober :joyful: min tørst :p

Jeg har plutselig begynt å sikle! Helt ut av det blå.. Ekkelt og lite sjarmerende xD
Også har jeg blitt veldig blå på ene leggen, ser ut som blåmerker men har ikke skada meg.. Noen som vet hva det er? :yuck:

Jeg har også siklet masse, haha! Kunne våkne på våt pute.. :S bedre nå da, det gikk over for noen uker siden ;)

Kan være åreknuter på leggen din

Jeg også er sykt tørr i munn når jeg våkner på natten, men drikker veldig lite vann til vanlig :s Prøver å skjerpe meg!

Men en annen ting som er utrolig ubehagelig er brekningsrefleksen. Hvis jeg hoster, svelger piller eller tar tannbørsten for langt inn i munnen så brekker jeg meg :( Noen fler som har det sånn? Er det vanlig med så aktiv brekningsrefleks gjennom hele svangerskapet?

Jeg også er sykt tørr i munn når jeg våkner på natten, men drikker veldig lite vann til vanlig :s Prøver å skjerpe meg!

Men en annen ting som er utrolig ubehagelig er brekningsrefleksen. Hvis jeg hoster, svelger piller eller tar tannbørsten for langt inn i munnen så brekker jeg meg :( Noen fler som har det sånn? Er det vanlig med så aktiv brekningsrefleks gjennom hele svangerskapet?
Det vet jeg en bekant til meg sliter med og! Selv har jeg ikke opplevd det og håper jeg slipper for det må være skikkelig ubehagelig :(
Får håpe det blir bedre etterhvert for dere :)

Ikke i 5 mån på strekk nei, men er forkjølet for andre gang på 3 mån nå. Skikkelig slitsomt! :(

Jeg føler meg innmari tungpustet og tett i lungene og nesa :shifty: Har vært sånn leeenge, blir gøy når knøttene blir større og begynner å presse mer oppover... ;)

Tett i nesen hvis jeg ikke bruker Nasonex (kombinasjon av dårlige bihuler og allergi), men i den siste perioden har jeg begynt å få
vondt i hoftene når jeg ligger på siden. Merker det spesielt i helgen når jeg får sove litt lenger på morgenen. Antar det ikke blir noe bedre med tiden som kommer? :shifty:

Har hatt problemer med å pusse tenner i flere mnd nå. Og jeg er sen som skal på liv of død pusse de 3 ganger om dagen. Nå har det vært en gang tidlig på Morran og det er det. Føler meg skikkelig ekkel. Men blir så dårlig av å pusse de

Jeg har slitt masse med brekninger, både ved tannpuss, hvis jeg er for sulten, hvis jeg blir for trøtt/sliten etc. Men det har mer eller mindre gitt seg nå (17 uker). :-)

Jeg har også siklet masse, haha! Kunne våkne på våt pute.. :S bedre nå da, det gikk over for noen uker siden ;)
Ikke meningen å le, men litt komisk og søtt, haha :joyful:

Har hatt problemer med å pusse tenner i flere mnd nå. Og jeg er sen som skal på liv of død pusse de 3 ganger om dagen. Nå har det vært en gang tidlig på Morran og det er det. Føler meg skikkelig ekkel. Men blir så dårlig av å pusse de
Jeg har slitt masse med brekninger, både ved tannpuss, hvis jeg er for sulten, hvis jeg blir for trøtt/sliten etc. Men det har mer eller mindre gitt seg nå (17 uker). :-)

Åå, føler med deg! Håper det går over for oss begge. Jeg føler liksom ikke at jeg får pusset ordentlig, og står jo så mye om at det er lettere å få hull når man er gravid :0

Har ikke tenkt på at sånne faktorer kan spille inn, hvertfall sult som ofte gjør at en blir kvalm ! Jeg er bare i 15, så håper jeg også slipper det :D

Back
Topp