vanlig?

turboquattro

Gift med forumet
fikk tatt cøliaki prøver av 2 av barna forrige uke. ringte legekontoret i stad for å spørre om dem hadde fått svar på prøvene. det hadde dem men jeg kunne ikke få svaret ifra ho så ho skulle få legen til å ringe meg. er det vanlig at legen ringer hvis dem er negativ de prøvene? ho satt med svarene i hånda og viste resultatet av de prøvene.

vet ikke hva som er vanlig, men jeg tenker det er en grunn til at dere tok prøvene så viss de er negative vil nok kanskje legen diskutere hva annet det
kan være?

Her gir ikke pleierene eller de i skranken opplysninger av prøver. Her så er det kun legen som gir info om slikt.
Så her er det helt normalt at legen ringer om svar av prøver

Personalet i skranken har ikke lov til å informere om resultater til pasienter, såvidt jeg vet. Det er kun lege eller sykepleier som skal gjøre det.

Jeg får stort sett alltid prøvesvar av de som sitter i skranken, men det kan jo være forskjellig praksis på forskjellige steder. Bare en gang jeg har fått beskjed om at legen skulle ringe meg opp, og da var det fordi de hadde funnet noe som jeg måtte få forklart ordentlig, altså en prøve som ikke hadde et klart svar. Kan det være noe sånt, kanskje?

Back
Topp