Vanlig melk

mie84

Glad i forumet
Noen som har begynnt å gi de små vanlig melk? I tilfelle hvor mye og ofte gir dere dem?
Jeg ammer enda på kveld og tidlig morning samt flere ganger om natten..nå synes jeg det er på tide å slutte med amming og vil trappe ned ved å gi vanlig melk istedet, men er usikker på hvordan jeg bør gå frem. Håper det skal bidra til mere nattero =D

Vi også har gitt litt i glass til måltidene. Hun syns det er æsj. Morsmelk liker hun kald og hva som helst, men ikke kumelk.
Er vel bare å prøve seg fram med kopp/glass/tutekopp.

jeg begynte å gi 50/50 med nan og kumelk første uka,og så ren kumelk,lik mye mengde som jeg gav nan[;)]
jeg varma kumelka,ellers vil de ikke ha[;)]
gir 180 til kvelds og frokost,og ca 100-120 til lunch. til middag får de vann[;)]

her var kumelk godt den første uka..men så ble d ikke så godt..så holder fortsatt på med nan avvenning..3 uker no..men vær obs på at ku melk kan gi hard mage..

Jeg har gitt kumelk 6-8 uker, ville starte med det mens hun fikk ganske mye mm. Jeg blandet litt kokt varmt vann og kumelk 40/60, da blir melka varm og så blir det ikke så mye. Så nå får hun 2 ganger daglig pg liker det veldig godt

Her har vi gått nesten helt bort fra nan nå, men syns det er best med nan på kvelden, for da lever jeg i trua om at han sover litt lenger[8D]

vi prøvde rett på med en vanlig falske med melk, varmet i mikro'n. Magen til N. er ikke så ømfintlig,s å jeg tok sjangsen og det har gått supert her![:)]

Her har hun fått smake en slurk av meg av og til, kommer til å gi henne en liten kopp av og til fram til hun blir et år. Bare for å venne seg til det.

Vanlig melk hjemme hos oss er Rismelk siden Kumelk lager magevondter på oss.

Vesla har fått smake på det ja. Men det meste havnet nok i klærne hennes, på stolen hennes og på gulvet [8D]

snuppa her har omtrent aldri fått MME (bare noen få ganger da ho har vært hos svigers og sånn.)
Eg begynte å gi ho kumelk i påsken, bare litt i koppen til frokost. Ho fikk smake i flaske, men da spytta ho det bare ut, men når melka var i koppen så var det sikkert mer spennende og den gikk rett ned.

No har eg nettopp slutta helt med puppen (tror eg hvertfall ;) ) og snuppa får no vanlig melk til frokost (kaldt i kopp) og får ei flaske med varma melk om kvelden!! 
Går helt topp, og har aldri merka noe magevondt eller noe på snuppa :)

vi drøyer dette litt, om det er laktose el det melkeproteinet som gjør det vet jeg ikke, men kumelk og ting som prim, ost osv som innholder en god del melk funker ikke. han blir så dårlig i magen, er nesten som vann...

Lillegutt fikk smake vanlig melk for første gang i går! Han likte det ikke noe særlig så han drakk nesten ingenting. Tenker å tilby han litt vanlig melk morgen og kveld nå fremover slik at han blir vant med smaken. Når han begynner å drikke litt større mengder vanlig melk vil jeg kutte ut ammingen[;)]

Back
Topp