Vanlig med slike perioder??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
I det siste har gutten min snudd helt om... han har alltid vært blid hele tiden og kunne leke selv.. netsen aldri noe skrik eller skrål.. men nå[:-]  Det hele begynner når jeg tar han opp og skal skifte bleie om morgenen.. Han vil IKKE SKIFTE OG IKKE KLE PÅ SEG[:-][X(] Ligger bare å hyler og skriker og alt blir bare en kamp[X(]

Såå.. setter jeg han ned på gulvet.. og da faller hele verden sammen.. Han legger seg ned og hyyyyyyler.. skikkelig sånn trasshyling, hvor han slutter og snur seg for å se om det skjer noen reaksjon etterpå[X(]

Han vil ikke leke på gulvet alene.. i det hele tatt.. resten av bleieskiftene er også et mareritt.. og middagen vil han ikke ha! bruker flere timer på å gi han middag, fordi vi må ta pauser..

også er det tannpussen da[:-].. ja dere skjønner tegninga

er dette en slik normal periode?[X(]

Han har vært syk, men er frisk igjen nå så er ikke det heller... og det er ikke tenner.

Hvor gammel er han? Høres ut som en skikkelig trass-periode...
Og kan trøste deg med at det går over... [;)]

ORIGINAL: *MammaLykke*

Hvor gammel er han? Høres ut som en skikkelig trass-periode...
Og kan trøste deg med at det går over... [;)]

han er 1 år snart, er det ikke litt tidlig med trass[:-][8D]  Jeg tenker jo at han er inne i en sånn fase hvor han ikke vil "skilles" fra oss å sånn.. men det forklarer ikke bråket med bleieskift/påkledning/mating[8D]

Jo, da er det litt for tidlig for trassen tror jeg... Hmm...

Håper det er noen andre kloke hoder her inne som kan hjelpe deg litt!

neida,ikke nødvendigvis...snuppa mi har trasset siden det omtrent[8D][8D]
kan bare være personlighet å,stae unger..kan være slitsomt nå,men kan komme godt med med viljestyrke senere i livet[:D]

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

neida,ikke nødvendigvis...snuppa mi har trasset siden det omtrent[8D][8D]
kan bare være personlighet å,stae unger..kan være slitsomt nå,men kan komme godt med med viljestyrke senere i livet[:D]

Hmm, ja de begynner kansje så tidlig... Utrolig hva man glemmer assa[8D][:)]

det er ikke tenner på vei da? guten min var også et mareritt da han hold på å få flere tenner på en gang[8|]

og når jeg går og plukker han opp på fanget, går det et par minutter så begynner han å vri og vrenge seg og hyle da også... vet ikke hva jeg skal gjøre[:o] Han har MASSE leker rundt her, prøver å sitte med han og vise han.. men så fort jeg går begynner han igjen.. 

ORIGINAL: eucalyptus

det er ikke tenner på vei da? guten min var også et mareritt da han hold på å få flere tenner på en gang[8|]

nei han har fått de fleste tennene og da er han mer sutrette.. ikke sånn her

Han begynner vel å utvikle en vilje? Og den er det selvsagt morsomt å bruke (det synes jeg også, og jeg er langt eldre enn 11 måneder). 

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Han begynner vel å utvikle en vilje? Og den er det selvsagt morsomt å bruke (det synes jeg også, og jeg er langt eldre enn 11 måneder). 

ser ikke så veldig morsomt ut for han[:-] for ingen ting er jo bra nok..

Enkelt å rope trass når de er slik, men det er en helt normal del av utviklingen. Han begynner å vise egen vilje og teste grenser[:)]

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Enkelt å rope trass når de er slik, men det er en helt normal del av utviklingen. Han begynner å vise egen vilje og teste grenser[:)]

ja det er vel noe sånt..

Men hvordan takler jeg det?.. Skal jeg la han få "rase" fra seg på gulvet når jeg ser det bare er grensetesting og ikke at han har vondt osv..? Jeg leker jo med han, men kan jo ikke gjøre det hele tiden.

Den grensetestinga starter de med allerede fra 6-mndsalder, så det er ikke rart at din på 11mnd trasser sånn. [:)] Har ikke annet råd enn HOLD UT! Det blir bedre! [:)]
Min på 16mnd har endelig slutta med noe av den typen trass, men trasser mer på andre punkter.. Tålmodighetstest! [:D]

ORIGINAL: Qualitas

ja det er vel noe sånt..

Men hvordan takler jeg det?.. Skal jeg la han få "rase" fra seg på gulvet når jeg ser det bare er grensetesting og ikke at han har vondt osv..? Jeg leker jo med han, men kan jo ikke gjøre det hele tiden.

Når de er såpass små ville jeg bare oversett det og heller prøvd å vri det over på noe gøy, avlede han til noe annet og gi masse ros!

ORIGINAL: Qualitas

ja det er vel noe sånt..

Når de er såpass små ville jeg bare oversett det og heller prøvd å vri det over på noe gøy, avlede han til noe annet og gi masse ros!

akkurat det går ikke.. han blir ikke fornøyd hvis ikke jeg tar han opp når han først er i gang. [X(]

Det eneste som hjelper litt er å prøve å overse det, så finner han plutselig noe som er litt interessant på gulvet.. leker litt også kommer han på at han skulle jo skrike[X(][8D]

Back
Topp