Vanlig med forliggende morkake`?

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
var jo på ultralyd for snart 3 uker siden. jeg spurte hvor morkaken lå og han sa morkaka lå foran og helt nede og dekket over åpningen altså forliggende.. meen at dette var veldig vanelig og den lå sånn hos veldig mange? og flytta seg somregel opp fra åpniningen slik at man kan føde normalt.. hvordan ligger deres morkake?
den lå sånn på meg første gangen også med flytta seg oppover igenn. så hadde jo håper litt på at den lå bak slik at jeg kunne kjenne tidligere bevegelser denne gangen :-P

I begge mine forrige svangerskap har morkaken ligget forran mot min mage. Men jeg har kjent masse liv fra nokså tidlig begge gangene uansett. Mine unger har også ligger på samme måte i magen de siste månedene av svangerskapet. Ryggen mot minvenstre side, hodet ned, og bena sparkende på min høyre side. Blir spennende å se denne gangen. Jeg kjenner liv ihvertfall.

I begge mine forrige svangerskap har morkaken ligget forran mot min mage. Men jeg har kjent masse liv fra nokså tidlig begge gangene uansett. Mine unger har også ligger på samme måte i magen de siste månedene av svangerskapet. Ryggen mot minvenstre side, hodet ned, og bena sparkende på min høyre side. Blir spennende å se denne gangen. Jeg kjenner liv ihvertfall.
Ja har jo en fra før hvor morkaka lå foran da kjente jeg liv uke 17-18 første ganga ;) ikke kjent noe ordentlig liv enda bare litt små kribling av og til som jeg ikke er sikker på er babyen eller ikke men det kommer vell snart da siden de fleste kjener tidligere liv andre gangen ;)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Eg må ikke blande foranliggende ( mot mage) og forliggende(mot indre mormunn) morkake.

Forliggende flytter seg som regel utover i svangerskapet, tror det er sjelden at den ikke flytter seg uti svangerskapet.
En får ekstra oppfølging etter OUL. Tror også en kan ha større risiko for blødning. Om den ikke flytter seg, så blir det ks.

De mistenkte forliggende morkake hos meg pga blødninger, men ved ul så var den foranliggende.

Eg må ikke blande foranliggende ( mot mage) og forliggende(mot indre mormunn) morkake.

Forliggende flytter seg som regel utover i svangerskapet, tror det er sjelden at den ikke flytter seg uti svangerskapet.
En får ekstra oppfølging etter OUL. Tror også en kan ha større risiko for blødning. Om den ikke flytter seg, så blir det ks.

De mistenkte forliggende morkake hos meg pga blødninger, men ved ul så var den foranliggende.
Vet det er forskjell, men når den ligger nede forran eller over åpningen så ligger den vel vanligvis også mer oppover på en av sidene også siden den jo er nokså stor etterhvert. Forstod det som at det i dette tilfellet var snakke om en morkake som dekket åpningen men lå oppover framsiden mot magen i tillegg. Om morkaken ligger over åpningen bør ikke ha noe å si for det å kunne kjenne liv, men at den ligger mot magen vår sies det at skal gjøre at man kjenner mindre.

Min ligger bak, jeg spurte om det på tidlig ul siden jeg hadde en blødning i uke 8. Det var likevel fra festet til morkaka det hadde blødd litt.

22.02.2015 ♡

Min er foreliggende dvs at den ligger foran der ungen kommer ut = placenta previa totalis :) hadde jo det sist også på tidlig ul men hadde flytta seg på oul :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Min er foreliggende dvs at den ligger foran der ungen kommer ut = placenta previa totalis :) hadde jo det sist også på tidlig ul men hadde flytta seg på oul :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
Da skal ikke morkaka ha betydning for om du kjenner fosterbevegelser. Det er når den ligger mot magen din at den demper for bevegelsene man kan kjenne.

Da skal ikke morkaka ha betydning for om du kjenner fosterbevegelser. Det er når den ligger mot magen din at den demper for bevegelsene man kan kjenne.
får bare vente i spenning da og håpe jeg får kjenne noe snart :P forgie gang flyttet jo den seg til foran liggende ble jo svagere bevegelser enn de med morkaken bak kjenner tror jeg ..

Back
Topp