Vanlig fødsel vs. keisersnitt?

Jeg vil aller helst unngå keisersnitt ved neste fødsel...
Ikke at jeg syns ks var så ille, men jeg vil jo gjerne oppleve en vaginal fødsel også[:)]

Kan ikke for alt i hele meg fatte og begripe at noen VIL ha keisersnitt... Man blir på sykehuset i 5 dager etterpå, det er en stor operasjon, du kan ikke løfte på ukesvis, man blir i ganske dårlig form (jada, stort sett gjør man det selvom 95% av bv-damene spretter rundt på barsel 2 timer post.op.)

Kvinner er skapt for å føde, vi er ikke skapt for en stor operasjon i magen. Keisersnitt bør kun benyttes der det ikke er mulighet for normal fødsel.

Har selv hatt ks.

Jeg foretrekker vanlig.. har aldri opplevd ks da, men synes det er mye "skumlere" i mangel på andre ord..

jeg har hatt hastesnitt 2 ganger og får dessverre ikke føde vaginalt neste gang[:(]
anbefaler vanlig!! KS er veldig vondt lenge etterpå og magen ser ikke ut i ettertid!! jeg har mega overheng[:(]

Absolutt Vaginal fødsel! Jeg forsøkte å føde i seteleie sist gang men det endte i hasteks.. Denne gang krysser jeg alt jeg har for at babyen legger seg rett vei slik at jeg kan få en normal vaginal fødsel.. Jeg var i ørska i dagesvis etter mitt ks og hadde mye vondt.. Foretrekker vaginal fødsel anyday!!!

Er redd for KS, hadde haste KS sist og det gikk nesten galt........vil helst føde normalt denne gangen takk! Så nå håper jeg bare den lille har tenkt til å snu seg rundt og ikke sitte på rumpa[;)]

Keisersnitt er en sinnsykt stor operasjon og det håper jeg at jeg slipper å oppleve.

Jeg hadde tenkt å reise til et sykehus laaaangt unna bare for å få føde i seteleie sist gang da det viste seg at jenta i magen lå med rompa ned, men heldigvis fikk de snudd henne på det lokale sykehuset. Her er det ikke barneavdeling så man må ha KS hvis ungen ligger i seteleie.

ORIGINAL: Labambie

Kan ikke for alt i hele meg fatte og begripe at noen VIL ha keisersnitt... Man blir på sykehuset i 5 dager etterpå, det er en stor operasjon, du kan ikke løfte på ukesvis, man blir i ganske dårlig form (jada, stort sett gjør man det selvom 95% av bv-damene spretter rundt på barsel 2 timer post.op.)

Kvinner er skapt for å føde, vi er ikke skapt for en stor operasjon i magen. Keisersnitt bør kun benyttes der det ikke er mulighet for normal fødsel.

Har selv hatt ks.

SIGN!
Ikke minst innebærer et keisersnitt en større risiko for barnet, da en del av disse barna ikke blir stimulert på samme måte som de blir på sin reise gjennom fødselskanalen og derfor ofte har startvansker i forhold til pust og lunger... [:o] Så etter å ha vært i praksis på nyfødt intensiv så klarer jeg ikke å skjønne hvorfor noen ønsker et keisersnitt... Da skulle de tatt turen dit og sett noen av de syke små!
Når det er sagt, psykiske og fysiske grunner som gjør at man ikke har noe valg er noe annet.. da må man bare gjøre det beste ut av det[:)]

Huff, jeg vil unngå keisersnitt. Liker ikke tanken på narkose, og kirurgi. Syns veldig mange får betennelse i såret, stygge arr, vondter, problemer med amming osv etter keisersnitt. Har født vaginalt to ganger, og har vært veldig glad for det.

Jeg foretrekker en problemfri vaginal fødsel innenfor alle normaliteter.

Men, ettersom det ikke er noen garanti foretrekker jeg planlagt KS på bakgrunn av min medisinske historie. Jeg har allerede en del vansker etter ruptur ved første vaginale fødsel, og det er usikkert hvordan jeg ville fungert ved en tilsvarende ruptur. Jeg er også i risikosonen for tilsvarende ruptur.

Har selv hatt ks.

Signerer, bortsett fra at jeg kun har føtt vaginalt!

Men håper på å gjøre det denne gangen også!

Syns det er feil at keisersnitt skal være et valg uten at det forekommer en god grunn!

Har selv hatt ks.

Signerer alt her!!!

Tok meg 1 uke før jeg i det hele tatt klarte å komme meg opp av senga selv, og rullestolavhengig de 3 første dagene[:'(] Sambo måtte ta på meg trusa og bindet etter jeg hadde vært på do, fordi jeg ikke klarte å bøye meg ned... Ikke klarte jeg å snu meg i senga og fikk sår på rumpa fordi jeg ikke klarte å snu meg og ikke tålte den plastikk-greia som lå under for sengebeskyttelse[:'(]

ORIGINAL: Que

Ikke at jeg syns ks var så ille, men jeg vil jo gjerne oppleve en vaginal fødsel også[:)]

sign

Jeg har bare opplevd akutt ks, og var livredd at the time, men ser i ettertid at det gikk veldig mye bedre enn forventet. Ja det var vondt å bevege seg de første dagene, men jeg kom meg litt rundt på barsel, og kom meg greit inn og ut av bil når jeg skulle hjem.
Men, når jeg får neste barn (som sikkert blir ganske lenge til) så vil jeg jo føde vaginalt. Fordi jeg føler meg litt snytt for en opplevelse.
Men skulle det ende i akutt ks da og, så får det bare gjøre det. Jeg har ikke fått frykt eller panikk selvom det føltes ganske dramatisk når det endte sånn sist.

..Men har ei venninne som bare sier "hvis jeg får unge så skal jeg ha keisersnitt as, for jeg trur det er så vondt å føde, hvis ikke jeg får det så skal jeg ikke ha unge!"
Newsflash: Det er jo vondt etter et KS også!!! [8|]

har hatt 1 ks, og 2 vaginale fødsler..
Og jeg vil heller ha vaginale en ks... Mange faktore som spiller inn[:)]

ORIGINAL: Que

sign.. Også vil jeg få den muligheten til å få ungen opp på brystet med det samme den kommer ut, det fikk ikke jeg på haste ks mitt[:(]

Hvis jeg kunne velge og forholdene lå til rette for det: vaginal fødsel [:)] Mini kom "rette" veien men skulle ha vært tatt med keisersnitt, helt forjævlig opplevelse. På grunn av skader etter fødsel med div operasjoner kan jeg ikke føde normalt igjen og helst ikke få flere barn [8|] Skulle ønske jeg kunne se tilbake på en god fødselsopplevelse [8|]

Back
Topp