Vanlig fødsel etter keisersnitt

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Noen som har erfaring med vanlig fødsel etter 1 keisersnitt? :)
 
Sniker :) jeg hadde KS med nr1, fødte vaginalt med nr2. Du kan sende meg en pm om du vil :)
 
Nei, har ikke erfaring:) men hadde ks med nr 1 og har vært i tankeboksen om hva jeg vil med nr 2. Men jeg har kommet frem til at jeg høyst sannsynlig ønsker et snitt nr 2 også.
 
Nei, har ikke erfaring:) men hadde ks med nr 1 og har vært i tankeboksen om hva jeg vil med nr 2. Men jeg har kommet frem til at jeg høyst sannsynlig ønsker et snitt nr 2 også.

Pga medisinske årsaker eller egne ønsker? :)
 
Jeg har hatt 1 keisersnitt og to vaginale fødsler. Jeg foretrekker å føde vaginalt. Første vaginale fødsel mistet jeg en del blod og trengte hjelp til å få livmoren å trekke seg sammen igjen. Vet ikke om det hadde sammenheng med keisersnittet, men det gikk greit og de fikk raskt stoppet blødning. Andre gang var de forberedt pga det som skjedde første gang, så jeg fikk noe raskt etter han kom ut som hjalp livmoren å trekke seg sammen, og mistet veldig lite blod den gangen. Jeg har hatt to fine fødsler foruten første som ble litt kritisk et lite øyeblikk.

Første ble tatt med planlagt keisersnitt en måned før termin på grunn av forhold med babyen. Også det gikk helt fint og hun er helt fin og frisk i dag. Jeg følte jeg mistet et stort øyeblikk når jeg ikke fikk føde henne naturlig og fikk heller ikke den nærheten etter fødsel som man får av å føde naturlig. Jeg tok også lengre tid før jeg var i god form igjen. Så jeg vil anbefale vaginal fødsel. Jeg skal også det denne gang dersom ikke noe uforutsett skjer me babyen.
 
vurderer det selv, skal til fødeangst samtale neste uke. Men ikke bestemt meg. Både kjæresten og moren min motiverer meg til vanlig fødsel så begynner å tenke kanskje jeg klarer det likevel :)

Det er jo selvfølgelig det aller beste om du klarer en naturlig fødsel, det er jo sånn vi er laget fra naturens side. Men for meg har det aldri vært et alternativ dessverre, jeg har gått så mange runder med meg selv og i samtaler osv og det er ikke sjangs.
 
Takk for svar! Jeg fikk hastesnitt (udramatisk) sist med mye smerter og et arr som brukte lang tid på å gro. Planlegger vaginal fødsel denne gangen ga håper det går bra, men er litt spent :D
 
Jeg har hatt 1 keisersnitt og to vaginale fødsler. Jeg foretrekker å føde vaginalt. Første vaginale fødsel mistet jeg en del blod og trengte hjelp til å få livmoren å trekke seg sammen igjen. Vet ikke om det hadde sammenheng med keisersnittet, men det gikk greit og de fikk raskt stoppet blødning. Andre gang var de forberedt pga det som skjedde første gang, så jeg fikk noe raskt etter han kom ut som hjalp livmoren å trekke seg sammen, og mistet veldig lite blod den gangen. Jeg har hatt to fine fødsler foruten første som ble litt kritisk et lite øyeblikk.

Første ble tatt med planlagt keisersnitt en måned før termin på grunn av forhold med babyen. Også det gikk helt fint og hun er helt fin og frisk i dag. Jeg følte jeg mistet et stort øyeblikk når jeg ikke fikk føde henne naturlig og fikk heller ikke den nærheten etter fødsel som man får av å føde naturlig. Jeg tok også lengre tid før jeg var i god form igjen. Så jeg vil anbefale vaginal fødsel. Jeg skal også det denne gang dersom ikke noe uforutsett skjer me babyen.

Godt å høre at det gikk greit med vaginal fødsel i etterkant :) Til tross for litt problemer på første :):)
 
Hasteks første gang, dog helt udramatisk pga svangerskapsforgiftning med tvillinger. (2007)

Andre gang fødte jeg normalt, en helt nydelig fødsel. Er ikke noe tanker om annet denne gang heller. (2016)
 
Back
Topp