*Håpefull*
Glad i forumet
Det knekker i leddene til baby på 5 mnd når hun beveger seg...er litt guffent å høre på men lurer på om jeg bør bekymre meg eller om dette er vanlig? Umodne ledd kanskje?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det knekker i leddene til baby på 5 mnd når hun beveger seg...er litt guffent å høre på men lurer på om jeg bør bekymre meg eller om dette er vanlig? Umodne ledd kanskje?
Spør på helsestasjonen eller hos fastlege om det er normalt. Babyer har normalt sett veldig mykt skjelett, og skal vel ikke lage så mye knekke-lyder.
Det trenger ikke være uvanlig nei knekkelyden kommer fra luft i leddene og så vidt jeg kjenner til så er det ufarlig
Jenta mi har hatt slik knekkelyder både her og der helt fra fødsel av, i starten merket vi det bare i skuldrene hennes når hun lå å ammet og bevegde på hendene, men etterhvert har vi også oppdaget at hun også har slike lyder i hofter og et kne
Vi har vært hos kiropraktor som også så på dette, og det er helt ufarlig luft i ledd.
Edit: har forresten fått beskjed at de fleste av disse lydene sansynligvis forsvinner etterhvert som barnet gror og leddene stivner litt mere til
Eg ville høyrt hos helsesjukepleier for å vere på den sikra sida
Det trenger ikke være uvanlig nei knekkelyden kommer fra luft i leddene og så vidt jeg kjenner til så er det ufarlig
Jenta mi har hatt slik knekkelyder både her og der helt fra fødsel av, i starten merket vi det bare i skuldrene hennes når hun lå å ammet og bevegde på hendene, men etterhvert har vi også oppdaget at hun også har slike lyder i hofter og et kne
Vi har vært hos kiropraktor som også så på dette, og det er helt ufarlig luft i ledd.
Edit: har forresten fått beskjed at de fleste av disse lydene sansynligvis forsvinner etterhvert som barnet gror og leddene stivner litt mere til
Nå kjenner vi veldig godt at det flytter på seg inni der når det knekker, særlig høyre side kne. Nesten som at det går ut av ledd, men det gjør ikke det for da hadde det vært smertefullt og ubehagelig. Hun utrykker ikke at hun har ubehag knytta til dette. Men tenker det er lurt å kontakte lege. Har du opplevd det sånn, at det har flyttet på seg? Kjenner jeg blir litt mer bekymret nå enn jeg var
Hei! Hvordan går det med barnet ditt? Var det noe galt ift knekkelydene og at du følte det flyttet på seg? Har det helt likt med babyen min nå! (8mnd) men kjent det og hørt det lenge!