Vanlig at det knekker i ledd?

*Håpefull*

Glad i forumet
Det knekker i leddene til baby på 5 mnd når hun beveger seg...er litt guffent å høre på men lurer på om jeg bør bekymre meg eller om dette er vanlig? Umodne ledd kanskje?
 
Spør på helsestasjonen eller hos fastlege om det er normalt. Babyer har normalt sett veldig mykt skjelett, og skal vel ikke lage så mye knekke-lyder.
 
Det knekker i leddene til baby på 5 mnd når hun beveger seg...er litt guffent å høre på men lurer på om jeg bør bekymre meg eller om dette er vanlig? Umodne ledd kanskje?

Det trenger ikke være uvanlig nei:) knekkelyden kommer fra luft i leddene og så vidt jeg kjenner til så er det ufarlig:)

Jenta mi har hatt slik knekkelyder både her og der helt fra fødsel av, i starten merket vi det bare i skuldrene hennes når hun lå å ammet og bevegde på hendene, men etterhvert har vi også oppdaget at hun også har slike lyder i hofter og et kne:)

Vi har vært hos kiropraktor som også så på dette, og det er helt ufarlig luft i ledd. :)

Edit: har forresten fått beskjed at de fleste av disse lydene sansynligvis forsvinner etterhvert som barnet gror og leddene stivner litt mere til:)
 
Eg ville høyrt hos helsesjukepleier for å vere på den sikra sida :)
 
Spør på helsestasjonen eller hos fastlege om det er normalt. Babyer har normalt sett veldig mykt skjelett, og skal vel ikke lage så mye knekke-lyder.

Ja, ble litt urolig når jeg hørte og kjente alle lydene...Men har lest en del på nett og det kan virke som det ikke er så uvanlig, jaffal ikke farlig. Men kommer til å ringe til helsestasjonen bare for å få bekreftet at det sikkert er som det skal være:rolleyes::joyful: Var på hs for et par dager siden og da sa ikke helsesykepleier noe på noe som helst som hadde med dette å gjøre...Tenker at hun hadde merket det hvis det var noe...jeg nevnte ikke det til henne, men hvis det hadde vært noe kanskje hun hadde merket seg det...Men jeg tar nok en telefon uansett bare for å få det ut av verden. Når jeg tenker meg om så var det ikke så mye kroppen som var fokus når vi var der sånn sett, så det var ikke så rart om hun ikke merket noe heller kind of. Får ringe for å roe meg tror jegxsmile9
 
Det trenger ikke være uvanlig nei:) knekkelyden kommer fra luft i leddene og så vidt jeg kjenner til så er det ufarlig:)

Jenta mi har hatt slik knekkelyder både her og der helt fra fødsel av, i starten merket vi det bare i skuldrene hennes når hun lå å ammet og bevegde på hendene, men etterhvert har vi også oppdaget at hun også har slike lyder i hofter og et kne:)

Vi har vært hos kiropraktor som også så på dette, og det er helt ufarlig luft i ledd. :)

Edit: har forresten fått beskjed at de fleste av disse lydene sansynligvis forsvinner etterhvert som barnet gror og leddene stivner litt mere til:)

Åå, det var deilig å høre at jeg sikkert ikke trenger å bekymre meg altså:smug::) Har lest på nettet også, googlet meg ihjel nesten og der står det egentlig det samme som du sier her at det er vanlig og ikke noe som er farlig. Men jeg kommer til å ta meg en telefon til hs bare for å ha gjort det så får jeg fred i sinnet, sannsynligvis får jeg den bekreftelsen jeg tenker og tror og trenger:Heartpink I dag så jeg at leddene beveget seg også, jeg så at det beveget seg samtidig som lydene kom, så jeg ble litt ekstra urolig. Det skader jaffal ikke å ringe å snakke med hs tenker jeg, om enn ikke for roen min sin del:Heartbigred:love2 Men kjenner det var litt beroligende å høre svaret ditt her:love7
 
Det trenger ikke være uvanlig nei:) knekkelyden kommer fra luft i leddene og så vidt jeg kjenner til så er det ufarlig:)

Jenta mi har hatt slik knekkelyder både her og der helt fra fødsel av, i starten merket vi det bare i skuldrene hennes når hun lå å ammet og bevegde på hendene, men etterhvert har vi også oppdaget at hun også har slike lyder i hofter og et kne:)

Vi har vært hos kiropraktor som også så på dette, og det er helt ufarlig luft i ledd. :)

Edit: har forresten fått beskjed at de fleste av disse lydene sansynligvis forsvinner etterhvert som barnet gror og leddene stivner litt mere til:)

Nå kjenner vi veldig godt at det flytter på seg inni der når det knekker, særlig høyre side kne. Nesten som at det går ut av ledd, men det gjør ikke det for da hadde det vært smertefullt og ubehagelig. Hun utrykker ikke at hun har ubehag knytta til dette. Men tenker det er lurt å kontakte lege. Har du opplevd det sånn, at det har flyttet på seg? Kjenner jeg blir litt mer bekymret nå enn jeg var:rolleyes:
 
Nå kjenner vi veldig godt at det flytter på seg inni der når det knekker, særlig høyre side kne. Nesten som at det går ut av ledd, men det gjør ikke det for da hadde det vært smertefullt og ubehagelig. Hun utrykker ikke at hun har ubehag knytta til dette. Men tenker det er lurt å kontakte lege. Har du opplevd det sånn, at det har flyttet på seg? Kjenner jeg blir litt mer bekymret nå enn jeg var:rolleyes:



Hei! Hvordan går det med barnet ditt? Var det noe galt ift knekkelydene og at du følte det flyttet på seg? Har det helt likt med babyen min nå! (8mnd) men kjent det og hørt det lenge!
 
Back
Topp