Vanlig å bli kvalm i 3.trimester?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg bikket uke 33 i dag og har siste dagene vært kvalm etter frokost hver morgen. Ikke vært kvalm siden uke 10. Er dette vanlig i 3. trimester og er det noe spesiell grunn til det?

Jeg bikket uke 33 i dag og har siste dagene vært kvalm etter frokost hver morgen. Ikke vært kvalm siden uke 10. Er dette vanlig i 3. trimester og er det noe spesiell grunn til det?

Har det på akkurat samme måte som deg... var kvalm frem til uke 12 ca, ble bedre og så kom kvalmen tilbake i uke 31[emoji849]

Kan det være pga økt press på magesekken mon tro?

Ja her hjelper det ikke på om jeg overspiser hvertfall[emoji23] Men jeg kjenner veldig på det og være sånn småuggen/bilsyk nesten hele dagen :(

Ja her hjelper det ikke på om jeg overspiser hvertfall[emoji23] Men jeg kjenner veldig på det og være sånn småuggen/bilsyk nesten hele dagen :(
Ja, småuggen og bilsyk høres beskrivende ut. Håper det ikke vedvarer helt til termin dette [emoji13]

Jeg er mye uvel igjen nå. For min del handler det mest om at jeg får for lite søvn.

Jeg har ikke slitt med kvalme i svangerskapet i det hele tatt. Kun litt dersom jeg var mett og kjente matlukt i begynnelsen eller hvis jeg spiser for mye. Da må det opp igjen.

Det er helt vanlig i 3.trimester. Barnet vokser mye nå og det er mye hormonaktivitet nå. :) lurt å spise mellommåltider.

Er småkvalm av og til. Virker som om det er kamp mellom baby, lunger og mage om plass..

Leste i svangerskapsboken at det nok er vanlig, ja.

Jeg er mye kvalm om dagen og sliter med å få i meg nok mat. Vet ikke helt hvordan jeg ligger ann nå, men fra uke 29 til 32 så gikk jeg ned 1,5 kg. Noe jm ikke var så fornøyd med. Så har nå siden sist kontroll virkelig prøvd å stappe i meg mat. Så da blir det spennende å se hva vekta sier på torsdag når jeg skal ha ny time.

Har følt det sånn siden start av 3 trimester, skal visst gi seg når magen synker og man får litt mer plass mot brystkassen.. :)

Kjempekvalm! Spesielt etter jeg har spist frokost. Og når jeg sitter. Noe som er litt slitsomt med tanke på kontorjobben min. Kjennes helt stappet ut, alt skvises, og stort press på mage/innvoller etc. Ubehagelig.

Last edited:
Kvalme og oppkast her. Har ikke vært plaget med det tidligere i sv.skapet. Skal ta det opp med legen når jeg skal dit i dag. Tror jeg får i meg nok mat likevel. Kjennes i hvert fall ut på hele kroppen som om jeg stadig legger på meg. Føler meg som en elefant for tiden :/

Litt uggen igjen ja. Tror det er mye fordi eg spiser for lite [emoji57] men halsbrann ++ inspirerer ikke akkurat til å spise mer....så litt og ofte framover, kanskje eg får gått litt opp i vekt nærmeste ukene?

Samme her. Kvalmen ga seg i uke 16-17 og nå i uke 31 er den tilbake igjen. Ikke like ille altså! Men merker jeg er uggen/bilsyk når jeg våkner om natten eller morgenen, og lenge etter frokost. Og etter middag fordi kan jo ikke spise noenting uten at magen blir full og at jeg begynner å gulpe...

Back
Topp