Vanishing twin/mistet tvilling og NIPT

Siste sjanse

Flørter med forumet
Julemiraklene 2025
Er det noen her inne som har erfaring med NIPT etter å ha mistet en tvilling/vanishing twin? Min gynekolog mener at testen kan bli positiv pga tvillingen som ikke klarte seg, og at jeg da kanskje må ta morkakeprøve som neste steg. Da er det vel ingen vits å betale mange tusen for bredere NIPT fra utlandet (får den norske gratis pga alder)? Erfaringer? :)

Er det noen her inne som har erfaring med NIPT etter å ha mistet en tvilling/vanishing twin? Min gynekolog mener at testen kan bli positiv pga tvillingen som ikke klarte seg, og at jeg da kanskje må ta morkakeprøve som neste steg. Da er det vel ingen vits å betale mange tusen for bredere NIPT fra utlandet (får den norske gratis pga alder)? Erfaringer? :)
Det finnes jo nipt tester som er beregnet på tvillinger. Vil tro de klarer å skille de ulike dna ene kanskje? Ville i alle fall sjekket det ut.

Ser i papirene fra ultralydklinikken i danmark, at de ikke tester hos de med vanishing twin..

Jeg mistet en tvilling i uke 11 men tok ikke NIPT . Alt var fint med han :) men har hørt det samme at det kan gi feil svar . Nå har min blitt 14 år og NIPT var ikke vanlig da.

Back
Topp