Vaner, uvaner og rutiner..

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Hva tenker dere om rutiner ang.søvn på dagtid? Lille får tørr bleie og mat, for deretter å bli lagt i vogna si. Sovner som regel etter å ha fått smokken ett par ganger. Noen ganger sover han bare en halvtime, og selv om jeg ser at han er trøtt, så nytter det ikke å få han til å sove igjen. Da må han trilles, rugges eller bæres. Har litt angst for å få en baby som bare vil sove "i bevegelse" og ikke lære å sovne av seg sjøl. Når vi triller tur, sover han hele tida, men våkner like etter at vogna stopper.

Hva tenker dere? Hvordan gjør dere det?

denne må eg følge;) her har vi og en som stortsett bare sover lengre strekk på mg eller når vi går tur. våkner m en gang vognen stopper. og er eg heldig kan han klare en halvtime inne i babynestet med smokk. men sover godt og aleine om kvelden/natten...;)

Kjent problemstilling :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her sover vi heldigvis også godt om natta :-)
Men skal man "jobbe" for at de skal sove lengre eller skal man ta dem opp og "la dem få være våkne"?

Er omtrent slik her også. Når hun våkner etter bare 20-30min, så lar jeg henne ligge om hun bare surver og klynker. Da sovner hun ofte igjen etter 5-10min. Hvis hun gråter, så vugger jeg litt, men driver ikke med det lenge før jeg plukker henne opp.

Lurer litt på når vi bør lære henne å finne roen selv, for hun klarer det innimellom.

Rundt 10-11 begynner hun å bli trøtt igjen, så da får hun ny bleie og litt påfyll av mat, legger hun i vognen og får tutt og kosen, så sovner hun av seg selv. Kan sove opp til 2 timer, men om jeg i tillegg går en liten runde så sovner hun skikkelig og kan sove oppimot 3 timer :)

Samme med ettermiddagshvilen, da liker hun helst å sovne på meg også bli lagt ned i vuggen, eventuelt vognen, da sover hun bortimot 1,5-2 timer! :)

Verre på kvelden, da er hun en klegg :p

Fikk beskjed av helsesøster at når eg hadde lagt henne for kvelden, så skulle eg bare ta henne opp om hun gråt sikkelig. Skulle trøste henne og roe henne helt ned igjen, og legge henne ned i sengen igjen når hun var helt rolig og nesten før hun var sovnet.
På denne måten skulle de da lære seg å sove av seg selv. Men dette har endt med at mor bruker halve kvelden på soverommet for å få småen til å sove. Men e akkurat begynt med dette da. Så vil sikkert ta litt tid..

Men hun skal bare sovne oppå meg, eller i vognen når den e i bevegelse. Men e hun først sovnet helt, kan eg legge henne i fra meg og hun sove videre. Men vil ikkje ha en som blir avhengig av å sovne på meg hele tiden

Fikk beskjed av helsesøster at når eg hadde lagt henne for kvelden, så skulle eg bare ta henne opp om hun gråt sikkelig. Skulle trøste henne og roe henne helt ned igjen, og legge henne ned i sengen igjen når hun var helt rolig og nesten før hun var sovnet.
På denne måten skulle de da lære seg å sove av seg selv. Men dette har endt med at mor bruker halve kvelden på soverommet for å få småen til å sove. Men e akkurat begynt med dette da. Så vil sikkert ta litt tid..

Men hun skal bare sovne oppå meg, eller i vognen når den e i bevegelse. Men e hun først sovnet helt, kan eg legge henne i fra meg og hun sove videre. Men vil ikkje ha en som blir avhengig av å sovne på meg hele tiden
Hvor gammel er babyen din? Her skriker vår unge nesten hver kveld fordi hun er trøtt og ikke klarer å finne søvnen selv.. Da er det ikke noe lett å legge henne ned. Må bysse og bysse:/

Hvor gammel er babyen din? Her skriker vår unge nesten hver kveld fordi hun er trøtt og ikke klarer å finne søvnen selv.. Da er det ikke noe lett å legge henne ned. Må bysse og bysse:/
Vi hadde den skrikinga et par uker nå. Men ser heldigvis ut til å ha gått over. Begynte å se etter på dette utviklings skjemaet, og det stemte da bra med en urolig periode mellom 7,5uke til 9,5uke. Kan ikke være noe i det da? Føler med deg!

Min e 2 mnd. Men med en gang hun har roet seg, legger du henne ned igjen.
Eg har gjort dette her litt, men var vanskelig i begynnelsen

Men eg har begynt denne øvelsen i stuen. Så eg slipper å sitte på rommet alene. Så da ligger hun i sofaen å sover.

Vi hadde den skrikinga et par uker nå. Men ser heldigvis ut til å ha gått over. Begynte å se etter på dette utviklings skjemaet, og det stemte da bra med en urolig periode mellom 7,5uke til 9,5uke. Kan ikke være noe i det da? Føler med deg!
Hun er 9uker nå og det stemmer faktisk ganske godt med når dette begynte. Får håpe at det går over.

Her finner lille stortsett søvnen av seg sjøl, men en lur på dagtid varer ikke lengre enn max 1 time. Og når han da våkner, så sovner han ikke igjen før neste mating. Mener liksom at han burde sove litt lengre bikker på dagtid, men det kommer kanskje etterhvert?

Back
Topp