Vandrende tanker...

Strikkemammaen

Betatt av forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei alle flotte, gravide damer!

Jeg sitter her å skal jobbe med eksamen og strever veldig med å konsentrere meg. Tankene vandrer stadig til den lille spiren på størrelse med et sesamfrø i magen, hvor jeg håper den vil bli værende og vokse seg til en stor og sterk baby :smiley-angelic001

Er det noen fler som har det slik? Har noen noen tips til hvordan man kan fokusere bedre på det man bør gjøre? :smiley-ashamed004

Jeg sitter her å skal jobbe med eksamen og strever veldig med å konsentrere meg. Tankene vandrer stadig til den lille spiren på størrelse med et sesamfrø i magen, hvor jeg håper den vil bli værende og vokse seg til en stor og sterk baby :smiley-angelic001

Er det noen fler som har det slik? Har noen noen tips til hvordan man kan fokusere bedre på det man bør gjøre? :smiley-ashamed004

Åh, veldig kjent det der! Sitter på hjemmekontor om dagen, og greier ikke tenke på NOE annet! Sitter hele tida og "kjenner etter" i kroppen også.

Jeg prøver å gi meg selv hyppige tenkepauser. Typ: Nå skal jeg skrive konsentert på denne artikkelen/jobbe med denne oppgaven i 30-40 minutter. Så får jeg lov til å tisse, hente te og browse babyverden i ti minutter. Og så er det på'an igjen. På ettermiddagen prøver jeg å skravle med mamma og venninner på telefonen- for det er ingen av dem som vet noe- så da MÅ jeg tenke på/snakke om noe annet.

Vi har i tillegg ny platting på gang her hjemme, så jeg prøver å tenke litt på hvordan jeg skal innrede den, etc. Det som er frustrerende er at det innebærer mye maling og sånn- og det skal man vel helst være litt forsiktig med? Så mannen tar seg av det, og jeg prøver å finne andre oppgaver. Luke, rydde bod, lufte bikkja, støvsuge etc etc.

Håper det hjelper litt når vi begynner å fortelle det til nærmeste familie og sånn. Prøver å vente til etter legetime 8+1 og TUL 8+5...

Jeg er glad i meditasjonssnuttene til appen headspace. De har en egen serie for gravide :Heartred Fungerer både når jeg føler meg utrygg på om det går bra med den lille spira, men også når jeg trenger ro og fokus :happy:

ingen tips, men har det likt :p leverte inn tidenes dårligste eksamen forige uke, og skal begynne å lese til neste i slutten av mai, men bare utsetter og drøyer :facepalm:

Lurt å tvinge seg selv til å jobbe i bolker, det skal jeg jammen gi meg prøve! Det er så vanskelig å kontrollere tankene sine!

Helt umulig. Men jeg prøver å sette på musikk og jobbe intenst i 30-45 minutter i hvert fall. Må legge mobil og alt annet langt unna og tvinge meg selv. Hjemmealenekontor gjør det jo ekstra umulig, ingenting til å endre mindset fra det ene til det andre, men prøver å gjøre kontoret til en plass hvor jeg ikke tenker på det (mislykket hittil).

Back
Topp