valp som jokker...

Gitte87

Elsker forumet
valpen vår har blitt så fæl til å jokke[;)] men bare på meg[8D]

Trur ej har vært for snill med han.... Men uansett kor mye nei ej sei eller kor mye ej dytter han vekk fortsetter han[:@][8D]

He he har vært borte en del hunder som har likt å jokke ja..

[:D] ÅÅÅ Gitte87 [:D] han dominerer deg, det må du ikke tillate, spray litt vann på han når han gjør det, dytt han selvfølgelig vekk og si kraftig nei, HVER ENESTE GANG, aldri la han holde litt på, bare for å vise det til andre og sånt, Du er sjefen ikke han.,., [:)]

ORIGINAL: meggi

[:D] ÅÅÅ Gitte87 [:D] han dominerer deg, det må du ikke tillate, spray litt vann på han når han gjør det, dytt han selvfølgelig vekk og si kraftig nei, HVER ENESTE GANG, aldri la han holde litt på, bare for å vise det til andre og sånt, Du er sjefen ikke han.,., [:)]

Signerer!!![:)]

du har nok vært litt for "snill" med han ja for ingen tvil om at han prøver å dominere deg. sett grenser først som sist så får dere det mye bedre[;)][:D]

jokking kan også komme av stress og rastløshet,vil leke,ut osv![:)]

ville absolutt ikke oppfordret deg til å begynne å ta valpen etter nakkeskinnet jeg da., Man skal ikke trenge å ''overdrive'' dette med å dytte vekk hunden heller da.,., så etter min mening så skulle det holde helt fint UTEN å ta noen som helst etter noe nakkeskinn, er ikke en kanin dette herre

jokking kan også komme av stress og rastløshet,vil leke,ut osv!

Det er sant [:)]

Signerer stardust. Evt går  det an å snu seg bort og overse valpen. Det er tydelig at han ønsker oppmerksomhet og det bør du ikke gi ham.

ORIGINAL: stardust

jokking kan også komme av stress og rastløshet,vil leke,ut osv![:)]

vi er mye ute, mye på fjellturer osv.. så trukje d e såmye derfor...[;)]

ej har nok bare vært for snill... han e jo gullklumpen min[8D][8D]

men skal begynne å skjerpe meg... han kommer bort til meg for å jokke eller leikebite, han veit at med sambo får han ikke lov[;)][;)]

Du skriver at dere er" mye ut, mye på fjellturer osv.." men da tenker jeg; stimulerer dere, og da kanskje spesielt du siden det er deg han vil dominere, valpen på noen måte mentalt?

Vil bare si at det er forskjellige måter å ta etter nakkeskinnet da. Mente ikke at dette skulle gjøres på en brutal/slem eller vond måte.Ville bare poengtere at dette er et problem som bør løses,og jo før jo bedre.

Tydeligvis så er det forskjellige meninger om å ta noe som helst etter nakkeskinnet jah., kunne ikke falt meg inn engang å tatt etter nakkeskinnet på en ''snill (?) måte., [:-]

ORIGINAL: elinw

Du skriver at dere er" mye ut, mye på fjellturer osv.." men da tenker jeg; stimulerer dere, og da kanskje spesielt du siden det er deg han vil dominere, valpen på noen måte mentalt?

jah, trener han mentalt[;)]

Vil bare si at det er forskjellige måter å ta etter nakkeskinnet da. Mente ikke at dette skulle gjøres på en brutal/slem eller vond måte.Ville bare poengtere at dette er et problem som bør løses,og jo før jo bedre.

Tydeligvis så er det forskjellige meninger om å ta noe som helst etter nakkeskinnet jah., kunne ikke falt meg inn engang å tatt etter nakkeskinnet på en ''snill (?) måte., [:-]

ej vil aldri ta han i nakkeskinnet... da sei ej heller nei[;)]

En leder hund eller mamma hund ville bitt lett over nesen eller i nakken for å si at dette ikke er godtatt, ikke så det gjør vondt, men som et tegn på at valpen går for langt[;)]

ej vil aldri ta han i nakkeskinnet... da sei ej heller nei

Flink jente,[:D] si nei på en Hard streng måte, hjelper det ikke, som det ofte ikke gjør med valper, så dytter du han vekk med samme kommando.,., Fortsett HELE tiden til han faktisk slutter, noen ganger kan dette holde på i en evighet, noen ganger så slutter det ganske kjapt, ikke la valpen jokke på andre mennesker eller andre ting / objekter rundt i huset heller [:D]

En leder hund eller mamma hund ville bitt lett over nesen eller i nakken for å si at dette ikke er godtatt, ikke så det gjør vondt, men som et tegn på at valpen går for langt

sist jeg sjekket, så var det ikke mye hund i meg [8|]

ORIGINAL: Gitte87

ej vil aldri ta han i nakkeskinnet... da sei ej heller nei[;)]

Et nei burde holde i massevis[;)]

Nå har jo du en liten hund da, men i mitt tilfelle sa de "kloke hundefolk" at man ikke burde "venne hunden" til en straff man ikke kan gjennomføre for alltid. Feks kunne jeg uten problem ha tatt hunden min i nakken da den var liten, nå derimot har jeg ikke sjans, han veier over 50 kg og jeg må ærlig innrømme at å ta han i nakken nå har ingenting for seg! Et bestemt NEI derimot får han til å skjønne at nå er grensa nådd.

Er i utgangspunktet i mot fysisk avstraffelse av både hund og barn jeg[;)]

Nei betyr heller lite for dem og kan ta tid for noen og lære det

det er ikke hva man sier, hunden vil skjønne, det er hvordan man sier det, tonefallet betyr Alt under dressur av en hund / valp

Et nei burde holde i massevis

Nå har jo du en liten hund da, men i mitt tilfelle sa de "kloke hundefolk" at man ikke burde "venne hunden" til en straff man ikke kan gjennomføre for alltid. Feks kunne jeg uten problem ha tatt hunden min i nakken da den var liten, nå derimot har jeg ikke sjans, han veier over 50 kg og jeg må ærlig innrømme at å ta han i nakken nå har ingenting for seg! Et bestemt NEI derimot får han til å skjønne at nå er grensa nådd.

Er i utgangspunktet i mot fysisk avstraffelse av både hund og barn jeg

[:D] liker deg, har to hunder på nesten 60 kg hver [:D] hodet dems er jo større enn mitt [:D]

Back
Topp