Vallergan

Hvis han bruker 1-3 timer på å sovne men sover hele natten og helt frem til mellom 7og 10 ville jeg sett på rutiner fremfor medisiner. Når legger han seg? For tidlig/sent? Hvor mange timer sover han totalt på natt. Sover han på dag? Evt hvor lenge?Mye som kan spille inn. Har ikke erfaring med sovemidler, men god erfaring med barn som ikke sovner/våkner for tidlig, og våkner på natten.

Tar gjerne i mot erfaring i forhold til søvn :) Har prøvd å justere leggetiden frem og tilbake og prøvd med lang lur, kort lur og uten lur. Han legger seg vanligvis 19:30. Og da kan han holde deg gående 1-3 timer som sagt. Virker trøtt, kan holde på å sovne før han spretter opp igjen. Han har blitt operert på nyren og har refluks, hatt mye vondt, særlig i liggende stilling. Er redd for å sovne/sengen sin (har til og med forsøkt å kjøpe ny seng). Sover totalt ca 12 timer. Det gjelder omtrent uansett når han legger seg. Han sover ca 1,5 time om han får velge selv (vekker han da). Har forsøkt fast stå opp tid kl 7, men da er han bare ekstremt trøtt hele dagen eller så kan han sove leeenge på dagen (hvis jeg ikke vekker han). Skjønner virkelig ikke hva vi gjør feil. Har et fast og trygt leggerituale.

Tar gjerne i mot erfaring i forhold til søvn :) Har prøvd å justere leggetiden frem og tilbake og prøvd med lang lur, kort lur og uten lur. Han legger seg vanligvis 19:30. Og da kan han holde deg gående 1-3 timer som sagt. Virker trøtt, kan holde på å sovne før han spretter opp igjen. Han har blitt operert på nyren og har refluks, hatt mye vondt, særlig i liggende stilling. Er redd for å sovne/sengen sin (har til og med forsøkt å kjøpe ny seng). Sover totalt ca 12 timer. Det gjelder omtrent uansett når han legger seg. Han sover ca 1,5 time om han får velge selv (vekker han da). Har forsøkt fast stå opp tid kl 7, men da er han bare ekstremt trøtt hele dagen eller så kan han sove leeenge på dagen (hvis jeg ikke vekker han). Skjønner virkelig ikke hva vi gjør feil. Har et fast og trygt leggerituale.
Det er dessverre ikke alltid det blir bedre før de blir større, ikke alltid det finnes råd.
Har vært der selv, vår gutt har bare veldig lite behov for søvn.
Men for oss ble det litt lettere når han ble lagt senere , slapp unna endel tull hvertfall.

Det er dessverre ikke alltid det blir bedre før de blir større, ikke alltid det finnes råd.
Har vært der selv, vår gutt har bare veldig lite behov for søvn.
Men for oss ble det litt lettere når han ble lagt senere , slapp unna endel tull hvertfall.

Han trenger søvnen sin, alltid trengt mye søvn :) Tror han er litt B menneske. Blir liksom ikke trøtt før 21-22 uansett nesten. Men liker å sove lenge

Ah skjønner
Kan jo hende det blir bedre når han starter i bhg?

Håper virkelig det :) Teller ned dager ;) Er midt inne i en heftig jobbperiode (mye å gjøre for oss som er på jobb mens de andre har fri) med 60 timers jobbuker nå, så merker da ekstra godt at det tærer :( Han blir jo mer sliten i bhg og må ha fastere stå opp tid, så håper det hjelper :D

Valergan er en utrolig tung sovemedisin. Det er ikke kun for innsovning, den henger igjen veldig lenge. Må taes mellom 18.00-20.00 om barnet skal ha sovnet innen 22.00 men må regne med og ha '' hangover'' til langt etter kl 11-1200 på dagen. Du får aldri hentet deg inn siden du må ta nye få timer etter den er ut av kroppen. Jobber med brukere av denne type medisin anbefaler deg virkelig heller en innsovnings tablett som kun virker for og få til og sovne. Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er eller situasjonen, men den er veldig veldig tung.
Vallergan er jo ikkje ein sovemedisin, det er ein allergimedisin. Innsovningstabletter derimot er jo vanedannende medisin, og gies derfor sjelden til barn heldigvis.
Eg ville først og fremst lagt og vekka barnet til samme tid kvar dag over lenger tid. Om tiden barnet står opp på varierer med såpass stort tidsrom er det vanskeleg å lage gode rutiner

Føler jrg har prøvd alt, men kom gjerne med noen tips :) Er takknemlig for alle råd jeg kan få! Hilsen sliten mamma (pappaen som ordner legging i dag)
Uff. Kjenner meg sååå igjen.
Minus at mine alltid har sovnet fort. Men ift mange oppvåkninger og lysvåkne gjerne fra 4.30-5.30... Er sånn enda :( Så har dessverre ingen tips. Tenkte å kjøpe den klokka... Og har tenkt at det går seg til. Eneste grunnen til at jeg ikke tør få et barn til :( Masse lykke til!! :)

Håper virkelig det :) Teller ned dager ;) Er midt inne i en heftig jobbperiode (mye å gjøre for oss som er på jobb mens de andre har fri) med 60 timers jobbuker nå, så merker da ekstra godt at det tærer :( Han blir jo mer sliten i bhg og må ha fastere stå opp tid, så håper det hjelper :D
Krysser fingrene for det

Huff, Høres ut som du har prøvd det meste, Veldig slitsomt når de sliter med søvnen. her fant vi f.eks ut at hvis klokken bikket 19.00 så ble han overtrøtt å slet med å sovne. Da kunne det ta to timer, men hvis vi fikk han i seng til riktig tid tok det gjerne 5 min. Han måtte slutte å sove på dag før han fylte 2. Ellers sovnet han ikke på kveld. Og aldri hatt behov for mye søvn. Så alt mellom 04.30 og 05.30 har vert morgen her. Men din virker jo som han trenger mer. Her har også samsoving vert en god løsning. Men når din har hatt sykdom i tillegg så da er jo det verre, hvis han har hatt vondt når han ligger har han jo gjerne dårlig erfaring med å sovne, og derfor er redd. Prøvd rolig musikk? Det var en god løsning her når min var baby.

Back
Topp