4+0 uker
Tenkte jeg skulle holde en dagbok her gjennom hele svangerskapet. Jeg gjorde ikke det sist, annet en litt på bloggen min, så da er det like greit å begynne nå. Er jo så artig å lese i ettertid.
Det er bare 2 dager siden jeg fant at jeg var gravid. Det er helt utrolig. Vi har prøvd i 4 mnd. Vel, allting er relativt. Den første pp fant vi ut - etterpå - at vi var en uke forsinket ift eggløsning, så den pp tells vel kanskje ikke. 2. pp ble jeg gravid kjentes det ut som. Men "mensen" kom. Det var mye blod og varte ikke lenge. I mitt stille sin tenker jeg at det var en liten spire. For jeg hadde alle symptomer og siden jeg har vært gravid før (har en liten sønn nå) kjenner jeg det da igjen! Men det støttes dessverre ut. 3.pp var mannen såvidt hjemmom, ikke nok til å gi resultat tydeligvis. Men denne pp! Nå kom resultatet, og vi får en aprilbaby, yay!
Det morsomme er jo at når vi bestemte oss for å prøve igjen falt valget på å få en aprilbaby. Det var nok meant to be, hihi.
Formen min er trøtt og slapp. Ekstremt trøtt og slapp! Sukk... Og så er jeg kvalm![:'(] Men ikke så kvalm at jeg må spy, det bare sitter som en klump i bade mage og hals. Jeg kjenner jeg blir svimmel fort og må passe på å ikke reise meg for fort. Må helt sikkert begynne å ta jerntabletter, kalsium og huske å ta folaten regelmessig.
Det er nok sikkert litt tidlig å få "lyster", men det aner meg at jeg får et sunt svangerskap... Iallefall i begynnelsen. Tanken på f.eks potetgull byr meg virkelig imot. Istedenfor jeg kjempelyst på deilig pastasalat som lunsj hver dag! Tror ikke kroppen hadde hatt vondt av det nei, hehe.
Og så har jeg bestemt meg for at jeg skal være i form i dette svangerskapet. Jeg skal passe på å gå tur. Jeg har en løype som er 8 km, veldig fint. Om ikke hver dag, så -iallefall- 2-3 ganger i uke. Sønnen på ryggen i bæresele - det tror jeg han vil like.
Nei, jeg får begynne på dagens gjøremål
*Labber inn på et rotete kjøkken og sukker...*