Valkyrie's dagbok

Valkyrie

Flørter med forumet
4+0 uker
Tenkte jeg skulle holde en dagbok her gjennom hele svangerskapet. Jeg gjorde ikke det sist, annet en litt på bloggen min, så da er det like greit å begynne nå. Er jo så artig å lese i ettertid.

Det er bare 2 dager siden jeg fant at jeg var gravid. Det er helt utrolig. Vi har prøvd i 4 mnd. Vel, allting er relativt. Den første pp fant vi ut - etterpå - at vi var en uke forsinket ift eggløsning, så den pp tells vel kanskje ikke. 2. pp ble jeg gravid kjentes det ut som. Men "mensen" kom. Det var mye blod og varte ikke lenge. I mitt stille sin tenker jeg at det var en liten spire. For jeg hadde alle symptomer og siden jeg har vært gravid før (har en liten sønn nå) kjenner jeg det da igjen! Men det støttes dessverre ut. 3.pp var mannen såvidt hjemmom, ikke nok til å gi resultat tydeligvis. Men denne pp! Nå kom resultatet, og vi får en aprilbaby, yay!

Det morsomme er jo at når vi bestemte oss for å prøve igjen falt valget på å få en aprilbaby. Det var nok meant to be, hihi.

Formen min er trøtt og slapp. Ekstremt trøtt og slapp! Sukk... Og så er jeg kvalm![:'(] Men ikke så kvalm at jeg må spy, det bare sitter som en klump i bade mage og hals. Jeg kjenner jeg blir svimmel fort og må passe på å ikke reise meg for fort. Må helt sikkert begynne å ta jerntabletter, kalsium og huske å ta folaten regelmessig.

Det er nok sikkert litt tidlig å få "lyster", men det aner meg at jeg får et sunt svangerskap... Iallefall i begynnelsen. Tanken på f.eks potetgull byr meg virkelig imot. Istedenfor jeg kjempelyst på deilig pastasalat som lunsj hver dag! Tror ikke kroppen hadde hatt vondt av det nei, hehe.

Og så har jeg bestemt meg for at jeg skal være i form i dette svangerskapet. Jeg skal passe på å gå tur. Jeg har en løype som er 8 km, veldig fint. Om ikke hver dag, så -iallefall- 2-3 ganger i uke. Sønnen på ryggen i bæresele - det tror jeg han vil like.

Nei, jeg får begynne på dagens gjøremål
*Labber inn på et rotete kjøkken og sukker...*

6+0 uker

Er to uker lengre nå. Det har gått fort! Så langt har det gått bare fint, men jeg merker GODT på kroppen at jeg er gravid ja. Kan ikke reise meg for fort for da går jeg i bakken fordi jeg blir svimmel, jeg har fremdeles en god apetitt, men nå er også kvalmen kommet skikkelig. Igår lå jeg strak ut det meste av dagen fordi jeg var så dårlig. Ikke så lett når man har en annen liten en som trenger oppmerksomhet, kos og aktiviteter.

Er mye ute og går tur, det hjelper litt på kvalmen. Ellers har det ikke skjedd så mye de siste to ukene. Det igrunnen gått iett, men kan ikke si for mye heller, for da røper jeg meg bare for de som kjenner meg her inne, hehe.

Idag kommer mor og far til å finne kortet på hytta som jeg la igjen sammen med litt champis til de. De reiser opp idag, så jeg forventer en telefon senere ikveld, hehe! I kortet takket jeg for alt det fine vi har hatt og gjort sammen i det siste, og takket for lånet av hytta. Så skrev jeg hilsen navnene våre, med strektegninger av oss, hvorpå jeg har stooor gravid-mage, bare for å understreke, hihi. Skulle ønske jeg kunne sett ansiktene deres, haha!

6+4 uker

Bekkenløsningen har ankommet! Det begynte idag før trillegruppa skulle gå tur. Passet på å ta de beste joggeskoene og ut bar det. Da jeg skulle hjem igjen etter å hatt en fin pause med de andre var jeg ødelagt, og nå sitter jeg da her, foran PC'en og syns faktisk litt synd på meg selv. Of det er vondt! Verre enn det var i slutten av forrige svangerskap - og jeg syntes jeg hadde det ille da?

*SUR![:@]*

Ellers idag har jeg vært til legen med småen her. Han har vondt i høyre øre, men ingen betennelse - enda. Så det er bare å passe på foreløpig. Og så har han problemmer med veldig hard mage - skulle tro det var brun betong som kom ut, dakar! Vi har prøvd alt, så nå får vi endelig hjelp av lege. Det blir godt for han stakkar.

Får også besøk idag - en god venninne som jeg ikke har sett på lange tider! Gleder meg skikkelig. Eneste minuset er at jeg skulle rydde så veldig etter trilleturen. Hah! Så hun kommer dessverre til bomma hus. Oh well, det får bli som det blir...

9+1 uker

Jeg føler meg igrunnen veldig bra for tiden. Kjenner godt at livmoren vokser da det kommer noen skikkelig "tak" av og til. Er heller ikke noe særlig kvalm lengre, men er dugelig trøtt likevel. Kan sove MYE!

Jeg har barne- og manne fri helg. Mannen og småen er på hytta, så jeg er alene hjemme. Jeg har sett frem til dette! DEILIG å ikke måtte konse på babyen hele tiden som skal mates, dulles, lekes med. Godt å få ro og fred. Bruke den tiden jeg vil på de gjøremålene jeg vil. Herlig å sitter her å slappe av på dataen uten å bli avbrutt til stadigheter. Deilig å kunne fortsette med scrapping og konsentrere seg uten sutring, eller bekymring for om han har sovet for lenge, eller hvorfor det plutselig ble stille... Deilig å faktisk bare tenke på meg. Første gang på 11. mnd.
Og jeg nyyyyyter!

Men midt oppi gleden over å være herlig fri og alene, har jeg altså klart å bli sjuk. Kanskje kroppen fikk litt sjokk over å endelig kunne senke skuldrene, slippe stresset, ta ned veggen som til nå har holdt meg oppe. kan ikke si jeg føler meg så bra som jeg skulle ønske.
Dog - sett på med positive øyner, så må jeg jo ha litt trøstegoddis, ikke sant?

10+0 uker

Det eneste positive jeg ser idag er at jeg er 10 uker på vei... Ellers er alt dritt for tiden [>:]

Jeg er fremdeles sjuk. Haaater det! Har ikke feber, men kraftig forkjølet med en vannvittig slimproduksjon og en intens skallebank. Egentlig skulle jeg vært et heeelt annet sted denne helga, men jeg har ikke ork til å reise alle de timene det vil ta for å komme dit. Men ååh som jeg lengter dit mens jeg sitter her! Sukk...[&o]

I tillegg tror jeg at jeg har fått mitt livs første hemoride. Nasty! Og så så tidlig i svangerskapet? Fysj![:'(][:'(][:'(] Jeg som trodde jeg hadde opplevd det meste i forrige svangerskap. Hmpf!

Skal ikke jordmor for første gang før i uke 12, men da skal vi også lytte til hjertelyden, og -det- gleder jeg meg til! [:D]

11+0 uker

Beste dagen på lenge! Nå nærmer jeg meg de magiske 12!! Jeg vil være 13-14 uker på vei når jeg treffer familie og venner igjen, og gjør nyheten offisiell. DET gleder jeg meg til[:D] Ellers har vi hatt en nydelig morgen. Storebror våknet faktisk halv syv, og ikke fem som vanlig. Så morgenen idag er den mest opplagte, koselige og effektive vi har hatt på mange, lange tider!

Jeg er fremdeles sjuk. Sukk. Men ikke så ille nå lengre, bare en god det snufsing og hoste. Hosten sitter i brystet nå, er nok bronkitt - har fått det hvert år siden jeg var baby. Men tar ikke noe for det, bare passer på å drikke mye vann og kle godt på meg.

Som gravid er formen veldig bra!! Og det BESTE av alt, er at jeg ikke har lagt på meg noe enda. Jeg gikk på 25kg. i forrige svangerskap, og ønsker så inderlig at det ikke skjer denne gang!! *grøss* Jeg er ikke kvalm lengre, og hodepinen har avtatt. Kjenner veldig godt at livmoren vokser og strekker seg - som en litt ubehagelig mensmurring. Ellers kjente jeg smååååå "luftbobler" igår etter jeg hadde lagt meg. Jeg tror nok ikke at det var babyen, heller muskeltrekninger i samme område - men guri som jeg gleder meg til å kjenne tydelige spark!

Og enda en go'nyhet for svært få andre enn -meg- er at det jeg trodde var en hemoride ikke var det likevel. YAY! *fnis*

Back
Topp