Valgets kvaler....;-)

2barn+1påvei

Blir kjent med forumet
oul nærmer seg og jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg vil vite kjønn eller ikke.
Skal jeg vite eller ikke????
Trenger noen gode argumenter for og imot!!!!
Og hvorfor mener du nettopp det ene eller andre:-)

Takker for alle forslag:-)

Vi har valgt å ikke vite. Fordi det er akkurat det samme for oss hvilket kjønn det er, så lenge det er friskt. Og så bevarer man spenningen. Tenk da, når ungen kommer ut, og du får høre om det er jente/gutt [emoji4] Gleder meg veldig til det øyeblikket [emoji7]

Har heller ikke ønske om et gutte/jente-rom, men et nøytralt rom, med mer kontrastfarger på leker etc.

Vi valgte å gå vite når legen spurte på forrige ul. Men vi var enige om å vite. Noen ganger sørger de sjøl for at det syntes,andre ganger ikke. Om du ikke vil vite så er jo det like ålreit som om du vil vite. Vi ville vite siden det var første og mamma var bombesikker på at det var ei jente men der bomma hu gitt[emoji16] Svigerfar vil ikke vite. Men spenninga når h*n kommer ut er nok det jeg ville sette øverst på lista om jeg ikke ville vite.

Etter to svangerskap med å ikke vite vil jeg vite denne gangen. Har en av hver fra før så spiller ingen rolle hva det blir, men må kjøpe inn en del nytt og ønsker å kjøpe inn til en spesiell denne siste gangen og ikke bare nøytralt [emoji3] og ikke minst for at storesøsknene kan forberede seg på hva som kommer... overraskelse er nok det største argumentet hvis du ikke vil vite, er du i tvil ville jeg ikke vist, kan alltids ta en ekstra ultralyd om du skulle ombestemme deg og ville vite senere...

oul nærmer seg og jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg vil vite kjønn eller ikke.
Skal jeg vite eller ikke????
Trenger noen gode argumenter for og imot!!!!
Og hvorfor mener du nettopp det ene eller andre:)

Takker for alle forslag:)
Det er lettere og planlegge og handle inn ting når man vet hva kjønnet blir.
Man trenger bare å forholde seg til en navneliste, som ikke valget er lett da heller, men det gjør det bittelitt enklere :p

Vi har valgt en mellomting :) vi skal vite det seint i svangerskapet, ca uke 30++ også ha en kjønnsfest så får alle vite det litt før så vi kan kjøpe inn og forberede oss litt i forkant :) vi vil vente lengst mulig for å slippe å ha fokus på kjønn og alle spørsmålene :)

Vi ville vite, og godt var det, for vi så med en gang på ul at det var en gutt inni der [emoji12]

Fordelen med å vite er at jeg føler båndet til barnet blir sterkere, vi kan snakke om han som lillebror, han får en sterkere identitet for oss. Vi opplevde det med storesøster også, og angret aldri på at vi fikk vite.

I tillegg er jeg litt kontrollfrik da, så ved å vite kjønn føler jeg det mye lettere å forhåndsplanlegge. Ikke fordi jeg bare vil ha rosa eller blått, men på generelt grunnlag.

Vi rakk ikke bli enige om vi ville vite eller ikke [emoji15] på TUL sa bare gyn helt ut av det blå kan se ut Om gutt, ganske sikker men venter til OUL på å si helt sikkert.. [emoji849]

Men vi snakket om det i etterkant at vi vil vite det, mye pga. Vi synes det er lettere å planlegge å liker å ha mest mulig klart i forkant :)

Jeg tror nok vi vil vite. Har to jenter fra før og greit å vite om det blir ei jente til som kan arve det meste eller om det blir gutt som kanskje trenger litt annet enn rosa/lilla[emoji23] Blir like glad uansett, men liker å planlegge og klarer nok ikke å vente, med mindre jeg må.. Men sikkert veldig spennede å vente da om man klarer det og innstiller seg på det.

For min del var det helt uaktuelt ikke å vite, for det første fordi jeg er altfor nysgjerrig som person og for det andre at jeg så det selv med en gang på ultralyden.
For familien, spesielt barna, ble det mye mer virkelig med en gang de fikk vite kjønn. Jeg merker at de snakker mye mer personlig både om babyen og til magen etter at de fikk vite at det er ei jente.

Vi har ikke vist med de to første, har to jenter, veldig kjekt å kunne ringe å fortelle hva det ble, også ble det fars oppgave hans del av svangerskapet på en måte, overlevere budskapet og få det positive som jeg ellers har fått som har gått gravid. Men nå heller jeg mot å vite, kun fordi jeg ikke orker alle kommentarer om at nå håper dere vel på gutten, nå kommer vel gutten. Litt trist at det er det som ødelegger spenningen. En annen grunn eg ikke har villet vite er fordi de kan ta feil, og det tror eg kan være et tøft slag, en har liksom blitt kjemt med trine og ut kom Truls, blir nesten et tap.

Vi vil vite av praktiske årsaker. Har kjelleren full av jenteklær, så blir det en gutt skal det ryddes og selges unna :-)

Vi skal ikke vite. Det har ingenting å si for oss hvilket kjønn det er (har ingenting med nysgjerrighet å gjøre, jeg er vel like nysgjerrig jeg som den neste.) Vi skal ikke male noe rosa eller blått, har mange kjønnsnøytrale klær fra forrige runde. Det kommer en baby og det er stor stas og jeg er fylt med takknemlighet. Hvilket kjønn er helt ubetydelig.

Back
Topp