Valg av faddere

Natha26

Blir kjent med forumet
Har noen spørsmål ang. valg av fadder. Klarer ikke bestemme oss helt og vet at det er så individuelt!

Hvor mange faddere har dere valgt å ha og hvem (fam. eller venn)/hvorfor? :happy:

Når/hvordan spør dere? Noen kreative forslag?:Heartred

Jeg har søsteren min og han har en bestekompis som vi er sikre på vi vil spørre. Vi vet de vil være mye involvert i livet hans og stille opp om det skulle trengs.

På første var valget lett :-) Da ble det samboers bestekompis, min bestevenninne, samboers søster, min bror, samt min fetter som ble valgt som gudfar, han er i tenårene og bor her hos oss veldig mye. Vi visste hvem vi skulle velge før hun ble født, så de ble vel spurt ikke lenge etter fødsel.
Nå på neste er det litt vanskeligere å velge, men har et par på blokka :-) Tenker at fire faddere er fint, selv om det ble fem på hun første.

Åh, dette er så innmari vanskelig, synes jeg! Vi skal hvertfall spørre min beste venninne, og et vennepar av mannen- men vet ikke om vi spør dem begge eller tar en av dem (vi er fadder til hvert vårt av deres barn). Har også et par andre venninner det kan være naturlig å spørre.

Jeg er fadder til min søsters barn, men jeg har egentlig ikke lyst til å spørre henne "tilbake", for hun har vært så demonstrativt uinteressert i at jeg er gravid (spør ikke hvordan det går omtrent, svarte bare "alle ul-bilder er like" da jeg viste henne dem, har ikke en gang gratulert min mann etc og skifter tema så fort baby blir brakt på bane. Hun mener dessuten at jeg biologisk er altfor gammel til å få barn- jeg er 36 år, og hun synes alle bør få barna de skal ha mellom 22 og 26. Hun har dessuten sagt at om hun skulle bli uplanlagt gravid igjen nå (barna hennes er 14 og 17) så hadde "livet hennes vært ødelagt". Så ehm, nei- det frister ikke så veldig å spørre henne- selv om det nok er forventet.

Problemet DA er at jeg egentlig godt kunne tenke meg å spørre den ene svogeren min- men det blir kanskje da feil siden vi ikke spør min søster. Og den andre svogeren min er det heeeelt uaktuelt å spørre, så....

Mulig vi derfor gjør det enkelt og bare går for venner...

Eg har venninner, søskenbarn som fadder på min side og bror, kompiser og tante på samboer sin side :)
Min søster hadde klart vore mitt første valg, men ho gikk bort 2,5 år før mi førstefødde kom til verden.

Har noen spørsmål ang. valg av fadder. Klarer ikke bestemme oss helt og vet at det er så individuelt!

Hvor mange faddere har dere valgt å ha og hvem (fam. eller venn)/hvorfor? :happy:

Når/hvordan spør dere? Noen kreative forslag?:Heartred

Jeg har søsteren min og han har en bestekompis som vi er sikre på vi vil spørre. Vi vet de vil være mye involvert i livet hans og stille opp om det skulle trengs.
Det blir samme for begge tvillingene :happy:
6 stk. Vi velger 3 hver. Søster, bror med forlovede og ellers våre nærmeste venner. Enkelt valg her :happy: Rett og slett for de er våre nærmeste.
Jeg spurte før jeg ble gravid så blir ikke noe kreativt her :smiley-ashamed004

Åh, dette er så innmari vanskelig, synes jeg! Vi skal hvertfall spørre min beste venninne, og et vennepar av mannen- men vet ikke om vi spør dem begge eller tar en av dem (vi er fadder til hvert vårt av deres barn). Har også et par andre venninner det kan være naturlig å spørre.

Jeg er fadder til min søsters barn, men jeg har egentlig ikke lyst til å spørre henne "tilbake", for hun har vært så demonstrativt uinteressert i at jeg er gravid (spør ikke hvordan det går omtrent, svarte bare "alle ul-bilder er like" da jeg viste henne dem, har ikke en gang gratulert min mann etc og skifter tema så fort baby blir brakt på bane. Hun mener dessuten at jeg biologisk er altfor gammel til å få barn- jeg er 36 år, og hun synes alle bør få barna de skal ha mellom 22 og 26. Hun har dessuten sagt at om hun skulle bli uplanlagt gravid igjen nå (barna hennes er 14 og 17) så hadde "livet hennes vært ødelagt". Så ehm, nei- det frister ikke så veldig å spørre henne- selv om det nok er forventet.

Problemet DA er at jeg egentlig godt kunne tenke meg å spørre den ene svogeren min- men det blir kanskje da feil siden vi ikke spør min søster. Og den andre svogeren min er det heeeelt uaktuelt å spørre, så....

Mulig vi derfor gjør det enkelt og bare går for venner...
Høres ut som en god plan å droppe din søster siden hun har vært så lite støttende. En fadder er i min verden en som vil gjøre litt ekstra for fadderbarnet sitt. Og da høres det ikke ut som om hun er så motivert for det. Ville likevel tenkt det er greit å velge svogeren :-) Men skjønner om dere vil gå for en enklere løsning :-)

Høres ut som en god plan å droppe din søster siden hun har vært så lite støttende. En fadder er i min verden en som vil gjøre litt ekstra for fadderbarnet sitt. Og da høres det ikke ut som om hun er så motivert for det. Ville likevel tenkt det er greit å velge svogeren :) Men skjønner om dere vil gå for en enklere løsning :)
Ja, han er jevngammel med meg, og han og dama har vært sammen noen år og har kjøpt hus sammen, så føler vi er mer på samme sted.

Med første hadde vi mine to brødre og samboer sin bror, andre mann et vennepar. Nå med tredje vet vi ikke‍♀️

Med mitt første barn valgte min samboer og jeg to faddere hver i tillegg til svigermor og min mor som bar og tok av lue. Jeg valgte en venninne jeg har hatt siden jeg var liten og en ung fetter av meg. Samboeren min valgte en fetter og en god kamerat han har kjent i mange år. Vi gjør sikkert noe liknende med den lille som kommer. Jeg synes det er fint å ta med et par fra den eldre generasjonen og noen yngre som kan følge barnet lenge.

Back
Topp