Valg av dyne

fanteria

Flørter med forumet
Hei!

Har sett litt på utvalget av dyner som er på markedet og vurderer nå Høie som leverandør.
Hvilke dyner har dere kjøpt/tenkt å kjøpe og hvilke str?

Vurderer to stk i den minste str da vi fort kan oppleve uhell om natten og en i 80x100.
Høres det ok ut?

Andungen fra Princesse har den i 65*80, 80*100 og 140*100.

Ikke nødvendig med to av samme størrelse synes jeg.

Vi har også andungen, veldig fornøyd med de!

Jeg kjøpte fiberdyner til vogn(65*80) og seng(80*100) på KID og kjentes veldig gode ut, ikke var de dyre heller :-) men jeg kjøpte fiber siden vi har en del allergi i familien :-) selvom det stod på dundynene at de var anbefalt av astma og allergiforbundet så er det ikke alltid det stemmer har jeg hørt :-) og dun er noe drit å vaske og tørke :-)

Vi har to av den minste og en av 80*100, men det er kun fordi jeg ville ha en egen i vognen :) Har aldri hatt behov for to i løpet av en natt... Er vel mer etter bleieslutt at det kan bli ulykker som går ut over dynen?

Det lurer jeg på også:). Vi må gå over til større dyne nå 100x140 er det vel. Har hatt dundyner frem til nå så lurer på om noen har noe erfaring med din kontra fiberdyner. Fiber er jo mye billigere men syns de virker så kompakte. Har en liten gutt som er veldig varm av seg så tenker at din kanskje puster mer enn hva fiber gjør. Takknemlig for å høre erfaringer:). Har dere forresten to "årsdyner" til barna, sommer og vinter eller bruker dere samme hele året?

Vi har valgt Baby Dan fiberdyne.
Veldig fornøyd.

Her var det spysyken for ikke så lenge siden og da var jeg veldig glad for vi hadde 2 sett =)

Det lurer jeg på også:). Vi må gå over til større dyne nå 100x140 er det vel. Har hatt dundyner frem til nå så lurer på om noen har noe erfaring med din kontra fiberdyner. Fiber er jo mye billigere men syns de virker så kompakte. Har en liten gutt som er veldig varm av seg så tenker at din kanskje puster mer enn hva fiber gjør. Takknemlig for å høre erfaringer:). Har dere forresten to "årsdyner" til barna, sommer og vinter eller bruker dere samme hele året?
Til babyen blir det ikke noe bytting alt etter sesong, mens til storesøskene som har "voksendyne" så har de en i dun som er sommerdyne- den er veldig tynn, men fantastisk pga dun. Mens se har termodyne på vinter... (Samme som oss voksne)

Hva er det som gjør at du hater de? Har det med kvaliteten på de du har kjøpt (billig) eller annen grunn?

Jeg synes det er stivt, tungt og ubehagelig. Jeg har aldri kjøpt ene enste en, verken fiber eller dun, fikk moskus dun dyner i gave for noen år siden.
MÅ ha dun.

Hvor tykk dyne trenger egentlig en aprilbaby? :p Noen tanker? Har bestemt meg for dun, men det er så mange valg!:D

Hvor tykk dyne trenger egentlig en aprilbaby? :p Noen tanker? Har bestemt meg for dun, men det er så mange valg!:D
Ikke så veldig tykk. Det kommer jo ann påhvor kaldt der er der dere sover. Vi brukte lite dyne i starten, brukte heller pledd. Og sommeren i fjor var varm, da sov hun i bare bleie og helseteppe. Fikk baby i mars

Back
Topp