Valg 2013

Er du fornøyd med valget?

• Ja!

Votes: 5 62,5%
  • Nei

Votes: 3 37,5%
  • Har ikke noen formening om det.

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    8
Jeg er absolutt ikke enig, jeg synes dette er en fadese fra ende til annen..

1) Mange som stemte borgerlig, feks. V, KRF eller H ville ikke ha med FRP og er overrasket og skuffet over resultatet i etterkant. Jeg mener at det går an å bruke hodet, dette ble advart om for lenge siden - her gjaldt det å stemme taktisk.

2) Etter dagens FB og Twitter statuser er jeg desverre sikker i min sak om at veldig mange har latt seg rive med og stemt noe dem ikke burde. Folk har satt seg for lite inn i politikken og har stemt svært ugunstig for seg selv. Særlig småbarnsforeldre, stønadsmottakere og folk i offentlig sektor.

Har bare en siste ting å si om dette resultatet før blodtrykket sprenger - Lykke til!

Personlig er jeg glad for at FRP er med i regjering. Er påtide med litt omvelting i dette landet, endelig er kommunistene borte fra makta :) Og når jeg har sagt dette, gidde jeg ikke diskutere politikk mer. Folket har talt, og ferdig med det. Blått er flott ;)

har alltid lurt på hvem frp's politikk egentlig er bra for. Har stort sett kommet frem til at det er folk fra vestkanten i Oslo, eller andre velstående folk.

har alltid lurt på hvem frp's politikk egentlig er bra for. Har stort sett kommet frem til at det er folk fra vestkanten i Oslo, eller andre velstående folk.

Med deres politikk så ser jeg for meg et mindre flott kaliber med mildt rasehat, glad i en tår og liten respekt for autoriteter og et felles samfunn forøvrig. Det er et skikkelig piratparti :P Klart, dem kan være gode å ha, i litt moderate former ;) Kalkulator og generell matematikk er heller mangelvare...

Det er det eneste som rimer ;)
syns det er merkelig å fremme en slik økonomisk politikk, om de har hatt en promille med økonomi! Hvordan de kan forsvare å bruke oljepenger på alt mulig. Og tro at dette er mulig på sikt. Utregninger sier at oljefondet vil være tomt i løpet av et år.
Privatisering av det som i dag er offentlig vil kun komme de rike til gode. Småbarnsforeldre, aleneforsørgere, uføre og arbeidsledige vil få det meget vanskelig. Sykdom som fører til langvarig sykemelding vil ødelegge ens økonomi dersom man ikke har mye penger på sparekonto.
Disse gruppene vil falle "utenfor" samfunnet på veldig mange måter, og det vil føre til et enormt klasseskille. På sikt!
i Norge vil det synes veldig godt, fordi vi er såpass få.

Jeg må si jeg er meget spent på denne perioden. Synes i og for seg at det var på tide med litt oveltning og skifte. Har stått stille i samme spor ei stund nå, og jeg tror det er bra at folk får kjenne på hverdagen hvordan det er å få vilja si/eventuelt IKKE få vilja si.

Uansett, skulle det vise seg at dette regjeringsalternativet blir katastrofe, så er det jo bare å bite tenna sammen i 4 år, og "rally the forces" til ny stemmerunde ;) Ja til at flere får prøve seg!

Back
Topp