Valg 2011

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Har dere alt klart?
Jeg prøvde valgomaten på http://www.nrk.no og er forsåvidt enig med resultatet, men jeg føler det ikke vil "hjelpe" å stemme på det partiet jeg er mest enig i, om jeg skal få den endringen i kommunen som jeg ønsker, da det partiet er ganske lite og kommunen stor. Om dere skjønner.
Vanskelig dette. Men jeg skal i alle fall stemme! Det er det viktigste.

Noen som ikke skal stemme her? Hvilke grunner har dere? 

valgomaten pekte venstre, og kommer nok til å stemme det i år også.

aldri mer frp her iallefall.  de vil innføre bompenger her, og har kuttet enormt i barnehagebudsjett og skole =(   aldri mer.

den viste det jeg kommer til å stemme. frp. skal aldri stemme noe anna eller.

Har det altid klart...

Eller... Som regel har jeg stemt krf ved kommunevalg, for deres familiepolitikk trengs i små doser.... Men når man nå har bosatt seg midt i bibelbeltet, hvor det er bedehus på annenhver hjørne, og kirkene er opplyst som en eller annen glorie om natta, og ikke religiøse blir sett på som pesten, så er kansje ikke det så lurt...

Så, det blir mitt kjære AP emoticon

¤Sunshine¤ skrev:
valgomaten pekte venstre, og kommer nok til å stemme det i år også.

aldri mer frp her iallefall.  de vil innføre bompenger her, og har kuttet enormt i barnehagebudsjett og skole =(   aldri mer.

Det kosta meg akuratt 2000kr i ekstra andeler i barnehagen og 500kr mer i måneden og beholde barnehagen i til mini, fordi de kutte ALL støtte til private barnehager....
For en familie som såvidt klarer og få endene til å møtes fra før av, så er dette ganske drastisk...

Aldri mer Frp!

Tviler på at jeg kommer til å stemme.. Vet ikke hva jeg skal stemme på egentlig, da de fleste har noen meninger jeg er for, og mange meninger jeg er i mot.

Her er kommunen liten, og de som sitter i partiene er feige, og de står aldri for det de mener.. 

Hei!

Vi kommer til å ha nettmøter med alle de politiske partiene om familiepolitikk i ukene før valget - slik at de skal svare på DITT spørsmål.

Vi skal også gi dere en fyldig oversikt over hva de enkelte står for.

Så følg med på Babyverden fremover!

Karine

Har ikke bestemt meg, men blir ikke Høyre eller FrP.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Man må stemme i den kommunen man bodde i pr 30/6-2011.. jeg flyttet til en helt annen kant av landet 1. juli.. ARGH!

Håper jeg får tatt meg en tur til vestlandet for å forhåndstemme- fordi det er viktig!

Hadde jeg skullet stemme her i den nye kommunen hadde jeg helt klart stemt Venstre, men er usikker på hva jeg skal gå for i den gamle..

Redaktør Karine skrev:
Hei!

Vi kommer til å ha nettmøter med alle de politiske partiene om familiepolitikk i ukene før valget - slik at de skal svare på DITT spørsmål.

Vi skal også gi dere en fyldig oversikt over hva de enkelte står for.

Så følg med på Babyverden fremover!

Karine

Så spennende!! 
Gleder meg :)

Det blir selvsagt AP. Noe annet er jo bare ikke holdbart. Alle vet jo at FrP og Høyre er sinnsykt imot eiendomsskatt, i går leste jeg at halvparten av kommunene styrt av disse har eiendomsskatt. Og masse masse småting som summasummarum gjør at det er kun AP som har noe jeg liker. FrP er jo bullshit fra a-å.

Jeg vet hva jeg skal stemme på ja.. Og jeg er enda sikrere på hva jeg IKKE skal stemme på..! 

Skal stemme ja. Og muligens sitte vakt ved kyrkjevalget, er vara.

Prøvde ut valgomaten (Var det det den heitte? Snodig ord, men la gå...) til NRK. Hos meg trona Rødt på toppen av lista med 75%, mens Kystpartiet, Senterpartiet og Venstre kom hakk i hæl med 74%.

Sit og les om dei ulike partia her i kommunen, det er veldig forskjellig å stemme i kommunevalg enn i Stortingsvalg... No er det jo ein reell "fare" for at eg faktisk kjenner dei som kjem til å vere med i kommunestyret (eller veit kven dei er og har ei formeining om dei), og det har jo og litt innvirkning på kven ein velger å gje stemmen til.

Vanskeleg med valg, men gøy og. Å la vere å stemme er ikkje noko alternativ.

tok valgomaten og det blir nok frp

Jeg har allerede stemt:) Vi bor i en av kommunene som kan stemme via nett denne gangen :) Stemte på det partiet jeg var mest enig og minst uenig i partiprogrammet. Som prioriterte ting som er viktige for meg, som barn, eldre, psykisk utviklingshemmede og psykriatrien ,(både for voksene og barn). Jeg prøvde meg på valgomaten, men skjønner ikke hvordan folk kan  "stole" på den... Er jo bare 20 spm og noen av dem handler jo om det samme, og de tok ikke for seg noe av det jeg syns er veldig viktig...

Back
Topp