vaksinering

x1x*Ammeliten*

Gift med forumet
Skal dere som har jenter gi den kreftvaksinen i 12 års alderen?

Ja, hvis de fremdeles anbefaler den saa. Det er jo tross alt 7 aar til den tid kommer og mye kan skje til da.

ORIGINAL: ...metalita...

Jeg har aldri hørt om den vaksina?

Er vaksine mot livmorhalskreft som innføres i vaksinasjonsprogrammet[:)]

Min datter på 13 år skal vente med å få den.
Den er ikke godt nok testet ennå.
Til og med hun norske som har vært med på å utvikle denne vaksinen gikk jo ut i media for en stund siden og sa at hun hadde ikke gitt den til sin datter ennå.
I USA hadde nesten 900 av et par millioner mennesker fått alvorlige bivirkninger(en del dødsfall også).
Greit det utgjør en brøkdel, men for meg er risikoen for stor.
Dette virker somen gjenntagelse av hjernehinnebetennelse vaksinen[:@]

Til info som finnes det faktisk 7 forskjellige viruser som kan forårsake livmorhalskreft.. heller til mer informasjon/veiledning/råd/kontroller enn vaksinering..

Må ta stilling til det når hun kommer i den alderen, lenge til enda.

I USA er mange skeptiske til å gi den fordi de føler at de da sier det er ok å ha sex [&:]
(men så er jo amerikanere helt fjerne på det området da...)

spør igjen om 10 år. men hadde vi hatt tilfeller av denne typen kreft i familien hadde jeg nok gjort det ja

Jeg har heldigvis 10 år på og bestemme meg, men heller nok mye over på ja siden vi har hatt en del livmorhalskreft i familien og både min mor og pappa sin søster har hatt det.

Om vi får jente så kommer vi til å vaksinere ja. Bestemor fikk livmorhalskreft for noen år siden. Livmoren ble fjernet og hun er helt frisk for det i dag, men siden det kan være arvelig, så kommer vil til å vaksinere.

Back
Topp