Vaksinerer du barna dine?

Ja, helt klart. Her følges vaksine programmet!
Men jeg var veldig skeptisk til influensa vaksinen, syntes den kom for fort og magefølelsen min skrek nei. Jeg bestilte meg da en legetime hos lege der vi diskuterte for og i mot. Barnet mitt var da bare 2 år gammel, men hadde astma.
Vi konkluderte med at vi ikke tok den.
Jeg tror at denne influensavaksinen ødela mye av tiltroen til norske helsevesen og det oppstod da mange flere skeptikere til det norske vaksineprogrammet. De må finne en løsning på hvordan de igjen kan bygge tillit.
Enig i det. Min var også 2 og vi tok den ikke. Er glad for det i dag. Er jo også slik at de fakrisk brukte kvikksølv i vaksiner for 15 år siden og trodde det var greit. Hva er det kanskje i vaksiner (og alt annet som mat og plastikk og klær osv) nå som ikke er bra men som vi ikke vet er skadelig enda? De anbefalte en influensavaksine som var skadelig. Det er jo ikke rart folk blir skeptisk.

For meg føles det som en selvfølge å følge vaksinasjons progremmet

Ja, det gjør jeg med begge barna. Alt annet er dumskap.

Ja jeg følger vaksinasjonsprogrammet og har da tenkt til å gjøre det med neste og. Dette gjøres både for mitt barn sin del men og for de som ikke kan ta vaksinen av div grunner.

Her fikk frøkna svineinfluensavaksine etter en prat med legen da hun mest sannsynlig ville tålt svineinfluensa svært dårlig pga astma og mye annen sykdom på den tiden. Og om hun skulle få problemer med det i senere tid så har jeg faktisk bare gjort mitt for at hun skulle klare en sykdom best mulig.

Huff, så fæl artikkel. Fæl i den forstand at uvitenhet drepet uskyldige barn. Evig eies kun et dårlig rykte sies det, og det stemmer. Noen bestakk en forsker til å konkludere med at vaksiner kan gi autisme. Det ble avslørt, men pga det så kom skepsisen til vaksiner. Og den påvirker og tar liv. Stygt :-( Samtidig kan ikke foreldrene klandres 100% for de trodde de hadde riktig informasjon. Jeg er selv skeptisk til en del av myndighetenes anbefalinger, men min datter blir ikke prøvekanin for meg. Men det er en balansegang mellom å lytte til råd og å tenke selv. Av og til lytter vi til feil råd, av og til tenker vi fullstendig feil.

Barna mine skal helt klart vaksineres!

Ja vi følger vaksinasjonsprogrammet :-)

Her fikk eldre også svineinfluensavaksinen. Han var under året da mener jeg å huske.

Følger vaksinasjonsprogrammet. Må innrømme at jeg er litt mer skeptisk til vaksiner som ikke er skikkelig utprøvd, men har heller ikke satt meg så voldsomt inn i det.

Jeg syns artikkelen var utrolig arrogant, jeg! Vi følger vaksinasjonsprogrammet, men jeg tar ikke anbefalinger fra helsedirektoratet blindt! Her undersøkte vi dette med vaksiner så godt vi kunne, og følte vi tok en informert avgjørelse da vi valgte å vaksinere. Når helsedirektoratet har mistet folks tillit kan de ikke kalle folk for idioter fordi de ikke stoler på dem! Her har helsedirektoratet, helsestasjoner og leger en jobb å gjøre.

Jeg syns det er flott at flere er kritiske og ikke tar alt legene sier for god fisk. Når det er sagt, så er jeg glad de aller fleste vaksinerer. :-)

Følger vaksinasjonsprogrammet. Må innrømme at jeg er litt mer skeptisk til vaksiner som ikke er skikkelig utprøvd, men har heller ikke satt meg så voldsomt inn i det.

Forståelig det syns jeg. Men de som er i vaksinasjonsprogrammet har jo vært i mange år, og er vel godt nok utprøvd, så skjønner ikke hvorfor noen skal brått velge å ikke stole på disse lengre.

Influensavaksinen kan jeg ikke si jeg ser helt behovet for da, og kommer ikke til å ta den.

Selvfølgelig :) synes dette er en så forferdelig sak, får vondt langt inni sjelen når jeg tenker på alle de stakkars små som må lide pga foreldrenes dumskap, og ikke minst at de utsetter ikke bare sine egne barn for fare men alle andre i dens omkrets. Hadde nokk ikke utdannet meg som sykepleier viss ikke jeg stolte på helsevesenet.

Ja, vi følger vaksinasjonsprogrammet.

Back
Topp