Vaksinere?!

*Susseline*

Forelsket i forumet
Eller ikke???

Klarer ikke å bestemme meg helt jeg........

De er nedsylta i forkjølelse nå.....kan de vaksineres i dag da?

ORIGINAL: *Susseline*
De er nedsylta i forkjølelse nå.....kan de vaksineres i dag da?

Nei, punktum.

Ikke la noen fortelle deg om du skal ta vaksinen eller ikke (dvs. senere når de er friske - det må være 100% ditt valg), men man skal ikke ta den hvis man ikke er helt frisk, da kan den A: gi værre / doble symptoner i og med at man er syk fra før av (spesielt barn), B: Den kan ende opp med å ikke virke, fordi en syk kropp hvor immunsystemet er i sving med noe annet kan ofte få problemer med å produsere antigener.

Jeg er så veldig i tvil om denne vaksinen[&:]

Men hvis de dør av denne influensaen, så er det fælt å tenke på at jeg valgte bort vaksinen.
Og hvis de tar vaksinen og de får store alvorlige bivirkninger av den, er det enda verre å tenke på at jeg som mor bestemte at de skulle ta den[:o]

Blir gal av dette jeg[&o]

ORIGINAL: *Susseline*

Jeg er så veldig i tvil om denne vaksinen[&:]

Men hvis de dør av denne influensaen, så er det fælt å tenke på at jeg valgte bort vaksinen.
Og hvis de tar vaksinen og de får store alvorlige bivirkninger av den, er det enda verre å tenke på at jeg som mor bestemte at de skulle ta den[:o]

Blir gal av dette jeg[&o]

Du og halve kongeriket. Vanskelig valg.

syntes det var et lett valg jeg.

Jeg har valget mellom å muligens måtte se min sønn i øynene og si "Ekspertene anbefalte at du skulle få vaksine, så da fulgte vi det rådet, dessverre fikk du uheldige virkninger av det, men vi gjorde helt ærlig det vi ble anbefalt av alle eksperter, og trodde det var det beste, vi stolte på dem som jobber med dette", eller å muligens måtte se min sønn i øynene og si "Ekspertene anbefalte at du skulle få vaksine, men vi syntes ikke det var så lurt, så vi gikk mot rådet fra alle eksperter og tok sjangsen uten. Dessverre er du nå alvorlig syk av den grunn, men vi gjorde det vi trodde var det beste, vi ville ikke stole på de som jobber med dette."

Det første kan jeg med rak rygg gjøre, da er det nemlig ikke "min feil". Det andre kan jeg bare ikke gjøre. (Men for all del, jeg skjønner at andre åpenbart tenker annerledes enn meg...)

Følgelig er min sønn vaksinert. Og skal han, skal jeg, så vi tok den sammen.

Men nei, de skal ikke få det når de er forkjøla, si du fikk en utsettelse på det valget du må ta.

.

ORIGINAL: *Stella*

syntes det var et lett valg jeg.

Jeg har valget mellom å muligens måtte se min sønn i øynene og si "Ekspertene anbefalte at du skulle få vaksine, så da fulgte vi det rådet, dessverre fikk du uheldige virkninger av det, men vi gjorde helt ærlig det vi ble anbefalt av alle eksperter, og trodde det var det beste, vi stolte på dem som jobber med dette", eller å muligens måtte se min sønn i øynene og si "Ekspertene anbefalte at du skulle få vaksine, men vi syntes ikke det var så lurt, så vi gikk mot rådet fra alle eksperter og tok sjangsen uten. Dessverre er du nå alvorlig syk av den grunn, men vi gjorde det vi trodde var det beste, vi ville ikke stole på de som jobber med dette."

Det første kan jeg med rak rygg gjøre, da er det nemlig ikke "min feil". Det andre kan jeg bare ikke gjøre. (Men for all del, jeg skjønner at andre åpenbart tenker annerledes enn meg...)

Følgelig er min sønn vaksinert. Og skal han, skal jeg, så vi tok den sammen.

Men nei, de skal ikke få det når de er forkjøla, si du fikk en utsettelse på det valget du må ta.

Skal bare legge til et spørsmål her - det har egentlig ikke noe med DITT valg å gjøre - men i sammenheng.

Kan folk få langsiktige bivirkninger (nå ser jeg bort fra død) av selve svineinfluensaen? Eller er det sånn sett en "vanlig" influensa og det som følger med der? Siden du skrev: dessverre er du nå alvorlig syk av den grunn (ikke vaksine).

Dette er ikke noe kritikk av noe slag (noen kommer nok til å tolke det slik - derfor skriver jeg dèt) - men et spørsmål. [:)]

Vel, jeg tenkte jo altså på f.eks om han er av de (som de små ofte er) som havner på sykehuset, innlagt alvorlig syk av influensaen/følgesukdommer av denne. Selv om mange av dem overlever, er det ikke så kjekt å ha et barn innlagt på intensivavdelignn med store luftveisproblemer, påfølgende lungebetennelse etc...

Når man er blitt frisk igjen, så er man vel ferdig med det, men man kan bli veeeeeeldig syk, og få videre sykdommer/komplikasjoner om man er uheldig. Akkurat som man kan være uheldig å få problemer fra vaksinen, men det går jo heldigvis bra for de fleste.

Alle ekspertene råder oss jo å ta den.. who sier den ikke er farlig!

Ja, noen har fått bivirkniner av denne.. det visste man.. og mye av det er tilfeldig tror jeg.. som fesk de 2 som spontanabborterte..

Mye er tilfeldig ja.

Om man spørr hvor mange av de som aborterer som spiste stekt laks til middag to dager før de aborterete, så er det antakelig en god del.... men det er ikke derved slik at stekt laks er farlig...

Siden alle eksperter råder oss til å ta den, så har jeg rett og slett ikke samvittighet til å la være.

Men jeg er ikke av dem som leter etter konspirasjonsteorier eller denslags da, det er bare ikke noe for meg.

Hva er fakta:

Vaksinen kan gi samme bivirkninger som H1N1, Dvs. sjeldne langtidsvirkninger i full styrke + svake/milde symptoner som er like som om man var H1N1-smittet. Dette av den enkle grunn at det er døde RNA-stringer som brukes i vaksinen som får kroppen til å produsere antigen. De milde symptonene er derfor fra kroppen selv, og ikke fra H1N1. Hadde man hatt H1N1 ville man fått disse symptonene sterkere, og i tillegg fått mulige alvorlige komplikasjoner som sekundære bakterielle angrep fordi kroppen svekkes av det levende viruset og blir dermed sårbar for bakterielle sekundære komplikasjoner.

I denne sammenhengen er symptonene i favør av vaksinen, man risikerer bare svake symptoner og ingen mulige dødelige komplikasjoner som sekundær bakteriell lungebetennelse.

Når det gjelder sjeldne bivirkninger, disse kan man få av både vaksinen og H1N1, og risikoen for å få dem er ørlite granne høyere ved reell H1N1-smitte. I denne sammenhengen taler det i favør av å isolere seg totalt: Altså å unngå både smitte og vaksinen.
Hvis man ikke kan isolere seg 100%, da blir det en risikovurdering: Hva vil skje først/kan man unngå smitte, hvis det ikke kan unngås så taler det i favør å ta vaksinen, men hvis man mener man har en sjanse til å unngå smitte så taler det i favør å ikke ta vaksinen - men da dukker en annen problematikk opp: Selv om pandemien vil gå over til slutt, kanskje om 1 år, så vil viruset allikevel fortsette å eksistere som en ny sesonginfluensa, men dette gjelder bare for de som er vaksinert eller har hatt H1N1. For de som ikke har hatt H1N1 eller vaksinen vil derfor alltid H1N1 være en risiko. H1N1 vil ikke simpelthen "forsvinne", den vil utvikle seg til en sesonginfluensa slik flere pandemier tidligere har gjort.

For alle som har vært eksponert via vaksine/smitte, vil dette derfor oppleves som mildt resten av livet når den kommer som sesonginfluensa kanskje hvert 3-4 år, mens de som aldri har vært eksponert vil den fortsatt være like farlig for.

Så kommer man til tilsetningsstoffene. Akkurat her er det uenighet mellom de moderate "leirene" som er for/mot. Noen mener at tiomersal f.eks er livsfarlig. Noe taler for det, men mye taler også i mot det. Når man f.eks fyller bensin eller diesel på en bensinstasjon så puster man inn tungmetaller som er minst like farlige rett inn i lungene (alle har kjent bensindunsten når man fyller bensin).

Denne dunsten overstiger alle verdier man får i seg gjennom fjørti fiskemåltider eller 20 vaksiner med skyhøy margin, dette pustes rett inn i lungene og går dermed direkte inn i blodbanen ved cellereseptorene som lungene normalt tar opp oksygen med. Det er langt mere direkte tilgang til blodbanen med umiddelbar effekt det man puster inn gjennom lungene enn det man oppnår ved intramuskulær vaksinering.

* I tillegg har plastindustrien eksplodert de siste 30 årene, antall leketøy i verden har blitt mer en tusendoblet, og dermed antall giftstoffer som er farlige for arvestoff og andre farlige ukjente effekter.

* Elektromagnetisk stråling som vi ikke helt hverken forstår eller har forsket nok på virkningen av har også eksplodert til skyene de siste 30 årene. Dette kommer fra kraftig utbygging av el-nettet i alle land, fra kraftig utbygging av WLAN / nettverks- og mobiltårn. Stråling som vi konstant bombes med 24 timer i døgnet. Meste av det er svakt, men når det kommer fra hundrevis av forskjellige kilder over alt rundt oss så blir denne strålingen kombinert ganske betydelig.

* Kunstige søtstoffer i matvarer som er 100% kjemisk fremstilt, stoffer som er 200.000 ganger så søtt som sukker finnes i nærmest alle matvarer, dette har eksplodert i markedet verden over de 20 siste årene. Flere av disse stoffene har dokumenterte alvorlige bivirkninger over tid, mens andre er fortsatt under debatt om virkningene av.

* Herdet/transfett har også eksplodert i matindustrien verden over, fettstoffer som er sterkt kreftfremkallende og virker muterende på arveanlegget/DNA'et vårt. Kurven på dette har også gått til skyene gjennom de siste 30 årene. I tillegg er mange animalse fettkilder blitt byttet ut med vegetabilsk fett i uendelig mange lettprodukter, og bruken av disse lettproduktene har også eksplodert de siste 20 årene. Vegetabilsk fett er veldig sunt i moderate / normale mengder, men når man får for mye for ofte så undertrykker det opptaket av andre viktige fettsyrer som bl.a hjernen og immunforsvaret har behov for. Hjernen trenger i tillegg mye "usunt" fett, og hjernen forbrenner/bruker 20% av fettet og karbohydratene vi inntar, dette til tross for at hjernen sin vekt tilsvarer bare ca 2% av vår kroppsvekt.

* Antall biler på jorden har blitt tidoblet de siste 30 årene, og tilsvarende da med utslipp fra biler. I tillegg har en stor/betydelig del av verdens bilpark gått over på diesel de siste 15 årene, noe som er bedre i global sammenheng, men mye verre for mennesker fordi diesel inneholder svevestøv og andre stoffer enn bensin som lettere penetrerer lungene hos mennesker.

* Spill, reklamer og filmer og måten vi eksponeres ovenfor dette fra fødselen av har eksplodert enormt de siste 20 årene, informasjonsflyten et barn opplever i dag er det titobbelte i både menge/intensitet og eksponeringstid i forhold til barn på 70-tallet.

De fleste av disse overnevnte situasjonene har til felles at de har eksplodert verdensomfattende på et tidsrom fra 30-15 år. Økningen av sykdommer som autisme, dysleksi, ADD/ADHD, ME, kreft (kun enkelte land), MR, MS har økt i tilnærmet kurve. Alle disse sykdommene/kroniske tilstandene har ofte diffuse årsaker og derfor lett for enkeltgrupper som har dette å skylde på en av faktorene de mener er årsaken (f,eks vaksiner). Sannheten er nok at kombinasjonen av økningen på alle overnevnte ting de siste 15-30 årene er årsaken, hvor alle faktorene har litt av skylda hver (inkl. vaksiner, men i langt mindre grad enn de fleste mener).

I og med at det er så mange faktorer som har eksplodert på samme tidsrom, og så mange diffuse årsaker til en del av disse sykdommene, vil det være 100% umulig å noensinne få konkludert med at "sykdom/kronisk tilstand A skyldes faktor F", det er simpelthen umulig. Vaksinemotstandere utelukker fullstendig alle faktorene som har eksplodert i langt større grad enn f.eks vaksiner, og fokuserer snevert kun på vaksiner, noe som gir et skjevt / naivt bilde av situasjonen.

Selvfølgelig kan en vaksine forårsake død, alvorlige livsvarige komplikasjoner og tilstander, men der enkelte vaksinemotstandere mener det skjer i 1 av 5000 eller 1 av 1000 tilfeller, er nok sannheten heller at det skjer i 1 av muligens 100.000-200.000 tilfeller pga vakssiner, 1 av 50.000 tilfeller grunnet diesel/svevestøv, 1 av 50.000 tilfeller grunnet kunstige søtstoffer osv osv, som da kombinert vil ende opp med en sjeldenhet som er tilnærmet 1/1000 eller 1/5000. (tallene her er bare spekulasjon brukt som eksempel for å illustrere poenget, og er ikke reelle kildetall).

Så til slutt, har vi konspirasjonsfanatikerne, som mener WHO / New World Order er ute etter å drepe 90% av menneskeheten for å nedbefolke jorden og dermed løse global oppvarming / overbefolkning på den måten, og deretter gjøre resten av oss til slaver. Bildenberger group, FEMA, WHO, alle verdens regjeringer, FN og Codex Alliminarius er selvfølgelig med på dette i all hemmelighet. Disse konspirasjonsteoriene kan man utelukke med en gang. Det ville aldri latt seg gjennomføre, og likene fra 6 milliarder personer ville aldri latt seg effektivt rydde opp, mange dyr ville spist av likene og utallige nye virus ville oppstått og skapt daglig helt nye superdødelige pandemier. Virus-evolusjonen ville eskalert til et tempo hvor ingen ville klart å beskytte seg medisinelt, de resterende gjenlevende på jorden, inkl. de som var en del av konspirasjonen ville blitt utryddet av hundrevis av forskjellige pandemivirus med opp til 100% dødelighet i løpet av veldig kort tid.

Poenget er: Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det stort sett like mye som taler for vaksinering som mot (dvs. hvis vi utelukker konspirasjonsfanatikerne, for i følge dem er vi jo dødsdømt uansett), og dermed er man like langt: Man sitter fortsatt med et vanskelig valg, et valg de fleste mennesker aldri trodde de skulle måtte ta noensinne, som de fleste aldri var forberedt mentalt/psykisk på.

Back
Topp