Vaksinere eller ikke?

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
I morgen er det vaksinering på helsestasjonen for babyer, og jeg er så i tvil om hva vi skal.
Har hele tiden vært mot å vaksinere, men så er det jo stadig noe i media som gjør meg usikker.
Åh, det er så vanskelig.

Har dere vært motvillige til vaksinen og allikevel vaksinert de små? Og angrer dere?

Huff. Jeg skal mest sansynlig vaksinere snuppa i morgen. Er litt motvillig,  men velger å følge rådene om å vaksinere. Vi følger jo vaksinasjonsprogrammet uten å tenke noe særligt over det, så hvorfor skal jeg ha andre betenkligheter med denne vaksinen? (er dette jeg sier til meg selv[8D])

Men nei, kjenner at jeg gruer meg.....

ORIGINAL: Nemina85

Huff. Jeg skal mest sansynlig vaksinere snuppa i morgen. Er litt motvillig,  men velger å følge rådene om å vaksinere. Vi følger jo vaksinasjonsprogrammet uten å tenke noe særligt over det, så hvorfor skal jeg ha andre betenkligheter med denne vaksinen? (er dette jeg sier til meg selv[8D])

Men nei, kjenner at jeg gruer meg.....

Huff ja, det er ikke greit!
Vet egentlig ikke hvorfor jeg har så angst for denne vaksinen, for er jo som du sier, følger vaksinasjonsprogrammet uten å tenkt over det.

Jeg har vaksinert minstemann på ett år, siden han er i risikogruppa. Kan vel ikke akkurat si at jeg angrer, da jeg er mer redd for hva svineinfluensaen kan gjøre med ham enn vaksinen.. Bedre med et barn med evt senskader enn i verste tilfelle en grav.. [&o]

Jeg hadde dog ikke vaksinert ham om han ikke hadde vært i noen risikogruppe, og har heller ikke vaksinert to-åringen vår.

Jeg kvier meg veldig til å vaksinere meg selv også, men velger å gjøre det siden jeg både jobber i helsevesenet og er sykepleierstudent. Har tvilt veldig fram og tilbake (gjør det fortsatt), men kommer til å gjøre det allikevel. [8|]

Back
Topp