Vaksiner

Alive and kicking

Glad i forumet
Vet mange vurderer om de skal ta vaksinene (de vanlige) på ungene sine eller ikke...Hva er argumentene mot å ikke gi ungen vaksinene? Og hvor kan jeg finne mer informasjon om dette? Vil gjerne undersøke litt, men dropper ikke vaksinene før jeg er rimelig overbevist om det..

På helsestasjonen her har de info brosjyrer om for og imot ihvertfall

ORIGINAL: Sicily

Vel, i min verden fins det ikke argumenter i mot. En ting er at sykdommene de vaksineres mot ikke er så farlige lenger/er utryddet i Norge, men det er jo pga vaksinasjonsprogrammet. En annen ting er at tidligere utryddete sykdommer er på fremmarsj i Norge pga økt innvandring og turisme. Et tredje argument er at selv om sykdommene kanskje ikke er så farlige i seg selv, så fins det noe som heter følgesykdommer som er langt mer alvorlige. En vanlig følgesykdom til kusma er smittsom hjernehinnbetennelse f.eks. Og hvis ungen din holder seg frisk uten vaksiner, har du foreldre som vaksinerer ungene å takke, for det bremser mulighetene for smitte og spredning. 

sign... synes det er skummelt at folk tørr å droppe vaksiner... Hva om ungen får denne sykdommen og dør av følgene av den... grøss... Og det er jo større sjanse for at man får sykdomen en det er å få noen komplikasjoner ved vaksinasjonen...

Back
Topp