Vaksiner

Emmis

Glad i forumet
Er det noen her som har tenkt å ikke vaksinere barnet??
-evt hvorfor ikke??

Når storesøster (snart 2 år)skulle vaksinere var jeg veldig i tvil, syne det var ekkelt å tenke på at hun fikk "litt av sykdommen i kroppen" (det er viss slik vaksinene er laget) men vi valgt likevel å la henne bli vaksinert. vi tok også MMR vaksinen, den som har vært så mye omtalt. forskerne trodde den kunne føre til hyperaktivitet osv..

Siden vi nå skal vaksinere lillesøster (rett over påske) så har jeg begynt å tenke på det igjen. Men har kommet frem til at jeg føler det er riktig at hun blir vaksinert. Håper jeg tar riktig avgjørelse [&:]
-eller???

Skal lese litt meir i prosjyrene eg fekk på 6ukers kontrollen, men rekne med å ta.

Skal alle ta den mot smittsom hjernehinnebetennelse? Er så redd for hjernehinnebetennelse[&:]

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Munemor

Skal lese litt meir i prosjyrene eg fekk på 6ukers kontrollen, men rekne med å ta.

Skal alle ta den mot smittsom hjernehinnebetennelse? Er så redd for hjernehinnebetennelse[&:]
ja skal ta den, irriterer meg at guttungen var født 2mnd for tidlig for å få[:'(]og har hørt nå at en del kommuner gir til det årskulle han er i,men ikke kommunen her[:@][:'(]

TYPISK! Skikkelig dyr vaksine òg! Glad dei har begynt å gi den gratis no da!

Eg blir så lei meg visst han blir dårli! Då får eg følelsen av å ha påført han sjukdom[:(]

eldste mann fikk alle vaksiner unntatt mmr vaksinen...  antar minsten følger samme mønster... og om mulig så kan vel elstemann bli vaksinert med mmr når minsten får den??

Her vaksinerer vi. De andre 3 har også fått alle vaksinene bortsett fra den nye mot hjernhinne betennelse.

kommer nok til å følge vaksinasjons programmet ja

ORIGINAL: bondekone

ja skal ta den, irriterer meg at guttungen var født 2mnd for tidlig for å få[:'(]og har hørt nå at en del kommuner gir til det årskulle han er i,men ikke kommunen her[:@][:'(]

TYPISK! Skikkelig dyr vaksine òg! Glad dei har begynt å gi den gratis no da!

Vi tok den på storesøster og den kostet 1200,- men pappa'n insisterte på at vi skulle ta den da en av hans venner fra barndommen døde av hjernehinnebetennelse. Tar den på lillesøster også og nå er den jo gratis[:D]

Vi skal ta alle. Har vært å tatt de første i dag. Litt sutring er det, men ikke feber eller noe

ORIGINAL: ainakor79

kommer nok til å følge vaksinasjons programmet ja

har tatt første dose, og har tenkt å følge programmet, ja. Viss det dukker opp tilbud om nye, kontroversielle senere, må vi jo sette oss inn i om vi virkelig vil, men de som blir gitt nå er etablerte vaksiner som hovedvekten av fagpersonell mener er riktig å ta, og da skal ikke jeg komme og yppe meg og mene jeg vet bedre. Når det gjelder det etablerte vaksineprogrammet er jeg mest skeptisk til at foreldrene faktisk har bestemmelsesrett....

Back
Topp