Vaksiner

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Har dere latt barna deres få MMR vaksinen ved 15 mnd, eller har dere valgt den bort/utsatt den? Evt hvorfor har dere ikke latt de ta den?

Jeg har latt mine barn følge vaksinasjonsprogrammet. Har aldri sett noen seriøse grunner for å la være. Heller tvert imot.

ORIGINAL: Mikke

Jeg har latt mine barn følge vaksinasjonsprogrammet. Har aldri sett noen seriøse grunner for å la være. Heller tvert imot.
[:)]

ORIGINAL: Tøsa

Tatt den. Vil bidra til å utrydde sykdommene, og forhindre at de kommer tilbake. 

Sign

Hun har fått den. Er vel ikke noe mer grunn til å velge vekk den enn andre vaksiner. Hvis du tenker på det med autisme, så var jo det forskningsjuks.

MMR ble utsatt til 2-års kontrollen. Grunnen til dette var at han stort sett var syk fra han begynte i barnehagen ved 1-års alder og frem til han rundet 2.

ORIGINAL: MiCri

ORIGINAL: Knerthen

me2

Har tatt alle vaksiner når de skulle tas. Tar ikke sjansen på noe annet gitt.

Enig!

[:D]

Min jente har ikke fått.
Jeg fikk alvorlig bivirkning av mmr-vaksinen da jeg gikk på ungdomsskolen og ville ikke ta sjansen på at det samme skjedde med jenta mi uten at hun kunne forklare smerter osv.

Vi har ikke snakket med lege/hs om det igjen, men enten tar vi mmr litt senere, eller så søker vi om å få tatt meslinger-vaksine og rubella-vaksinen som singelvaksiner. Det finnes ingen egen vaksine mot kusma, så den får vi evt da ikke med.

Min reaksjon på vaksinen et god nok grunn for å ikke gi den til datteren min ukritisk.

Back
Topp