Vaksinemotstandere

Så smart!! Kanskje vi følger etter :)

Men hensikten og loven bak barnetrygden må da endres... Tror ikke det går så lett mtp det politiske bak denne ordningen i Norge?
Etter som jeg leste ville ikke Høie vurdere dette.
Men det var ikke bare barnetrygd, også andre velferdsytelser.

Min første tanke er så fantastisk. Må være smutthull ved allergi og slike ting da forventer jeg!

Koster jo staten utrolig mye når slike sykdommer sprer seg
Barn som ikke kan ta vaksine, får legeerklæring. Og disse barna er det ekstra viktig å beskytte.

Etter som jeg leste ville ikke Høie vurdere dette.
Men det var ikke bare barnetrygd, også andre velferdsytelser.
Joda men da er poenget borte - de fleste får jo bare bt som eneste ytelse.

Barnetrygden kom jo for å bedre barnefamiliers økonomi og den skal være lik for alle, så det blir jo å tulle med hele fundamentet...

Joda men da er poenget borte - de fleste får jo bare bt som eneste ytelse.

Barnetrygden kom jo for å bedre barnefamiliers økonomi og den skal være lik for alle, så det blir jo å tulle med hele fundamentet...
Det får nok på andre typer sosialstønader også. Men hvilke stod det ikke. Men det blir vel litt "trussel" i det: vaksinerer dere ikke, får dere ikke penger. Valget er deres.

Jeg tenker det blir feil å presse folk på økonomi, alle foreldre vil sine barn det beste. Holdningsskapende arbeid har kommer langt i Norge og her er det ikke et like stort problem som i andre land. Bla pga gratis vaksinasjonaprogram og info til alle foreldre. Den største smittekilden er de som ikke kan ta vaksinen, voksne som ikke er (re)vaksinert og utlendinger. Ser ikke på de ytterst få som ikke følger barnevaksinasjonsprogrammet av fri vilje som noe stor trussel, for de er det få av i Norge.

Syns det høres lurt ut :)

Skulle vært sånn her også!
Jeg synes det er egoistisk å ikke vaksinere barna!!
(Da snakker jeg jo selvsagt ikke om de med allergier og andre medisinske årsaker...)

Back
Topp