Vaksinedilemma

Respekterer meningen din, men jeg ville nok tenkt litt mer nyansert på dette. Far til barnet, i dette tilfellet er jo overbevist om at vaksiner ikke er bra for barnet, og ønsker at barnet skal få slippe dette. Ikke fordi han forsømmer barnets medisinske behov. Hvis dette er omsorgssvikt så kunne man jo f.eks. sagt at alle foreldre i Jehovas Vitner utsetter barna sine for omsorgssvikt fordi de ikke kan ta i mot blodoverføring.

På min helsestasjon fikk jeg beskjed om at dette er valgfritt, og helt opp til hver enkelt. Altså ingen grunn til å melde inn bekymring til barnevernet (meldeplikt vdr. omsorgssvikt) hvis foreldre takker nei til vaksineprogrammet. Poenget mitt er vel bare det at jeg synes beskyldinger om omsorgssvikt på et forum er å gå over streken.

Så lenge man er overbevist så kan man gjøre (eller ikke gjøre) hva man vil med et barn uten at du mener det er omsorgssvikt??
Noen er overbevist om at omskjæring av barn er flott, andre at blodoverføring er fy, andre igjen om at vaksiner er farlige, eller at jenter bør giftes bort når de er 11. Men så lenge de er overbevist så....

Og vaksineprogrammet burde ikke vært frivillig annet enn for de som har medisinsk grunn til å frastå.

Så lenge man er overbevist så kan man gjøre (eller ikke gjøre) hva man vil med et barn uten at du mener det er omsorgssvikt??
Noen er overbevist om at omskjæring av barn er flott, andre at blodoverføring er fy, andre igjen om at vaksiner er farlige, eller at jenter bør giftes bort når de er 11. Men så lenge de er overbevist så....

Og vaksineprogrammet burde ikke vært frivillig annet enn for de som har medisinsk grunn til å frastå.

Nå misforstår du argumentet mitt. Nå var det snakk om medisinske behov som blodoverføring og vaksiner i sammenligning. Ikke tvangsekteskap og andre religiøse ritualer.

Nå misforstår du argumentet mitt. Nå var det snakk om medisinske behov som blodoverføring og vaksiner i sammenligning. Ikke tvangsekteskap og andre religiøse ritualer.
Å nekte blodoverføring ER jo religiøst begrunnet, derfor jeg trakk den sammenligningen.
Det har ikke noe å si. Alt sammen er likestilt galskap.

Back
Topp