Vaksine

Vilpa

Blir kjent med forumet
Hei!

Har dere valgt å ta svineinfluensa vaksinen? Jeg er litt i villrede om jeg ønsker å ta den eller ikke og føler at jeg får litt forskjellig svar anngående hvor lenge en bør vente med å bli gravid etter vaksinen. Vi skal i gang med 2 søsken forsøk og regner med å starte med spraying rundt juletider

Snakket med legen i Haugesund om det igår. Det var bare å ta den, men når en er igang med uttak/innsett, så skal den ikke tas.

Jeg har tatt den

Blir helt forvirra, jeg.. [&:]

Har også vært litt for og imot - da jeg bestemte meg for å ta den sa legen min at det ville han ikke anbefale at jeg gjorde..derfor har jeg ikke tatt den, og hadde heller ikke tenkt til å gjøre det..

Nå ble jeg plutselig usikker igjen..

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Har også vært litt for og imot - da jeg bestemte meg for å ta den sa legen min at det ville han ikke anbefale at jeg gjorde..derfor har jeg ikke tatt den, og hadde heller ikke tenkt til å gjøre det..

Hvorfor anbefalte legen deg til å ikke ta den?

Jeg hadde uttak og innsetting nå mens det var mange som hadde svineinfluensa, det var ikke gøy å ha redselen for å få svineinfluensaen hengende over seg i rugeperioden eller hvis en skulle være så heldig å bli gravid. Er usikker fortsatt for å ta vaksinen, men jeg tror det blir til at jeg tar den! men da vil jeg ta den så fort som mulig slik at det blir lengst mulig tid til befruktningen. Må ha henvisning fra lege for å "snike i køen", så da spør det når jeg evt får stikket!

Jeg har tatt den,er i risikogruppen,så jeg tok den i slutten av okt en gang[;)]har igrunn aldri tenkt at det ikke er bra i forhold til prøving,men har heller ikke fått noen beskjed om d...

Jeg har valgt å ikke ta den. Jeg var i utgangspunktet fast bestemt på ikke å ta den. Så ble jeg veldig usikker. Og på dette tidspunktet hadde jeg "glemt" at jeg skulle gjennom et prøverørsforsøk! Så "kom jeg på" hva jeg skulle igjennom. Jeg var hos kommunelegen og spurte han hva han mente. Han mente at jeg IKKE skulle ta den pga det jeg skal igjennom. Da ble jeg valget mitt veldig lett og jeg har valgt og ikke ta den. I dette tilfellet valgte jeg å være egoistisk og grunnen til at jeg ikke har tatt den er for at vi skal igjennom et ICSI forsøk. Jeg vil ikke sitte med et evt negativt forsøk og tenke at det kanskje er sprøya som er grunne (jeg sier IKKE at sprøyta kan være grunnen til et negativt forsøk, det er kun mine tanker ingen andre som har sagt det).
Hadde det ikke vært for ICSI forsøket så hadde jeg nok tatt den.

ORIGINAL: Vilpa

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Hvorfor anbefalte legen deg til å ikke ta den?

Jeg hadde uttak og innsetting nå mens det var mange som hadde svineinfluensa, det var ikke gøy å ha redselen for å få svineinfluensaen hengende over seg i rugeperioden eller hvis en skulle være så heldig å bli gravid. Er usikker fortsatt for å ta vaksinen, men jeg tror det blir til at jeg tar den! men da vil jeg ta den så fort som mulig slik at det blir lengst mulig tid til befruktningen. Må ha henvisning fra lege for å "snike i køen", så da spør det når jeg evt får stikket!

Jeg er også i risikogruppa, derfor ble jeg litt forundra over at han frarådet meg å ta vaksinen.

Grunnen hans var at den var så lite utprøvd enda, at den var laget over så kort tid. Han mente også at den ikke var prøvd nok på mennesker, og at bivirkninger og senvirkninger var usikre[&:]
Han vet også om hva vi skal gjennom..

Jeg turte/tør rett og slett ikke å ta den[:o]

Back
Topp