Vaksine

Fastlegen min ville ikke anbefale meg å ta den i svangerskapet, selv om jeg fort blir veldig syk ved infeksjoner. Han mente risikoen var ukjent, og at så lenge astma er grunndiagnose var det fornuftig å vente. (studier har vist at astma alene ikke gir høyere risiko for alvorlig forløp ved Corona, men heller lettere i følge han)
 
Jeg har fått den anbefalt av fastlegen, jordmor og gynekolog så jeg tar det og på fhi står det at det ikke er påvist noe skadelig effekt på foster. Jeg gleder meg :D
 
Jeg har fått den anbefalt av fastlegen, jordmor og gynekolog så jeg tar det og på fhi står det at det ikke er påvist noe skadelig effekt på foster. Jeg gleder meg :D
Skjønner jeg godt :) her anbefaler ikke gyn den, og fastlegen ville heller ikke foreløpig. Det kan endre seg underveis
 
Så dette :) men her sier jordmor og lege at jeg ikke tenger siden jeg bor i en liten kommune utenfor alt så her har da vert 2 total smittet og di har kommet hjem fra jobb og vert i utlandet, så di hadde jo gått rett i karantene :D så krysser fingrene for at det ikke kommer noe. For det har vert veldig fint og gå rundt uten munnbind og gjør aktiviteter som ellers :smug::)
 
Blir ingen vaksine før den lille er ute! Har ventet så lenge på vaksinen, så klarer fint å vente litt til :happy:
 
Jeg er litt bekymret for at jeg ikke kan ta vaksinen nå. Jeg jobber på en barneskole og har derfor godt over 50 daglige nærkontakter som alle kan være en smitterisiko og som heller ikke kan vaksinere seg. :rolleyes:

Jeg er litt frem og tilbake på dette her. Etter nye anbefalinger om at gravide kan få. Jeg jobber også i skole, og kan på enkelte dager ha opptil nesten 100 «nærkontakter». Det ER umulig å holde avstand i klasserom og spesielt under 1:1 undervisning. Vi har lite smitte i vårt område, men det kan jo snu fort.
 
Back
Topp