Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her fikk minstemann diaré i flere uker etter vaksinen. Ble så voldsomt at vi var hakket før sykehusinnleggelse. Ble i samråd med lege og hs frarådet å gi den neste. Dette er jo en forholdsvis ny vaksine, så de eldre barna mine har ikke fått den. Har ellers fulgt vaksinasjonsprogrammet uten problemer.
Huff da! Nei her kom de frem til at det var reaksjon fra vaksinen og jeg så også selv at jeg ikke ville gi dose nr 2.Her skjedde det samme, hadde voldsomme smerter i tillegg. Dessverre ble begge dosene gitt, for "det kunne jo være helt tilfeldig". Lillebror fikk ikke denne vaksinen i det hele tatt på grunn av søsterens reaksjon.
Her skjedde det samme, hadde voldsomme smerter i tillegg. Dessverre ble begge dosene gitt, for "det kunne jo være helt tilfeldig". Lillebror fikk ikke denne vaksinen i det hele tatt på grunn av søsterens reaksjon.
Idag har han vært fryktelig urolig.... nesten bare grått når han har vært våken... og sovet minimalt tok den på mandag så kan vel være vaksinen men... mye avføring og det flyter men den er gul.... lukter kanskje litt mer enn vanlig...
greier ikke forstå hva som plager han ((
Her fikk minstemann diaré i flere uker etter vaksinen. Ble så voldsomt at vi var hakket før sykehusinnleggelse. Ble i samråd med lege og hs frarådet å gi den neste. Dette er jo en forholdsvis ny vaksine, så de eldre barna mine har ikke fått den. Har ellers fulgt vaksinasjonsprogrammet uten problemer.
Jeg tenker det samme. Har ei jente som har blitt fryktelig plaget etter hun fikk denne. Her ble også begge dosene gitt for jeg så ikke koblingen med plagene og denne vaksinen før etter den andre dosen ble gitt, da begynte jeg å tenke tilbake og forsto raskt at det måtte være sammenheng mellom alle plagene og smertene og denne vaksinen.:-/
Vi gikk fra å ha ei bli, rolig jente, til å ha ei jente som var veldig plaget med magen plutselig, mye gråt, og avføringen så skikkelig merkelig ut i lang tid etterpå, tok vell 7 uker før den endelig startet å bli normal, og når den endelig var blitt litt mer stabil og vanlig igjen og jenta var blitt mindre plaget og virket å være i bedre balanse så startet det hele på igjen den dagen hun fikk dose nr to, men da ble bivirkningen litt annerledes, hun ble fryktelig forstoppet og forstoppelse problemene har aldri gått over, det er nå 3 mnd siden hun fikk vaksinen.
Hun har vært fullammet det meste av denne tiden (jeg har blitt fortalt at det skal ikke være mulig at de blir forstoppet når de fullammer, men joda det skjedde det) og har så smått startet med fast føde nå etter konferering med lege. Men føler helsevesenet både har blitt overrasket over reaksjonen hun har hatt og tatt oitt lett på plagene hennes.
Så blir det flere barn hos meg er det ikke sikkert de får akuratt denne vaksinen. Skal selvfølgelig følge vaksineprogrammet. Men i og med vi har hatt så mye problemer etter denne så er jeg skeptisk til å gi den til flere barn, spess siden den ikke er «nødvendig» på samme måte som de andre vaksinene.
Huff... virker som veldig mange har negative erfaringer med denne
Kjenner omtrent ikke igjen gutten min på dagen så kan hende det har slått hardt ut her også da og han skal ha neste dose om en mnd
Ta kontakt med hs å fortell hvordan det er blitt. Viktig at de får beskjed sånn at de kan rapotere bivirkninger inn. Og snakk gjerne med hun om det er verdt å ta neste dose.Huff... virker som veldig mange har negative erfaringer med denne
Kjenner omtrent ikke igjen gutten min på dagen så kan hende det har slått hardt ut her også da og han skal ha neste dose om en mnd