Vaksine?

MOR TIL SNART TRE

Flørter med forumet
Etter å ha snakket med en har jeg hatt dårlig samvittighet av å ha gitt ungen min vaksine... Ht hele tiden tenkt at alle mine søsken og jg har tatt anbefalte vaksiner og ingen har blitt noe dårlig av det i etter tid. Har du valgt å gi vaksine? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hører ikke til her, men måtte bare kommentere. Du må IKKE finne på å ha dårlig samvittighet for å ha tatt vaksine. Folk som har "lest seg opp på forskning" er livsfarlige for menneskeheten. Blir helt matt av alt kvakksalveriet som er ute og går!

Etter å ha snakket med en har jeg hatt dårlig samvittighet av å ha gitt ungen min vaksine... Ht hele tiden tenkt at alle mine søsken og jg har tatt anbefalte vaksiner og ingen har blitt noe dårlig av det i etter tid. Har du valgt å gi vaksine? Hvorfor/hvorfor ikke?
Da lurer jeg på hva er det som gjør at du angrer? :/ Jeg har hørt svært lite gode argumenter for og ikke vaksinere.

Les her:
http://www.nrk.no/verden/stort-meslingutbrudd-i-tyskland-1.12225200

Og her:
http://www.bt.no/meninger/kronikk/S...n-vaksiner-3325135.html#.VQ8OpIuHk-g.facebook

Og alle artiklene som er skrevet om hvor godt vaksinasjonsprogrammet vårt fungerer, og at ved å ikke vaksinere barna sine, setter de også mange andres liv i fare. Vi får dessverre ikke vaksinert barna våre mot meslinger før de er 18 mnd gamle, og de er derfor svært sårbare for de tullingene som lar barna sine gå uvaksinerte. De setter potensielt våre barn i livsfare.

I den store sammenhengen så er man nødt til å VITE at om man velger å ikke vaksinere egne barn, så setter man andres barn i fare.

Hvorfor? Fordi det vil alltid finnes personer som IKKE TÅLER vaksinene, og derfor ikke KAN blir vaksinerte. Dette er ikke farlig for disse barne dersom ALLE andre (som tåler) vaksinene tar vaksiner(flokkimmunitet - sykdommen får ikke "feste", og kan derfor ikke smitte de som ikke er vaksinerte), men når folk som tåler vaksinen lar vær å ta den, så vil denne flokkimmuniteten "forsvinne" - og resultatet kan bli fatalt for de som ikke kan vaksinere seg på grunn av intoleranse..

Derfor vil jeg si at det er dersom du velger å IKKE vaksinere barna dine at du bør ha dårlig samvittighet.

Anbefaler alle å se "folkeopplysningen" sin episode som omhandler akkurat dette temaet. Vaksiner er IKKE farlig ig inneholder IKKE en eneste ting som er farlig for mennesket. I noen få få tilfeller bruker de kvikksølv i vaksinene, men det er kun dersom en vaksine må utvikles RASKT - f.eks. ved epedemier.

Er noen få barn med medfødte sykdommer som ikke har lov å ta vaksine. Får de sykdommene kan de dø. Oppstått noen så og si utdødd sykdommer i Norge etter at noen sluttet å vaksinert ungene sine.

Persolig mener jeg at det å IKKE vaksinere barna sine grenser til omsorgssvikt... Tenk på alle små babyer og syke barn man utsetter for fare, og selvfølgelig ditt eget barn.

Noen land har innført restriksjoner på barnetrygd for de som velger å ikke følge vaksineprogrammet, noe jeg synes er helt ok.

Det som hadde fungert enda bedre antakelig her i Norge er restriksjoner på barnehageplass; altså har man ikke tatt vaksinene får man heller ikke gå i barnehagen...

Blir så irritert av all denne vaksinemotstanden!!

Ville heller hatt dårlig samvittighet om andre blir dødssyke fordi du ikke vaksinerer barna dine

JA til vaksine! JA til god folkehelse! Jeg kjenner dette er ett tema jeg ikke har energi til å utdype engang, da slike "diskusjoner" irriterer meg grønn.

Håper du klarer å slå deg til ro med valget om å ha tatt vaksine! :) Jeg synes alle bør ta det og argumentene over her er de samme som mine.

Jeg er for vaksinering. Jeg hadde en nevø som hadde dårlig immunforsvar, det var så dårlig at han kunne dø av å få lungebetennelse. Tør ikke å tenke på hva som hadde skjedd med han om han hadde fått en av de sykdommene man blir vaksinert for. Syns det er uansvarlig av folk å ikke vaksinere ungene sine.

Ikke ha dårlig samvittighet! :) skal selv følge vaksineprogrammet, mener det er best :) har vel de samme argumentene som blir nevnt ovenfor. Alle skal få gjøre dette mener er best for sibe barn, men mener det beste er å følge vaksineprogrammet, det er tross alt anbefalt av helsedirektoratet :)

Jeg må innrømme at jeg har vært litt skeptisk. Se bare på svineinfluensavaksine, og hvor mange som ble dårlig av den i ettertid. Har også hørt om noen barn som har fått varige skader etter "vanlige" vaksiner. MEN når det er sagt tror jeg likevel, som de andre skriver her, at det er best å vaksinere barna, og at ALLE bør gjøre det. Det er nok farligere å ikke vaksinere, og tilfellene der noen har fått skader etter vaksine er nok langt færre enn dødsfall blant barn som ikke er vaksinert.

Jeg må innrømme at jeg har vært litt skeptisk. Se bare på svineinfluensavaksine, og hvor mange som ble dårlig av den i ettertid. Har også hørt om noen barn som har fått varige skader etter "vanlige" vaksiner. MEN når det er sagt tror jeg likevel, som de andre skriver her, at det er best å vaksinere barna, og at ALLE bør gjøre det. Det er nok farligere å ikke vaksinere, og tilfellene der noen har fått skader etter vaksine er nok langt færre enn dødsfall blant barn som ikke er vaksinert.
Svineinfluensavaksinen ble laget veldig fort for å få bukt med sykdommen. De andre vaksinene har hatt lengre tid på å bli utviklet og har blitt endret en god del på siden de kom. Noen vil alltid reagere på vaksinene desverre.

Sånn er det med alt. Noen dør på fotballbanen og noen får kreft av blått godteri.. Har hørt om noen som ble alvorlig syke av hårspray også..
Men de fleste ikke :-)

Sånn er det med alt. Noen dør på fotballbanen og noen får kreft av blått godteri.. Har hørt om noen som ble alvorlig syke av hårspray også..
Men de fleste ikke :-)
Ja, det var det jeg kom frem til også, så føler meg tryggest med å vaksinere:-)

Back
Topp