vaksine og puss

eliz0206

Forelsket i forumet
så var det en ting til jeg kom på da[8D]
celina har fått alle vaksinene sine.. men ikke den på 5 mnd kontrollen.. men synes den på armen ser helt betent ut og den var fylt med puss og idag sprakk den og kom masse grønn puss fra den .. har noen andre opplevd det da??!![&:][8|]

så har vi svigerinne i familien som er sykepleier og hun mente det var vanlig og ungene reagerte forskjellige på vaksine.. lurer på om flere har hatt sånne ??!!

hmmmm er du sikkert på det da??!! tror hun fikk første gangen eller var det andre gangen.. ja hun har fått på låret to ganger .men hun fikk en på armen og ..tror det var første gangen...tror alle babyene følger samme vaksineprogrammet da!![&:][8|]

Kan ikke huske det altså! Vet ikke hva de gjorde på sykehuset da, men jeg har bare vært til stede under de fire sprøytene hun har fått i lårene [&:]

Kun en i hvert lår på tre mnd kontrollen. Nå skal vi snart på fem mnd kontroll og der skal hun få en i hvert lår igjen.

ORIGINAL: lille snegle

Hmm, ingen sprøyter i armen her, kun ett i hvert lår x 2...

Othilie fikk et stikk i hvert lår på 3mndr kontrollen.. og samme nå på 5mndr kontrollen.. ingen stikk i armene[8|]

hmmmm nå vart jeg litt[8|][8|][&:][&:]jeg vet hvertfall hun har fått sprøyte og det var hos HS..så får ringe de imorgen og finne ut... ser på helsekorte at hun har fått ser at hun har fått BCG....og det er kunn for barn i risikogruppe... hmm er det siden jeg er ikke norsk har hun fått den vaksinen da ??!! noen andre som har fått BCG vaksinen ??!!

ORIGINAL: eliz0206

hmmmm nå vart jeg litt[8|][8|][&:][&:]jeg vet hvertfall hun har fått sprøyte og det var hos HS..så får ringe de imorgen og finne ut... ser på helsekorte at hun har fått ser at hun har fått BCG....og det er kunn for barn i risikogruppe... hmm er det siden jeg er ikke norsk har hun fått den vaksinen da ??!! noen andre som har fått BCG vaksinen ??!!

nei , den får man vel som regel ikke før ungdomsskolen ..

ja vet det.. men jeg husker HS sa at hun får en BCG vaksine... så sa jeg til svigerinne som er sykepleier at jeg tror celina har fått BCG vaksine ..hun sa.nei, de pleier å få det i ungdomskole eller noe sånn.. men nå har jeg sjekka HSkortet til celina .og der står at hun har fått BCG vaksinen!! men skal uansett ringe HS imorgen og finne ut...liker ikke at hun har puss i den.[&o][&:]

ORIGINAL: eliz0206

ja vet det.. men jeg husker HS sa at hun får en BCG vaksine... så sa jeg til svigerinne som er sykepleier at jeg tror celina har fått BCG vaksine ..hun sa.nei, de pleier å få det i ungdomskole eller noe sånn.. men nå har jeg sjekka HSkortet til celina .og der står at hun har fått BCG vaksinen!! men skal uansett ringe HS imorgen og finne ut...liker ikke at hun har puss i den.[&o][&:]

ja, det trur eg du burde gjere.... [:-]

Berre i låra her! Ej fekk puss når ej fekk BCG vaksina når eg gjekk i 10-ande klassa.

ORIGINAL: sjukesøster

Berre i låra her! Ej fekk puss når ej fekk BCG vaksina når eg gjekk i 10-ande klassa.

eg også... Men i 9. klasse ;)

ORIGINAL: sorciere_

ORIGINAL: sjukesøster

eg også... Men i 9. klasse ;)

da va de sikkert 9ande her også, leeenge sia vertfall ;)

hun har fått bcg fordi du ikke er norsk ja[:)] så tror det er helt riktig sånn som det har blitt gjort[:)]

Ungene skal ha alle stikk i låret... når de tar den aller siste vaksina på helsestasjonen kan den settes i arma..

Når det er BCG så er det jo ikke rart det er puss i den.... Og da er det riktig å sette i armen..

Back
Topp