Vaksine og feber

Bkno5965752

Andre møte med forumet
I dag har lillemann fått 3 mnd vaksine (polio m.m) og nr 2 med rotavirusvaksine. Han reagerte ikke på første dose mot rotavirus, men nå har han litt feber og ubehag. Flere som har slik..?
 
Skal ta de i morgen her, men husker begge jentene her fikk litt feber etter vaksinen på tremånederskontrollen, så regner med det nå også.
 
Min lillegutt reagerte ikke ved første vaksine. Ved 3 mnd reagerte han med feber og mye ubehag.
Den lille rolige gutten som til vanlig gråter minimalt hylte 3 timer! uten stopp. En fortvilet mor prøvte alt uten at det hjalp. Samtidig var jeg hjemme alene med mine to andre barn som måtte stelles og legges. Har ikke familie i nærheten så hadde ingen mulighet til å få hjelp
 
Det er kanskje de stikkene som deres små reagerer på, vanlig reaksjon som noen fikk før når de ikke fikk rota-vaksinen ;)
 
Vi fikk vite at opp mot 70% får feber etter 3mnd-vaksinene, så det er helt vanlig:) Vi fulgte med temperaturen hans utover kvelden og natta, men han fikk ikke noe feber. Han klaget bare litt ekstra, slik som han gjorde etter den første dosen med rotavirus.. Så her reagerte han nok på den, og ikke stikkevaksinene:)
 
Min lillegutt reagerte ikke ved første vaksine. Ved 3 mnd reagerte han med feber og mye ubehag.
Den lille rolige gutten som til vanlig gråter minimalt hylte 3 timer! uten stopp. En fortvilet mor prøvte alt uten at det hjalp. Samtidig var jeg hjemme alene med mine to andre barn som måtte stelles og legges. Har ikke familie i nærheten så hadde ingen mulighet til å få hjelp

Derfor har jeg utsatt 3 mnd vaksina litt.. Mannen er borte å reiser og jeg er alene med 3 barn. Og jeg har familie i nærheten :)
 
Vi fikk vite at opp mot 70% får feber etter 3mnd-vaksinene, så det er helt vanlig:) Vi fulgte med temperaturen hans utover kvelden og natta, men han fikk ikke noe feber. Han klaget bare litt ekstra, slik som han gjorde etter den første dosen med rotavirus.. Så her reagerte han nok på den, og ikke stikkevaksinene:)

Her har ikke de store mine reagert på 3 mnd vaksine.. Men nr 2 fikk feber ved 5 mnd påfyll..
 
Vi fikk vite at opp mot 70% får feber etter 3mnd-vaksinene, så det er helt vanlig:) Vi fulgte med temperaturen hans utover kvelden og natta, men han fikk ikke noe feber. Han klaget bare litt ekstra, slik som han gjorde etter den første dosen med rotavirus.. Så her reagerte han nok på den, og ikke stikkevaksinene:)

Her har ikke de store mine reagert på 3 mnd vaksine.. Men nr 2 fikk feber ved 5 mnd påfyll..
 
Tok 3mnd vaksinen i går. Og har i dag hatt feber på 38,1. Han ble veldig urolig så fikk en febernedsettende rundt kl 12 i dag. Ca kl 20 kom feber snikende tilbake, men han viste ikke ubehag så fikk ikke noe febernedsettende nå. Og han sovnet fint til kvelden. Har ellers i dag bært litt ekstra kosesjuk.
 
Tok vaksinen på formiddagen i dag og jenta vår har vært kjempetrøtt i hele dag.. Flere babyer som har blitt trøtte av vaksinene?
 
Vår fikk vaksine i går, har ikke merket stort annet enn at hun har vært litt slapp og uggen i magen i dag. Hvor lenge etter vaksinene er tatt er vi "trygge" for at hun ikke får feber?
 
Back
Topp