Vaksine mot svineinfluensa

Anette_1981

Flørter med forumet
Hei. Jeg syns det er veldig vanskelig å bestemme meg for om jeg skal ta svineinfluensa vaksinen eller ikke. Jordmor anbefaler den ikke, men legen gjør det. Hva har dere tenkt å gjøre?

Jeg aner ikke..

ORIGINAL: bondekone

her anbefalte kommune legen at gravide i 2 og 3 trimester tar dne på det sterkeste etter dødsfalle for ca 2-3uker siden

Hu var ikkje gravid lengre då.

Men det er ikke å skjule at denne influensaen av en eller annen grunn er verre for de som er gravide.. Er jo ikke kjempe bra for oss å f.eks få lungebetennelse eller pustevansker.

Jeg syns det er et veldig vanskelig valg, som jeg kommer til å snakke med legen og jordmoren min om.

Ja eg e heilt enige. Me må jo nesten stole på det legene sier. For som legen min sa så vil ikke svineinfluensaen forsvinne med det første, og den kan mutere. Og så er det jo greit at ungen er vaksinert når den blir født siden de er lett mottakelige for sykdommer. 

ORIGINAL: brownie*

snakket med legen min i dag og hun sa JA ta den!! jeg kom til å få beskjed når jeg måtte komme å ta den..var liksom ikke noe spm om å ikke ta den og når jeg sa: er det farlig for foster? Overhodet ikke sa hun da.......[8|] trodde de ikke viste hva som kunne skje jeg..

Dei kjenner ikkje konsekvensene nei....... Da veit di om eit par år.

Men det er ikke noe mer stoffer i den enn i en vanlig influensa-vaksine. Kun det viruset som gir svineinfluensa som er ekstra (naturlig nok). Og leste også at det er mer kvikksølv i det vi har i oss til daglig enn det er i vaksinen. Jeg er veldig usikker på om jeg skal ta den, men tror nok jeg kommer til å stole på legen min. Da er jo ungen beskytta i 6 mnd etter den er født også.

ORIGINAL: Tonje89

ORIGINAL: Svartengel

her anbefalte kommune legen at gravide i 2 og 3 trimester tar dne på det sterkeste etter dødsfalle for ca 2-3uker siden

Men ho var gravid når ho fikk det..

Er ikkje sikkert hu ville dødd, om hu forsatt var gravid... Da kan ingen vite.

tror jeg skal ta den etter samtale med legen. var veldig usikker før men tror jeg kommer til og ta den.

Tror ikke jeg skal ta den...

Snakket med legen min på sykehuset idag om den vaksinen, å han ville ikke anbefale meg å ta den.
Å jeg er både gravid, har astma/allergi og diabetes.

Men ho var gravid når ho fikk det..

Er ikkje sikkert hu ville dødd, om hu forsatt var gravid... Da kan ingen vite.

Er ikke sikkert ho ville dødd om ho hadde fått det etter ho hadde født heller[8|]

Som eg skreiv over, det kan man ikkje vite. Eg vil ikkje presses til å ta den vaksinen fordi nokon som ikkje har tatt den dør. Man kan aldri vite kva som skjer og eg tar ikkje sjansen på å ta den.

Back
Topp