Vaksine 3 mndskontroll

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Nærmer seg 3 mndskontroll med lillemor, time 9. Februar. Spent på vaksinene og evt bivirkninger.... Gikk fint med rotavirusvaksinen sist, men denne ganga blir det jo sprøytestikk også......
 
Uff ja, det blir nok mye skrik og hyl!! Gruer meg, kommer til å svi godt i mammahjertet...! Men det må jo til...
 
Uff ja, det blir nok mye skrik og hyl!! Gruer meg, kommer til å svi godt i mammahjertet...! Men det må jo til...

Jeg gruer meg skikkelig jeg også. Men har heldigvis ikke time før 23. Februar :p så litt tid til å forberede meg
 
Er mest skeptisk til hvordan hun reagerer på vaskina.. Både jeg og pappaen hennes ble veldig syke av den. Men er jo noen år siden så håper og tror at vaksinene har utviklet seg til det bedre siden den gang, og at det vi reagerte på er fjerna fra vaksinen... Superskeptisk! Men det er jo så viktig også... Bah
 
Er spent og nervøs for sprøytene jeg også, selv om jeg har vært gjennom masse vaksiner med storebror. Liker ikke når babyen gråter, det gjør så vondt i hjertet. Håper vi ser lite til bivirkninger. Storebror sov bare litt ekstra etter alle vaksiner, så noen andre bivirkninger er jeg ikke erfaren med.
 
Husker at 3md vaksinen (storesøster) gikk fint, men på den 15 mnd, mener jeg, da fikk hun feber og ble temmelig slappis.
 
Er spent og nervøs for sprøytene jeg også, selv om jeg har vært gjennom masse vaksiner med storebror. Liker ikke når babyen gråter, det gjør så vondt i hjertet. Håper vi ser lite til bivirkninger. Storebror sov bare litt ekstra etter alle vaksiner, så noen andre bivirkninger er jeg ikke erfaren med.

Litt ekstra søvn er ikke farlig :p

Godt det er raskt over..... Er vel gjerne mammahjerte det er værst for ;)
 
Ble ingen bivirkninger her:) men det var grusomt når hun ble stukket!! Fikk tårer i øyene selv:p
 
Her ble hun veldig slapp, litt feber og mye søvn. Var bedre dagen etter, men fullt seg selv først etter 2 dager. Er ikke noe koselig når de får stikket og litt bivirkninger, men alternativet er så veldig mye dårligere.
 
Lille her hadde ikke noe problemer med stikker, men skrek i 3 timer i strekk og fikk feber på kvelden. Men så verdt det:rolleyes:
 
Her var det hylskriking i ca 10 min etter stikkene så roet hun seg. Ble veldig søvnig men ellers ingen reaksjon :)
 
Litt feber og har hatt vondt å sutra i 2 dager.
 
Her hylskrek kun i en halvtime før hun tilslutt sovnet midt i skrikingen. Hun hadde ubehag i ca en uke etterpå, men ingen feber. Gruer meg til neste gang, skreik sikkert like mye selv.
 
Selve vaksinen gikk fint men fikk kolikksmerter, diare, hoste og snørr en uke etter. Ifølge legevakt var det reaksjoner på rotavaksinen. Vaksinen passere ut med avføringen etter ca en uke, det medfører hos noen voldsom mageknip.
 
Back
Topp