Vaksinasjonsprogrammet i USA

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Kan noen forklare meg hvorfor det dør så mange småbarn av vaksiner i USA? Hva er det i de vaksinene i forhold til de vi får her i Norge? Har ikke hørt om ett eneste dødsfall her..

Hvor står det? Aldri hørt om, men rart er det jo.

Det dør ikke mange småbarn av vaksiner i USA heller, det er propaganda fra antivaksineringsbevegelsen. Vaksiner er trygge, mange mange mange ganger tryggere enn sykdommene det vaksineres mot.

Hvor har du hørt/lest dette?

Jeg har bare lest at det dør mange barn der fordi de ikke tar vaksiner. De vurderer det lovpålagt. USA har flere konspirasjonteoretikere enn andre steder i verden. Det finnes jo folk der som mener at alt som er anbefalt av staten er en måte for å overvåke menneskene i USA.

Jeg har bare lest at det dør mange barn der fordi de ikke tar vaksiner. De vurderer det lovpålagt. USA har flere konspirasjonteoretikere enn andre steder i verden. Det finnes jo folk der som mener at alt som er anbefalt av staten er en måte for å overvåke menneskene i USA.
Det er allerede lovpålagt med vaksinering i to stater i USA, og flere vurderer det. Det dør ikke mange av sykdommene i USA heller, men fordi det er større grupper som ikke vaksinerer, så har de hatt noen utbrudd av meslinger og kikhoste og andre ting. Det er en stor sak, siden meslinger var ansett som utryddet i USA i mange år, men nå har kommet tilbake, og det er jo alvorlige sykdommer.

Aldri hørt av en kilde som har et gram av troverdighet at det dør mange unger av vaksiner??

Jeg kom over en facebookgruppe, men kan jo ikke skrive den her:/ der står det om mange som mistet barna sone, 2-3-4-5 dager etter vaksinering...

anti vaksinasjonsgruppe antakelig?

Vel, bilde av et barn, som de påstår er sitt barn som nå er dødt, i alle fall

Når det kommer til anti-vaksine-propaganda tror jeg ikke på et eneste facebbookinnlegg i alle fall. Ikke et sekund engang.

Facebook som pålitelig kilde... hehe :p Ikke vondt ment til deg ts, altså. :)

Altså, nå spurte ikke jeg etter hva som er pålitelig eller ikke.. Jeg lurer på hva som er i vaksinene de får der, om det et annerledes enn her..

Har man en stor nok referansegruppe, vil det nok finnes tilfeller der barn har dødd noen få dager etter vaksine. Men det betyr ikke at det har noen sammenheng med vaksinen. Skal man ha grunnlag for å si at f.eks en vaksine gitt på 6månedersdagen er dødelig innen en måned, må det være vesentlig høyere andel vaksinerte barn som dør mellom 6 og 7 måneder, enn det er uvaksinerte barn som dør i samme periode.

Det blir som å si at dersom et visst antall barn døde innen en måned etter de hadde bursdag, så må det være på grunn av bursdagsfeiringen. Med mindre det er vesentlig høyere andel av de som feiret bursdagen som døde, sammenlignet med barn på samme alder som ikke feiret bursdagen.

Poenget er at man ikke kan si noe har sammenheng bare fordi det er enkelthistorier som indikerer, man må ha forskning. Og all seriøs forskning konkluderer med at vaksiner er trygge. Sykdommene det vaksineres mot er det derimot ikke.

Back
Topp