Vaksinasjon

Ejliz

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfruene 2018
Junilykke 2022
Gitt at du vil/har tenkt å bli vaksinert:

Rakk du begge dosene før graviditeten? Hvis ikke, har du tatt en eller ingen? Tanker om å ta vaksinen mens du er gravid?

Jeg rakk heldigvis å ta dose to noen få dager før EL, og likevel klaffet det denne pp!:blob9

Jeg tok 1. når jeg egentlig var gravid, men før jeg visste det. Mistet uke 7. Lege sier det ikke er noen sammenheng, men klarer liksom ikke helt å slå det fra meg. Siden mange blir veldig syke av dose 2 tror jeg jeg venter til barnet er levedyktig denne gangen. Siden jeg har dose 1 og bor i området med lite smitte så føler jeg meg ganske trygg.

Er fullvaksinert, fikk andre dose ca 7 DPO, før jeg engang hadde tenkt tanken at det hadde klaffet denne gang:angelic: Fikk heldigvis ingen reaksjoner på noen av dosene, og stoler på at det er trygt for spiren:happy: Tenker at det må anses trygt når gravide i risikogrupper anbefales å ta vaksine i første trimester.

Jeg tok dose 1 i dpo land, og mistet. Tok dose to 5 uker etterpå, to uker etter kom EL’en jeg ble gravid på. Hadde ikke tatt den hadde jeg vært gravid og ikke tatt.

Har tatt begge doser. Spiren satt på første EL etter dose 2.

Jeg har fått beskjed fra sjefen min + vaksinekoordinator i jobbkommunen min om å vente med vaksine til jeg er ferdig med svangerskap/fikk ikke ta den mens vi prøvde. Men jeg har jo prøvd noen ganger før det klaffet. Så har såklart kunne tatt vaksinen før.. men nå får jeg bare vente :) skal ta vaksinen når den tid kommer!

Eg har tatt begge dosene. Dose 2 tok eg første dag i forrige mens. Tydeligvis det som skulle til for å endelig bli gravid etter 9 mnd med prøving.

Tok dose 2 8 dager før jeg visste jeg var gravid. Jeg fikk ingen bivirkninger av dose 2 heldigvis, håper det går bra❤️

Jeg tok andre dose ca fem dager før EL, ble gravid og er nå 5+2

Jeg tok 1. når jeg egentlig var gravid, men før jeg visste det. Mistet uke 7. Lege sier det ikke er noen sammenheng, men klarer liksom ikke helt å slå det fra meg. Siden mange blir veldig syke av dose 2 tror jeg jeg venter til barnet er levedyktig denne gangen. Siden jeg har dose 1 og bor i området med lite smitte så føler jeg meg ganske trygg.

Jeg tok Astra zeneca noen dager før jeg ble gravid i mars, ble avvik og senabort i uke 17 her. Legene tror det kan ha en sammenheng uten at de vet sikkert.

Jeg var ferdig vaksinert i mai.. tre veldig ustabile sykluser etterpå før spiren satt nå. Glad jeg var ferdig med vaksinen før vi begynte å prøve skikkelig. Var dog tilfeldig

Jeg er heldigvis ferdigvaksinert i slutten av Juli, tok tre digitale (og en haug med strips) før jeg tok dose to, livredd for å være gravid - da hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke tok den. Tok siste test en time før jeg skulle ta vaksina :nailbiting: Fikk mensen dagen etter vaksina..og ble ikke gravid på den syklusen etter heller, men så nå på den etter der igjen. Håper og tror det er "trygt".. (og for ordens skyld, det anbefales å ta vaksinen også som gravid, bare jeg som ikke hadde lyst, strittet i mot magefølelsen min).

Back
Topp