Vaksinasjon

Rikken

Flørter med forumet
Hei!

Er det noen her som vet noe om det er mulig å vaksinere babyen med både trippelvaksine og Meslinger/kusma/røde hunder når babyen kun er 3 måneder. Lurer på dette, da jeg vil reise til utlandet, og er større risiko for sykdom der.

Det vet jeg ikke.
Men her er far fra Øst-Europa, og vi har fått tuberkulose og hepatitt B vaksine på barsel.
Pga større utbredelse der, i tilfelle vi ville få besøk av familie derfra, eller reise dit.

Du kan jo høre med jordmor eller helsesøster? :-)

Hei!

Er det noen her som vet noe om det er mulig å vaksinere babyen med både trippelvaksine og Meslinger/kusma/røde hunder når babyen kun er 3 måneder. Lurer på dette, da jeg vil reise til utlandet, og er større risiko for sykdom der.
Fant nå at MMR vaksine kan gis tidligst fra 9 mnd, og om det gis før 12 mnd må den gis på nytt igjen ved 15 mnd da den ikke telles.

Fant nå at MMR vaksine kan gis tidligst fra 9 mnd, og om det gis før 12 mnd må den gis på nytt igjen ved 15 mnd da den ikke telles.

Dette stemmer. Vi tok faktisk MMR vaksina på gutten vår 1.5 uke før han ble 12 mnd og måtte ta den på nytt ved 15mnd.

Ja det kan du, men må da mest sannsynlig ta de på nytt igjen:) men det spiller jo forsåvidt ikke noen rolle;)

Ja det kan du, men må da mest sannsynlig ta de på nytt igjen:) men det spiller jo forsåvidt ikke noen rolle;)
Ikke før 9 mnd!!!!

Kun mot tuberkulose og hepatitt som kan gis på barsel, og så var det en annen som kunne gis tidligst ved 6 uker, men krevde flere doser før avreise.

Vaksinen som trådstarter spør om, kan tidligst gis når baby er 9 mnd gammel! :)

Ikke før 9 mnd!!!!

Kun mot tuberkulose og hepatitt som kan gis på barsel, og så var det en annen som kunne gis tidligst ved 6 uker, men krevde flere doser før avreise.

Vaksinen som trådstarter spør om, kan tidligst gis når baby er 9 mnd gammel! :)
Ah, beklager, leste bare vaksine jeg;)

Takk for svar :) Da får jeg bare snakke med legen om de vaksinene babyen kan ta, og sjekke om vi også bør få litt påfyll av noe, og vente 9 måneder med MMR.

Back
Topp