vaksinasjon og graviditet.... hjelp..

morsmage

Flørter med forumet
heisann. jeg var og tok svineinfluensavaksine på lørdag, og i dag fant jeg ut at jeg var gravid.( jeg har i hele høst vært en del dårlig, og mensen har vært litt påvirket av det og kommet litt for sent ved et par sykluser. tenkte ikke tanken på at jeg var gravid heller, før jeg tok på meg en kjole på lørdag kveld og merket at puppene mine så litt annerledes ut, mere oppblåste... telte over kalenderen, og tok en test, :) den lyste gravid mot meg... har dette noen innvirkning på fosteret??

Det kan jeg ikke tro!!

De gav jo vaksine til de over 12uker under vaksinering av risikogruppene.
Nå kan alle få vaksinen de fleste steder.

Tror de satte grensa ved 12uker i risikogruppevaskineringa for å spare inn på vaksiner for de som var helt ferskgravide som kanskje kunne kommer til å ha ma/sa og derfor ikke trenge vaksinen enda...[:o][&:]

ORIGINAL: RosaMentos

dette står på pandemi.no:

Spm: Jeg prøver å bli gravid, men er usikker om jeg er det fordi det er for tidlig å ta graviditetstest. Bør jeg vaksinere meg?
Svar: Planlegging av graviditet i seg selv er ikke en kontraindikasjon mot å ta vaksinen. De som planlegger å bli gravide og de som kanskje er gravide (men i en så tidlig fase at det ikke slår ut på graviditetstest enda) kan ta vaksinen. Det finnes ingen holdepunkter for at dette kan ha skadelige virkninger når det gjelder fruktbarhet eller fosterutvikling.

Men de HAR ikke testa vaksina på gravide, så de bare antar....

Og grunnen til at de under 12 uker ikke har blitt anbefalt vaksina (utenom i spesielle tilfeller), har IKKE noe å gjøre med at de skal spare vaksiner. De har over 9 mill. doser vaksine, og det er 2 til HVER ENESTE NORDMANN. Årsaken er at det er før uke 12 at organene dannes - etter uke 12 er babyen "ferdig" slik at misdannelser "ikke kan skje."

Men tror ikke du trenger å bekymre deg.

Jeg tar INGEN sjanser. Graviditet er INGEN sykdom og derfor ingen risikogruppe! www.vaksineaksjon.no

ORIGINAL: Solstrål

Jeg tar INGEN sjanser. Graviditet er INGEN sykdom og derfor ingen risikogruppe! www.vaksineaksjon.no

Ikke tatt den jeg heller.. [;)] Bare svarte sånn generelt på spørsmålet.. [;)]

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Solstrål

Ikke tatt den jeg heller.. [;)] Bare svarte sånn generelt på spørsmålet.. [;)]

Vet [;)]

Back
Topp