Vaginal fødsel

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Ja, som kanskje noen av dere har fått med dere. Så har jeg vært veldig innstilt på planlagt keisersnitt. Å trodd å håper jeg skulle få det innvilget.

MEN sånn ble det ikke. Å etter å ha gått gjennom alle fordelene for baby og mine hormoner å alt. Så har jeg valgt å prøve vaginal fødsel :eek:

Så i dag var jeg å skrev ønskebrev.

Jeg har fått beskjed om at jeg skal få:

- ballong kateter som igangsetting, så ta vannet og så rie stimulerende om nødvendig.

- tidlig i fødsels forløpet skal jeg få satt epuidral kateter så det er klart når jeg trenger det.

- jeg skal få alt av smertelindring de har lov å gi.

- jeg skal heller bli overinformert enn å ikke få info

- de skal ikke sjekke åpning mer enn jeg ber om eller de må. Å de skal alltid spør før de evt prøver å tøye. Pga jeg syns dette var sinnsykt vondt sist.

- jeg blir ikke liggende mer enn 10 timer med ingen/liten fremgang før det blir keisersnitt.

- opplever jeg smerter i arret fra sist keisersnitt. Så stopper de å tar keisersnitt

- jeg skal få dato nå på fredag så jeg vet når det skal skje.

- vis de to jordmødrene er på vakt under fødsel, som jeg har hatt god kjemi med. Så skal de gjør det de kan for at de skal komme til meg.

Så nå kjenner jeg på en følelse av at jeg nesten er litt spent og gleder meg litt?! Jeg er ganske sjokka! :eek:

Å etter episoden av fødeavdelingen i går, har jeg troa på at en god epuidral kan gi meg den fødselen jeg veldig ønska meg sist :)

Måtte bare oppdatere dere litt :p
 
Så bra at du ser mer lyst på vaginal fødsel nå :) Det går nok kjempe fint med smertelindring :)
 
Så bra at du ser mer lyst på vaginal fødsel nå :) Det går nok kjempe fint med smertelindring :)

Hehe, føles helt rart :p men veldig spennende :) å er jo ikke redd for keisersnitt heller. Så uansett hva som skjer, så er jeg veldig trygg akkurat nå i det minste ;)
 
Så fint å høre at du har skfitet litt innstilling og nå nesten gleder deg :D Jeg har troen på at du kan få en veldig fin fødsel nå som du selv føler deg trygg på å gjennomføre det :)
 
Å, så fint å høre! Bra det er såpass lav terskel for deg. Håper du får en fin fødsel :)
 
Så bra du har det bra med kommende fødsel. Man skal jo se litt frem til det, er jo så stor opplevelse, seeelv om man ikke kommer unna at det er vondt! Men ja, jeg så samme episode som deg, så selv om jeg hadde nok med badekar og lystgass sist så blir man jo veldig nysgjerrig på epidural da. Mitt store tips, finn noe som kan få deg inn i en boble, for meg ble dette musikk og lydbok. Hver gang noen skulle snakke til meg og jeg kom ut av bobla mi synes jeg smertene ble verre, så skjønte ikke hvorfor de ikke bare kunne la meg være i fred :p
 
Ønsker deg lykke til og håper du får en god opplevelse!

Jeg hadde god virkning av epidural sist, og har vært inne på tanken om vann fødsel denne gangen, men etter den episoden om tirsdag så virket hennes fødsel med epidural så harmonisk og rolig!! Akkurat sånn jeg kunne tenkt meg om en hadde fått bestemme, så nå revurderes badekaret med epidural...
 
Back
Topp