Vaginal fødsel

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg gikk gjennom KS sist og lurer litt på dette med vaginal fødsel. Jeg fikk kun noen rier og har ikke kjent på hvordan det er.

Jeg er skikkelig pingle når det kommer til smerte, og lurer på hvordan i huleste skal JEG klare en evt vaginal fødsel. Er også en person som gir veldig lett opp feks under trening hvis jeg merker at jeg er sliten eller blir anpusten.

Er det noen som er "like" som meg?
Eller som har lyst å dele noe om vaginal fødsel?

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Hadde hastesnitt med første. Kan ikke si annet enn vaginal er en drøm i forhold :D
Trodde heller ikke jeg skulle klare det, pga sykdom etc. Men vet du, jeg gjennomførte uten smertelindring!

Cluet for meg var å huske pusten. Puste! Puste! Puste!
Og, smerten ved en fødsel kan ikke sammenlignes med noen annen smerte noensinne! :p
Jeg lever med sterke kroniske smerter hver eneste dag.

Har vel opplevd begge sider av skalaen, hastesnitt og drømmefødsel som var over på noen timer etter vannavgang.

Husk!

YOU CAN DO IT!!! :D :D :D

:smiley-bounce016

Det klarer du! :) Kroppen din vet akkurat hvordan det skal gjøres, det er den laget for!
For vær rie så er du et steg nærmere! Og når babyen er ute er alle vondter over, i motsetning til keisersnitt!
Det er bare noen timer den ene dagen du skal ha så vondt! :)

Les og forbered deg, finn ut av ønsker du har om hvordan fødselen skal bli (Badekar, smertelindring eks.) Skriv det ned og ta det med deg på føden, så følger de ønskene dine så godt det lar seg gjøre :)

Jeg er helt motsatt, så kan dessverre ikke hjelpe deg. Men kroppen er laget for at et barn skal ut den veien, så om det ligger til rette for det så skal du klare det :) det hjalp meg mye å ligge i badekar med varmt vann på ryggen:) lå vel sånn i 6 timer med 4-5 rier hvert 10 minutt. Til slutt fikk jeg epidural, selv om jeg egentlig ikke ville det. Da hadde jeg hatt rier i over 8 timer uten noen fremgang, selv med så tette rier.. Denne gangen håper jeg ting skjer litt fortere og at jeg ikke behøver noen epidural! Det er tross alt mulighet for spinalhodepine etterpå, noe jeg fikk. Det unner jeg ingen! Selv om det er veldig få som får det..

Jeg hadde gladelig født en gang i uke istedenfor kvalmen de tre første mnd, så det sier litt om hva jeg synes er verst! Heller 12 fødsler enn kvalme i 12 uker!! ;-)

Tusen takk alle sammen for svarene deres;)

Ja kroppen er laget for å klare smertene, og som nevnt så er det jo kun den ene dagen med smerter kontra KS med smerter i mange dager.

Jeg hadde skikkelig fødselsangst med nr.1 og begynner å føle litt på den nå...

<3 Gutt feb.12 <3

Jeg hadde gladelig født en gang i uke istedenfor kvalmen de tre første mnd, så det sier litt om hva jeg synes er verst! Heller 12 fødsler enn kvalme i 12 uker!! ;-)

Seriøst?

<3 Gutt feb.12 <3

Kanskje du bør snakke med jordmor om det? Altså hvis du er livredd under en fødsel og stresser mye selv, så kan jo det også gå utover barnet. Prøv å ta ting som det kommer:) du har heldigvis lang tid på å forberede deg på hva som kommer. Ble det planlagt keisersnitt eller akutt? Du kan få god smertelindring under fødsel:) kanskje du er en av de heldige som faktisk ikke synes det er så vondt allikevel? Det vet man jo ikke før man har prøvd :)

Kanskje du bør snakke med jordmor om det? Altså hvis du er livredd under en fødsel og stresser mye selv, så kan jo det også gå utover barnet. Prøv å ta ting som det kommer:) du har heldigvis lang tid på å forberede deg på hva som kommer. Ble det planlagt keisersnitt eller akutt? Du kan få god smertelindring under fødsel:) kanskje du er en av de heldige som faktisk ikke synes det er så vondt allikevel? Det vet man jo ikke før man har prøvd :)

Ja har ringt jordmor allerede for å få igang samtale rundt det;)

Det ble planlagt/akutt. I den forstand at jeg fikk vite kl.11-12 at det ble keisersnitt og kl 15 var ungen ute.

<3 Gutt feb.12 <3

Jeg gruer meg ikke til enda en fødsel. De sier jo at når du føder store barn får du også vondere rier for det trengs mer kraft, men klarte meg med å konse om pusten under riene. Så d ble all natural med begge 2. Vondt er d selvsagt, men tror liksom d hjelper veldig å vite HVORFOR du har d så vondt ;)

Det er det som sies, fødselssmerte er annerledes fordi man vet hvorfor man har vondt og man vet "når" det går over.

<3 Gutt feb.12 <3

Har hatt to vannfødsler uten smertestillende eller lystgass...

Den første hadde jeg rier i 37 timer den andre 21 timer....veeeeldig lang åpningstid, men kjemefornøyd med fødslene:) Prøvde begge gangene og bevege meg og gå turer rundt sykehuset frem til jeg hadde ca 7-8 cm (fikk lov til dette så lenge ikke vannet hadde gått)
Gleder meg faktisk til og gjøre det igjen:)

har ekstrem fødselsangst, og trodde aldri at jeg skulle klare å gjennomføre en vaginal fødsel. Gikk til samtaler hos en jordmor med psykologi utdannelse hele svangerskapet. Fikk innvilget keisersnitt, men med hennes hjelp, skulle jeg prøve å føde. Selv om det ble en veldig lang fødsel, KLARTE JEG DET!!!!!! Uendelig stolt, og ville aldri vært uten den opplevelsen. Har allerede snakket med henne en gang i dette svangerskapet, og håper jeg klarer det igjen. Lykke til! Husk at det finnes hjelp, og jordmødre som har fødselsangst som sin spesialitet.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg gir også VELDIG lett opp når jeg er sliten og ikke orker mer, men fødsel er noe annet.. førstemann var vaginal med epidural og andremann var vaginal uten noenting. Siste fødsel var desidert mest smertefull, men myye raskere, og jeg var pigg som bare det like etter. Reiste meg opp selv bare minutter etterpå :) du klarer det du vil klare!:)

Jeg gikk gjennom KS sist og lurer litt på dette med vaginal fødsel. Jeg fikk kun noen rier og har ikke kjent på hvordan det er.

Jeg er skikkelig pingle når det kommer til smerte, og lurer på hvordan i huleste skal JEG klare en evt vaginal fødsel. Er også en person som gir veldig lett opp feks under trening hvis jeg merker at jeg er sliten eller blir anpusten.

Er det noen som er "like" som meg?
Eller som har lyst å dele noe om vaginal fødsel?

<3 Gutt feb.12 <3

Det går nok fint. Uante krefter dukker opp + en god dose adrenalin. ;) Jeg var sikker på at jeg ikke klarte en vanlig fødsel, og at jeg kom til å svime av pga smertene. Men Så feil kan man ta, ingen smertelindring og fødselen var over på 4 timer. Kvinnekroppen er laget for å føde barn. Ikke tenk så mye, det går av seg selv:)

Jeg fødte to dager etter omgangssyken. Var mer hemmet av den enn jeg trodde, men merket ikke det før pressriene startet. :P Jeg er også en ganske lat person egentlig, men fødsel følte jeg ble noe annet. Det er noe man bare må gjennomføre, og man kan ikke bare hoppe av som på en tredemølle. :P Om jeg var sliten? Jeg klarte såvidt å se på ungen fordi alt jeg ønsket var å sove det neste året!

Dette klarer du, hoppedusa! <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig! Jeg føder heller idag enn å gå med denne kvalmen og trøttheten!

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper at det hjelper å snakke med jordmor om fødselsangsten din :) Har hørt om flere som har vært livredde for å føde vaginalt, men som likevel har gjennomført en vaginal fødsel etter samtaler med jordmor :) Jeg fødte vaginalt med førstemann og håper på det samme med nr. 2 :)

Tusen takk alle sammen for svarene deres!!;) det hjelper virkelig på å lese de:)

<3 Gutt feb.12 <3

Back
Topp