Vage symptomer, når synes svangerskapet?

1mams

Blir kjent med forumet
Hei. Skal vel være 10+0 på mandag. Hatt diffuse og vage symptomer fra uke 5-8 kanskje, litt sånn kvalme noen ganger, avverginger, blodtrykksfall og trøtthet som mest uttalt. Men så føler jeg at jeg kanskje var litt sånn sliten allerede før svangerskapet :p Tenker liksom mye på at det er litt vanskelig å tro at det vokser noe der inne. "Det ser jo ikke sånn ut" hvis dere skjønner. Og da symptomene er så vage er det enda litt mer skepsis til tider. Hvordan er /var det med dere? Noen i samme situasjon? Når bynte dere å "merke" at dere var gravid? Jeg er så bekymret for MA og alt sånn der. Hvordan er egentlig statistikk på slikt? Her jeg bor har vi ikke mulighet til TUL med mindre man kjører 6 timer en vei, så det er jo ute av bildet :p tenker bare, når vil jeg kanskje Evt bynne å merke at svangerskapet går bra uten å måtte ta UL?

Hei, føler med deg! Føler meg heller ikke særlig gravid bortsett fra at jeg har fått mage, men det har jeg hatt de to gangene jeg har hatt MA også. Kan du snakke med legen om bekymringene dine? Kanskje den eller en jordmor kan ta å høre med doppler om noen uker? Evt kan du kjøpe en selv og prøve å høre. Jeg har ikke prøvd det selv, men har forstått at det kan være litt vanskelig å finne, men man finner det etter hvert :)

Alt er nok i skjønneste orden!

Hei. :-) Det er like vanlig å ha masse symptomer som lite, og det er mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg for. Jeg var skikkelig dårlig sist - verre enn de andre gangene og nå, og det endte i MA. MA er relativt sjeldent, men man hører endel om det på slike forum og da er det lett å bli litt skremt.

Så langt som du er på vei nå, så går dette mest sannsynlig bra. Slapp av og nyt graviditeten og fravær av de verste plagene. Sender deg en klem.

Vel nå har jeg fått låne meg en doppler i kveld. Greide ikke å la være, selv om jeg vet det kan være skadelig. Etter ganske mye om og men... så fikk jeg til sist høre 150 nydelige slag dypt inne i meg ❤️ Akkurat det føles helt uvirkelig. Nå er jeg mye roligere, siden det stortsett går fint for meg å "leve på" at jeg har hørt et hjerte slå i uke 10+0. Nå grugleder jeg meg til onsdag når jeg skal fortelle det til legen min. Tror dere at man kan være temmelig trygg om barnet lever i uke 10?

Vel nå har jeg fått låne meg en doppler i kveld. Greide ikke å la være, selv om jeg vet det kan være skadelig. Etter ganske mye om og men... så fikk jeg til sist høre 150 nydelige slag dypt inne i meg ❤️ Akkurat det føles helt uvirkelig. Nå er jeg mye roligere, siden det stortsett går fint for meg å "leve på" at jeg har hørt et hjerte slå i uke 10+0. Nå grugleder jeg meg til onsdag når jeg skal fortelle det til legen min. Tror dere at man kan være temmelig trygg om barnet lever i uke 10?
Så godt å høre at du fant hjertelyden! Det er så magisk ❤ Og jeg ville bare si at det ikke er skadelig å høre med doppler en gang i blant, så det skal du ikke være redd for. :)

Her har også symptomene vært vage. Litt uggen, ømme pupper i starten og trøtt eneste. Men hos GU på onsdag var det en baby som sprella rundt <3

Hadde heller ikke mange symptomer med de to første :)

Back
Topp