Vafler til middag

Imogene

Forumet er livet
VIP
Altså, dette har jeg prøvd å få svar på før - men jeg skjønner det enda ikke helt:

Hvorfor kan man ha pannekaker med sukker til middag og kalle det middag, mens hvis man steker vafler er det ikke middag? 

(For ordens skyld, vi har aldri vafler til middag....)

Godt poeng!!! 

Husker  x-svigermor prøvde seg på en sunn periode, hvor hun lage  pannekaker og vafler med grovmel og litt annet ikke-passende greier...
Ble med den lille perioden for å si det sånn... Uff!

Vi har grove pizza vafler til middag

Trone skrev:
Godt poeng!!! 

Husker  x-svigermor prøvde seg på en sunn periode, hvor hun lage  pannekaker og vafler med grovmel og litt annet ikke-passende greier...

Søsteren min lager både vafler og lapper med havregryn og speltmel. Kjempegodt det, så lenge gryna får svelle litt

Her i huset er pannekaker og vafler dessert.

Hender en sjelden gang at det er pannekaker til middag, men da med en suppe eller noe til. Må liksom ha noe mer enn bare pannekakene.

Vafler har vi ikke så ofte heller, og aldri til middag.

det hender vi har pannekaker til middag :) med smør å sukker/syltetøy på.. er sikkert ikke det beste middags alternativet, men det er enkelt og godt :)

Jeg har vokst opp med pannekaker til middag. Stefaren min spiste riktignok med potetet og bacon.
Så vi spiser pannekaker og bacon til middag. Har aldri hatt vafler til middag, men må innrømme at jeg synes vafler og pannekaker er faktisk helt i slekt.

Vi har hatt det til middag flere ganger. Da lager jeg de gjerne så grove som jeg klarer. Et annet alternativ kan være å spare på poteter som ikke blir spist til middag, altså kokte poteter, og raspe disse og ha i røra. Det blir veldig mettende da. 

Man kan jo lage vaflene grove og uten sukker, og ikke velge det værste pålegget. 
Det er jo ikke en sunn middag uansett da. Da er det kanskje bedre med pannekaker, de fleste har vel ertersuppe til. Men herregud, av og til må det da være lov å kose seg om man spiser ordentlig til vanlig. 

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor pannekaker kan tituleres "middag", mens vafler er dessert. 

Jeg elsker begge deler, jeg. Hender jeg fyser helt forferdelig på pannekaker, så da blir det middagen iblant (HELT greit for 3-åringen).

Trone skrev:
Godt poeng!!! 

Jeg lager havregrynsvafler iblant, det er kjempegodt :-)

Om jeg steker vafler midt på dagen kaller jeg det for middag. Da lager vi ikke noe middag utenom. Jeg ser ikke forskjell på pannekaker og vafler når det gjelder å kalle det middag.

har lurt på det samme sjæl :p  Men her i huset bruker jeg grovt mel og havregryn i pannekakene, og så har vi bacon til. Litt mer mettende da.

Forde at til pannekaker har jeg poteter og bacon til, og en klatt med blåbærsyltetøy :) sambo og mini har ogdå stekt pølse til. Og har salt, ikke sukker i røra :) til vaffler bruker jeg sukker i røra og har sukker el syltetøy på.. Alt for søtt til å være middag..

Her bruker vi pannekaker med bacon og sukker til middag ja =)

Vafler bruker vi av og til som kveldsmat eller lunsj, kjempe godt, men av en eller annen grunn bruker jeg det ikke som middag :P Hehe

Synes ikke pannekaker heller er middag jeg da;) Funker som mellommåltid dersom man har flesk til, men jeg ser egentlig helst på det som dessert jeg, i likhet med vafler. Men er enig i at det er kanskje litt rart at det er mer normalt å spise pannekaker som mat, mens vafler utelukkende blir dessert og kaffemat.

Vaffelrøre inneholder vel sukker, det gjør ikke pannekakerøre. Det er vel forskjellen? 

Vet ikke hvorfor det er sånn, bare sånn "typisk norsk" tenker jeg. Pannekaker spises jo på mange forskjellige måter rundt i landet også. 

Det er litt forskjell på røra da, pluss at når vi spiser pannekaker så har vi alltid en eller annen suppe først så spiser vi pannekakene.

Back
Topp