Vaffler

twinanne

Forumet er livet
Hvordan liker dere vafflene deres jenter, ettersom vi bor i Norge så greide jeg ikke å dy meg, dere hvet jo hvor opptatt vi nordmenn er av brunost og vafflene våre i utlandet både med og uten bunader.

Dersom noen har andre måter de spiser vaffler på så er oppskrift ønskelig, eller gode vaffeloppskrifter her inne i denne tråden.

Best med syltetøy, men er og kjempe gla i brunost[:)] Vaffler laga med Kefir er snadder[:D]

Hmmm.. No blei eg brått fysen på vaffler [8D][;)]

Vafler med jordbærsyltetøy er standard hos meg, gjerne med noe kremfløte innat.. Men har smak med brunost også og det var kjempe godt det også[:)]

Vafler med syltetøy eller Nugatti[;)]

Vafler med brunost. Snadder. [:)][:)][:)]

Og pølse i vaffel. Digg. [:)][:)][:)]

Liker dem best med syltetøy jeg, hjemmelaget molte-syltetøy [:D]

enig med VenterPåStorken, vafler med nugatti er tingen!
men av alternativene valgte jeg rømme og syltetøy.
eller hvitost og bringebærsyltetøy.

ORIGINAL: Ivara

ORIGINAL: * Bobbo *

Vafler med brunost. Snadder. [:)][:)][:)]

Og pølse i vaffel. Digg. [:)][:)][:)]

Ingen tvil om at du er en ekte "østfolding" *Bobbo* [:D]

Selv foretrekker jeg vaffel med rømme og sukker, eller med norvegia.

twinanne: kunne ikke stemme jeg. Nærmeste ble syltetøy og rømme.

Ivara jeg legger til disse så for du velge enn av dem[:)] Men det kan hende du kan velge flere alternativer, prøvde på det men hvet ikke om jeg fikk til[8D]

ORIGINAL: Apple

Med jordbærsyltetøy og en liten dæsj rømme! [:)]
samme her[:D]

Jeg for vel fortelle favoritten min også, det er vaffler med rømme og boysenbærsyltetøy, dersom ikke har det syltetøyet så går det bra med bringebær og jordbær istedenfor.

Liker kulturmelk i vaffelrøra,men stort sett så blir det bare med melk her hjemme, ettersom det ikke alltid er like planlagt.

krysset av for; med syltetøy. Men, liker de best uten noen ting, eller så med litt vaffelrøre faktisk. Det er godt altså, jeg lover[;)]

Bare jeg som liker pølse i vaffel her eller? [8|]

Jeg har skjønt at dere nede i Østfold[;)] spiser dette, men jeg kan ikke skjønne at det kan være godt... [:D]

ORIGINAL: Sarah

Bare jeg som liker pølse i vaffel her eller? [8|]

Jeg har skjønt at dere nede i Østfold[;)] spiser dette, men jeg kan ikke skjønne at det kan være godt... [:D]

Det må prøves. [:)]
Var veldig skeptisk selv, men er veldig godt.
Vi østfoldinger er rare se. [;)]

ja, ille rare [:)] Har et familiemedlem som serverte det for en månedstid siden, men heldigvis var lompe blant valgmulighetene på bordet. Har du liksom ketchup og sennep på også? Vafler er jo søtt, pølser er jo middag/ikke søtt.. skjønner ikke at det kan bli match[:D][:D]

ORIGINAL: Sarah

ja, ille rare [:)] Har et familiemedlem som serverte det for en månedstid siden, men heldigvis var lompe blant valgmulighetene på bordet. Har du liksom ketchup og sennep på også? Vafler er jo søtt, pølser er jo middag/ikke søtt.. skjønner ikke at det kan bli match[:D][:D]

Har ketchup på jeg. Liker ikke sennep.
Foretrekker jo lompe jeg også. Men er godt innimellom. [;)]

Jeg er[ oppvokst i Østfold, sarpsborgområdene, og vaffel med pølser var aldri på menyen for oss. Jeg flyttet ikke fra Østfold før jeg var 24 år. Mine søster spiser heller ikke det.
Litt usikker på hvor vanlig det er jeg, men pølse med vestfalerlarsen lefse er godt da.

ORIGINAL: twinanne

Jeg er[ oppvokst i Østfold, sarpsborgområdene, og vaffel med pølser var aldri på menyen for oss. Jeg flyttet ikke fra Østfold før jeg var 24 år. Mine søster spiser heller ikke det.
Litt usikker på hvor vanlig det er jeg, men pølse med vestfalerlarsen lefse er godt da.

Er "ganske" vanlig her da. Kanskje det har blitt mer utbredt de siste åra. [;)]

ORIGINAL: Ida82

Vafler med jordbærsyltetøy er standard hos meg, gjerne med noe kremfløte innat.. Men har smak med brunost også og det var kjempe godt det også[:)]
helt enig med deg![:)]

Back
Topp