Vad hade ni gjort?

mammas_elskling

Forelsket i forumet
Gick hem från jobbet idag efter 2 h för ja hade så ont i bäckenet. Sist ja var gravid så hade ja de från ca vecka 20 och var då fulltidssjukskriven. Är fortfarande orolig för SA och vågar knappt gå på toa för att ja är rädd att ja ska se blod. Är sjukt hormonell och sliter med mat lukt, och de är inte lätt med tanke på att ja jobbar som frukostvärdinna. Vad hade ni gjort? Hade ni sjukskrivit er ett tag tills dom värsta symtomen börjar gå över? Mitt jobb är nästan bara bäring och jag är på benen i 8 h. Börjar känna att ja kanske inte klara de 100%. Och samtidigt vill ja inte berätta för chefen än. What to do?
 
Snakk med legen din og begynn hos fysio! Bekkenet er ikkje noe å tulle med!
 
Viktig å ta hensyn til smertene, hvis ikke blir det bare værre. Gå til fysio og jobb så mye/lite du klarer. Ikke press deg for mye. Jeg presset meg for hardt sist og det førte bare til at jeg ikke ble kvitt bekkenplagene etter svangerskapet. I tillegg ble jeg sliten i både hode og kroppen av å gå rundt å ha vondt hele tiden! Jobbe skal du gjøre resten av livet, men det er bare nå du skal være gravid :) Ta vare på deg selv og lytt til kroppen.
 
Back
Topp