Vablende utslett

ToTette

Elsker forumet
Februarlykke 2016
Våknet i natt og kødde endel bak på overarmen og nederst på anklene. Huden var glovarm der det klødde og kjentes rar ut. Gikk på badet for å se, og hadde fått et vablende utslett. Fant et bilde på nettet som ser likt ut som det jeg har (midt er rødt i tillegg)
ImageUploadedByBV Forum1444530022.872600.jpg
Har noen av dere andre opplevd dette? Jeg har ingen kløe eller utslett på magen, og heller ingen allergi.

Elveblest ser det ut til?
Jeg har ikke noe efaring , men så ikke godt ut. God bedring :-)

Ser ut som elveblest.
Kan være en allergisk reaksjon, selv om du ikke vet at du er allergisk.

Jeg får sånn hver gang jeg spise kokos, selv om de ikke kan vise på tester at jeg er allergisk mot det.
Kontakt legevakta, så kan du få kremer, sprøyte eller piller som hjelper ;)

Jeg får som regel kortison mot det, men jeg tør ikke si at man gjør det når man er gravid, så jeg tenker det er best å kontakte legen :)

Elveblest. Kan komme av allergi. Men har du vært syk? Jeg fikk det en gang jeg var forkjølet. Viste seg at jeg var mer enn forkjølet og trengte antibiotika. Kroppen kjempet mot infeksjonen og det kunne gi utslag i slikt utslett.
Jeg ville kontaktet legevakten og bedt om en sjekk viss jeg var deg.

Jeg er ikke allergisk mot noe som jeg vet om, men har fått elveblest to ganger midt på natten.. Klør som bare fy!! Legen sa at det kunne være et innsekt eller noe som ga en allergisk reaksjon, det var ikke uvanlig at en ikke visste hvorfor. Det går over, men er fryktelig ekkelt!

Tusen takk for alle svar :) Det var nok elveblest ja, etter å ha lest mer om det. Alt var borte idag, heldigvis. Satser på at det ikke kommer tilbake, skal i selskap både fredag og lørdag og kan fint klare meg uten utslett til penkjole :P

Ring legevakta du! Siden det er tilbake, bør du få noe for det :)

Hvordan går det med deg? Har du vært på legevakta?

Hvordan går det ja ? :-) Håper du er bedre :-)
Hvordan går det med deg? Har du vært på legevakta?

Jeg kunne ikke dra på legevakten i går for mannen hadde bilen på nattevakt. Og hele dagen i dag har flydd avgårde. Men nå kom det tilbake igjen, på enda et nytt sted. Fått mer vann i kroppen og er veldig varm også, mulig det henger sammen. Tenker jeg ringer de i morgen for å høre om det er noe å se på eller om det bare er sånn det er å være gravid noen ganger. Er jo så mye rart vi skal tåle :P :(

Jeg kunne ikke dra på legevakten i går for mannen hadde bilen på nattevakt. Og hele dagen i dag har flydd avgårde. Men nå kom det tilbake igjen, på enda et nytt sted. Fått mer vann i kroppen og er veldig varm også, mulig det henger sammen. Tenker jeg ringer de i morgen for å høre om det er noe å se på eller om det bare er sånn det er å være gravid noen ganger. Er jo så mye rart vi skal tåle :p :(

Ring fastlegen eller jordmor i dag!

Jeg kunne ikke dra på legevakten i går for mannen hadde bilen på nattevakt. Og hele dagen i dag har flydd avgårde. Men nå kom det tilbake igjen, på enda et nytt sted. Fått mer vann i kroppen og er veldig varm også, mulig det henger sammen. Tenker jeg ringer de i morgen for å høre om det er noe å se på eller om det bare er sånn det er å være gravid noen ganger. Er jo så mye rart vi skal tåle :p :(
Det høres ikke bra ut! Ring i dag!!!

Jeg kunne ikke dra på legevakten i går for mannen hadde bilen på nattevakt. Og hele dagen i dag har flydd avgårde. Men nå kom det tilbake igjen, på enda et nytt sted. Fått mer vann i kroppen og er veldig varm også, mulig det henger sammen. Tenker jeg ringer de i morgen for å høre om det er noe å se på eller om det bare er sånn det er å være gravid noen ganger. Er jo så mye rart vi skal tåle :P :(
Ville ringt med en gang!
Vann, varme, utslett kan være allergisk reaksjon eller kroppen som bekjemper noe uvedkommet i kroppen din. Og du trenger kanskje medisiner for å hjelpe den.

Hvordan går det i dag? Har du vært hos lege?
Sånn! Jeg er litt treg av meg, for hater å ringe legevakten og har ikke fastlege enda på det nye stedet vi bor nå. De skjønte ikke helt hva det kunne være. Mente det så ut som allergisk reaksjon, men ingenting er nytt av mat, såper, vaskemiddel osv. Så i morgen må jeg til lege for å ta prøver av lever- og gallesyreverdier, slik at de kan utelukke alvorlig svangerskapskløe.

Legen jeg hadde på legevakten var så snill og ga meg sitt personlige mobilnummer så jeg kunne ringe hun får å få time i morgen hos et Øyeblikkelig hjelp senter, dersom jeg ikke kommer inn på legekontoret når jeg ikke har fastlege. Utrolig god service synes jeg! :D Samtidig som det setter et lite støkk i meg for hvor alvorlig denne kløen faktisk kan være. Uansett, godt og trygt å bli fulgt opp så bra :)

Sånn! Jeg er litt treg av meg, for hater å ringe legevakten og har ikke fastlege enda på det nye stedet vi bor nå. De skjønte ikke helt hva det kunne være. Mente det så ut som allergisk reaksjon, men ingenting er nytt av mat, såper, vaskemiddel osv. Så i morgen må jeg til lege for å ta prøver av lever- og gallesyreverdier, slik at de kan utelukke alvorlig svangerskapskløe.

Legen jeg hadde på legevakten var så snill og ga meg sitt personlige mobilnummer så jeg kunne ringe hun får å få time i morgen hos et Øyeblikkelig hjelp senter, dersom jeg ikke kommer inn på legekontoret når jeg ikke har fastlege. Utrolig god service synes jeg! :D Samtidig som det setter et lite støkk i meg for hvor alvorlig denne kløen faktisk kan være. Uansett, godt og trygt å bli fulgt opp så bra :)
Lykke til! Flott med slike leger!

Lykke til! Flott med slike leger!

Back
Topp